Gå til innhold

God TV til under kr 5000?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

https://www.prisjakt.no/product.php?p=5531155 helt kurant i forhold til pris.

De fleste TV'er i denne prisklassen skiller det nok relativt lite på blant de kjente merkene.

Evt en fra philips https://www.prisjakt.no/product.php?p=5392493

Begge fås i 50" og 55" til under fem tusen.

Personlig ville jeg valgt samsungen om programvaren er viktig. Philips har lite og dårlig innebygget programvare, om man uansett kobler til en chromecast er dette dog ikke ett problem. Philips har ambilight om du syns dette er bra.

Endret av OC-Freak
  • Liker 1
Lenke til kommentar
OC-Freak skrev (5 minutter siden):

https://www.prisjakt.no/product.php?p=5531155 helt kurant i forhold til pris.

De fleste TV'er i denne prisklassen skiller det nok relativt lite på blant de kjente merkene.

Evt en fra philips https://www.prisjakt.no/product.php?p=5392493

Begge fås i 50" og 55" til under fem tusen.

Personlig ville jeg valgt samsungen om programvaren er viktig. Philips har lite og dårlig innebygget programvare, om man uansett kobler til en chromecast er dette dog ikke ett problem. Philips har ambilight om du syns dette er bra.

Takker! :) 

Får man noe enda rimeligere eller bør man ut med såpass? 

Hvordan er det med lyd på en sånn TV? Er det essensielt med en planke i tillegg eller er det OK lyd kun fra TV-en?

Lenke til kommentar
OC-Freak skrev (Akkurat nå):

https://www.elkjop.no/product/tv-og-bilde/tv/189937/tcl-50-p610-4k-uhd-led-smart-tv-50p610

Er vel noe av det rimeligster som er relativt "up to date", men jeg ville lett betalt litt ekstra for samsung eller philips over en tcl.

Lydmessig har jeg aldri blitt imponert over innebygde høyttalere. Men dette kan du jo gjøre noe med i etterkant evt.

Nice. Thanks! :)

Da blir det nok Samsung eller Phillips. Gidder ikke spare 500 kr liksom. :) 

Lenke til kommentar
DukeRichelieu skrev (3 minutter siden):

Vedr. programvare, så vet jeg knapt hva det betyr på en TV. Per dags dato bruker jeg kun Chromecast. Tviler egentlig på det kommer til å endre seg så mye.

Ser ikke veldig mye på TV og har egentlig en ganske dårlig TV per dags dato, så skal nok ikke veldig mye til før jeg blir happy. :) 

Hvis du uansett skal koble til en chromecast så blir vel forskjellen om du vil ha ambilight eller ikke. Sånn erfaringsmessig så syns jeg også philips har hatt litt bedre høyttalere, men dette varierer nok fra modell til modell.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
DukeRichelieu skrev (3 minutter siden):

Vedr. programvare, så vet jeg knapt hva det betyr på en TV. Per dags dato bruker jeg kun Chromecast. Tviler egentlig på det kommer til å endre seg så mye.

Bruker du Chromecast eller noe annet så har det lite å si. Jeg har Philips selv og er veldig fornøyd. Jeg har den koblet til en Nvidia Shield, som gir meg de smart tv funksjoner jeg trenger, og vel så det. Shield har også innebygget Chromecast, noe som er kjekt hvis jeg ser noe på telefonen som jeg har lyst til å heller se på stor skjerm.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
OC-Freak skrev (14 minutter siden):

Hvis du uansett skal koble til en chromecast så blir vel forskjellen om du vil ha ambilight eller ikke. Sånn erfaringsmessig så syns jeg også philips har hatt litt bedre høyttalere, men dette varierer nok fra modell til modell.

 

RRhoads skrev (13 minutter siden):

Bruker du Chromecast eller noe annet så har det lite å si. Jeg har Philips selv og er veldig fornøyd. Jeg har den koblet til en Nvidia Shield, som gir meg de smart tv funksjoner jeg trenger, og vel så det. Shield har også innebygget Chromecast, noe som er kjekt hvis jeg ser noe på telefonen som jeg har lyst til å heller se på stor skjerm.

Takker! :) Høres ut som jeg fint kan gå for Phillips i hvert fall. :) 

Lenke til kommentar
DukeRichelieu skrev (16 minutter siden):

Bruker alle vegghengt TV om dagen eller er det fortsatt noen som bruker TV-bord? 

Tror også jeg så TV-bein en plass. Det kunne vært et alternativ.

Opphengt TV er jo ideelt, men tror ikke det lar seg gjøre hvor jeg bor nå. 

Jeg kjøpte oppheng til TVen min for ca et år siden. Har ikke fått satt den opp enda. 

Hva slags vegg har du?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
RRhoads skrev (15 minutter siden):

Jeg kjøpte oppheng til TVen min for ca et år siden. Har ikke fått satt den opp enda. 

Hva slags vegg har du?

Gipsvegger. Problemet er at det er en litt sub-optimal planløsning for typisk sofakrok med TV, så TV-en blir plassert enten foran et vindu eller i et hjørne. Tipper det blir foran et vindu. Så derfor blir det vanskelig med veggfeste.

Har sett på noe sånt for eksempel. Ser forsåvidt greit ut det, men usikker på hvordan det blir med kabler. Står at det er integrert kabelskjuler - hva nå enn det betyr. :) 

https://www.netonnet.no/art/lyd-bilde/tv-tilbehor/gulv-ogbordstativ/andersson-ats-hvit/1003868.15489/

Lenke til kommentar

Dytter litt på denne. :) Tror kanskje jeg går for den Phillipsen. Skal kikke litt på det i kveld.

Ellers noen som har erfaring med de gulvstativene? 

Er som sagt bekymret for at det ikke blir så pent med diverse kabler. Ser ut som det er lagt opp til at kablene kan monteres på baksiden av bena, men de må jo ende opp en plass også. :) 

Lenke til kommentar

Kablene må ende opp en plass når tven henger på veggen også. du kan få det fint ned til gulvet både på vegg med kabelskjuler eller inni beina på tvstativet, men kablene må jo også kobles inn i stikkontakten så man får liksom ikke skjult det helt. 

Å ha en tv på veggen uten en benk eller noe under synes jeg ser rarere ut, enn å ha den på et stativ. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for innspillet, @Baranladion! :) 

Stativet står alt på plass. Med tanke på romløsning tror jeg dette ble en optimal løsning. Må kanskje jobbe litt for å få lagt kablene litt pent langs veggen, men satser på det går greit.

TV-en derimot lar vente på seg. Blitt noe krøll med leveransen, så mistenker den er glemt igjen på en eller annen hylle. Men dukker nok opp etterhvert.

Hvordan er det med lyd på en slik TV? Er planke/høyttalere et must eller er det OK lyd for normal bruk?

Lenke til kommentar
Baranladion skrev (På 30.8.2021 den 22.44):

Min erfaring med lyd, er at du blir vant til det du har, I flatskjermer er det naturlig nok ganske "tynn" lyd. En lydplanke er jo allsidig og bra, kan også brukes til musikk og lignende. 

Jeg ville bare levd litt med tv lyden, og eventuelt oppgradert senere hvis du synes det ikke er bra nok :) 

Skjønner. :) 

Tenker det blir kun TV til å begynne med, så får vi se. Fordelen med ekstra lyd på TV er jo at man kan bruke det til musikk også som du sier.

Nå er jeg bare redd jeg har kjøpt for stor TV. Mulig jeg skulle gått for 43". :) 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...