Gå til innhold

Hvorfor er det så lav takhøyde for islamkritikk?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
8 minutes ago, Dart said:

Forresten (BTW) 
Frankrike er på randen av borgerkrig. Det forsto jeg nå da jeg begynte å lese på oppfordring fra deg. Da oppdaget jeg også forverringen i Sverige. Etter noen meldinger fra venner i den forbindelse får jeg beskjed om at moskeene fremdeles får stå i fred mens kirker i Europa brennes. På Balkan sies det at 300 kirker er brent ned. I Sverige øker antallet skolebranner voldsomt og var flere hundre i fjor.

Ja sånn kan det gå når man ikke brenner nok koraner ...

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Aiven skrev (1 minutt siden):

Det føler jeg meg nokså trygg på at du er ukvalifisert til å bedømme :) Men muslimene er de slemme, selv om franskmennene har drept millioner av dem, sant?

At 10 millioner skal ha blitt drept ser jeg på som fullstendig usannsynlig. Det meste jeg har hørt er rundt 300 000 algeriere under krigen i Algerie. Det er helt klart at den franske kolonimakten hadde en del svin på skogen, men at det skulle være på nivå med Hitler?
Så du mener altså muslimer har rett å ta igjen på franskmenn for ting som har skjedd i fortiden?

Har du glemt at muslimene i Nord-Afrika drev systematisk kaperfart og slaveri der de solgte europeiske og amerikanske sjøfolk som slaver? Thomas Jefferson konfronterte ambassadøren til Tripoli eller en av piratstatene i Nord Afrika i London og krevde en forklaring. Ambassadøren svarte at koranen og islam tillot at de gjorde dette mot de vantro. Reaksjonen ble derfor en militær aksjon mot de nord afrikanske statene. Årsaken til at Frankrike gikk til angrep mot Algerie var også denne piratvirksomheten derfra.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Feynman skrev (Akkurat nå):

Ja sånn kan det gå når man ikke brenner nok koraner ...

Jeg mente det ikke skulle brennes koraner en stund. Men nå mener jeg at vi må brenne flere. Det kommer av at jeg ser at noen blir voldelige av det. En middelaldrende dame ble skadet av en muslim så hun blødde da hun holdt appell foran stortinget mot islam. Da hun ble skadet var det mange som lo høyt og ropte hånlig. Det er nødvendig å foreta konfrontasjonsterapi. Brenn flere koraner, og det er ikke så gjevt lenger. Terskelen som stopper unge menn fra å skade eldre damer er høy i deres kultur. I det hele tatt å skade eldre.

Terskelen er så høy at selv en 80 år gammel jødisk mann med kippa på hodet i 1995 kunne tenne lys og be midt blant veldig sinte og voldelige muslimske menn i Drammensveien midt i en demonstrasjon mot Salman Rushdie, like nedenfor amerikanske ambassaden uten å bli angrepet. Det er filmet av NRK. Mannen er en kjent skikkelse, han er død av andre årsaker nå.

Lenke til kommentar
PerBertil skrev (15 minutter siden):

At 10 millioner skal ha blitt drept ser jeg på som fullstendig usannsynlig. Det meste jeg har hørt er rundt 300 000 algeriere under krigen i Algerie. Det er helt klart at den franske kolonimakten hadde en del svin på skogen, men at det skulle være på nivå med Hitler?
Så du mener altså muslimer har rett å ta igjen på franskmenn for ting som har skjedd i fortiden?

Har du glemt at muslimene i Nord-Afrika drev systematisk kaperfart og slaveri der de solgte europeiske og amerikanske sjøfolk som slaver? Thomas Jefferson konfronterte ambassadøren til Tripoli eller en av piratstatene i Nord Afrika i London og krevde en forklaring. Ambassadøren svarte at koranen og islam tillot at de gjorde dette mot de vantro. Reaksjonen ble derfor en militær aksjon mot de nord afrikanske statene. Årsaken til at Frankrike gikk til angrep mot Algerie var også denne piratvirksomheten derfra.

Hva du "har hørt" er ikke spesielt relevant, spesielt med tanke på din konsekvent demonstrerte historiske kunnskapsløshet. Enten finner du noen kilder, eller så forholder vi oss til de kildene jeg har oppgitt. At Frankrike koloniserte Vest-Afrika på grunn av algerisk kapervirksomhet er selvsagt også bare tøv. Jeg stilte deg et enkelt spørsmål, jeg reformulerer: Er muslimene uansett og i enhver kontekst de slemme, selv når franskmennene dreper millioner av dem i deres eget land? 

Endret av Aiven
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Aiven skrev (4 minutter siden):

Hva du "har hørt" er ikke spesielt relevant, spesielt med tanke på din konsekvent demonstrerte historiske kunnskapsløshet. Enten finner du noen kilder, eller så forholder vi oss til de kildene jeg har oppgitt. At Frankrike koloniserte Vest-Afrika på grunn av algerisk kapervirksomhet er selvsagt også bare tøv. Jeg stilte deg et enkelt spørsmål, jeg reformulerer: Er muslimene uansett og i enhver kontekst de slemme, selv når franskmennene dreper millioner av dem i deres eget land? 

Ligger Algerie i Vest-Afrika? Er det det du hevder?

Det er nemlig kildene du nevner som er algeriske kilder som ikke gir noen dekning for påstandene om 10 millioner. What can be asserted without evidence, can be dismissed without evidence.

Lenke til kommentar
PerBertil skrev (7 minutter siden):

Ligger Algerie i Vest-Afrika? Er det det du hevder?

Det er nemlig kildene du nevner som er algeriske kilder som ikke gir noen dekning for påstandene om 10 millioner. What can be asserted without evidence, can be dismissed without evidence.

Grensene var sammenhengende, men du har rett i at Algerie var definert som eget administrasjonsområde. Uansett var ikke kapervirksomhet årsaken til at Algerie ble kolonisert. De som vet best hvor mange som ble drept er selvsagt algererne selv, hvem tror du vet det bedre? Rasisten i deg dukker opp rett som det er gitt :p 

Men da må vi anta at du synes at muslimene er de slemme, selv når de slaktes ned i milliontall i eget land. Kjekt å vite.

Endret av Aiven
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Jeg har blokkert brukeren Aiven, så jeg ser ikke noe fra denne brukeren.

Et spørsmål: hvorfor er denne så pro-islamsk? Vi har alle en grunn til å være pro/anti. Jeg har mine.

Islam er en underlig panegyrisk tilbedelse av en månegud og påvirker så mange i negativ retning for dem selv og andre at vi må lure.

Lenke til kommentar
Dart skrev (5 minutter siden):

Jeg har blokkert brukeren Aiven, så jeg ser ikke noe fra denne brukeren.

Et spørsmål: hvorfor er denne så pro-islamsk? Vi har alle en grunn til å være pro/anti. Jeg har mine.

Islam er en underlig panegyrisk tilbedelse av en månegud og påvirker så mange i negativ retning for dem selv og andre at vi må lure.

Det gjelder å mure opp ekkokammerets murer godt, så man ikke får sjansen til å endre mening om noe. Å bli avslørt for sitatfusk og løgn er selvsagt også ubehagelig. Man får ønske god bedring.

Endret av Aiven
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Konfliktene i svenske skoler kulminerer i et utall brannøvelser, brannvaktordninger, kameraer og frykt.
Konflikter i skolene er årsak til de fleste. 

https://youtu.be/w7YQ1fKkgKI

Det var ikke slik før.

Malmös største skole med 1000 elever har 100% av jentene hijab. Null svenske elever og null branner.

Kanskje ligger løsningen for Sverige der?

Lenke til kommentar
Aiven skrev (19 minutter siden):

Er muslimene uansett og i enhver kontekst de slemme, selv når franskmennene dreper millioner av dem i deres eget land? 

Slem er den som slemme ting gjør, uansett hvem eller hva han er.

Jeg synes at det er en krevende øvelse å rangere «slemheten» i historiske regimer. Europeiske stormakter herjet tildels brutalt i Nord-Afrika, men Ottomanerne var ikke noen skolegutter og muslimer okkuperte Spania i 700 år. Tenk på det, nesten like lenge som kristne har «okkupert» det norrøne Norge…


Sivile, kvinner og barn har vært brukt som sjakkbrikker av ambisiøse ledere som gjerne hevdet å følge en from religion eller en ideologi som skal fremme arbeidernes ve og vel. Det synes som en konstant opp igjennom historien.

Om så var at kristne Europeere var monstre for 2-300 år siden (som ofte var sant), eller at ledere av islamske stater var det (som sikkert også ofte var det) så må vi som lever i dag ta ansvar for våre handlinger, og ikke rettferdiggjøre dem med at «de andre er enda slemmere enn oss… i alle fall var helt andre personer av samme tro det for 100 år siden».

-k

Lenke til kommentar
Aiven skrev (10 minutter siden):

Grensene var sammenhengende, men du har rett i at Algerie var definert som eget administrasjonsområde. Uansett var ikke kapervirksomhet årsaken til at Algerie ble kolonisert. De som vet best hvor mange som ble drept er selvsagt algererne selv, hvem tror du vet det bedre? Rasisten i deg dukker opp rett som det er gitt :p 

Men da må vi anta at du synes at muslimene er de slemme, selv når de slaktes ned i milliontall i eget land. Kjekt å vite.

Man må kunne ha dekning for tallene, hvem som helst kan si et hvilket som helst nummer.

Lenke til kommentar
PerBertil skrev (6 timer siden):

Jeg støtter heller ikke SIAN, men de har rett til å si sin mening og det er ikke rasisme å mislike islam.

Tenker at hatet ikkje stopper på Islam, for verken deg eller SIAN. Muslimene skal jo også tas, som du har vært eit ypperlig eksempel på her i denne tråden.

Kritikk av Islam stiller eg meg fint bak. 

Men det er ikkje det du bedriver. All din kritikk har gått på muslimer som ein homogen gruppe. Det er rasistisk retorikk. Nettopp fordi det finnes muslimer som ikkje passer din generalisering og svartmaling. 

Ein kan godt snakke om religiøs fundamentalisme, og kvifor land i midtøsten sliter. Men du glemmer at det største offeret for vold, drap og undertrykkelse i "muslimske land", er muslimer sjøl.  Men det er du ikkje interessert i vel? Viktigere å kaste alle under samme antipatisk retorikk, der ordet muslim nærmest blir eit skjellsord. 

Der du vingler i vinden, og meiner individer som oppfører seg, bidrar og er snille, ikkje drar seg sjøl ned i søla. Men muslimer gjer. Men dei som oppfører seg og bidrar er også muslimer. Kan du sjå feilen?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Jeg har også funnet ut at alle muslimske menn er omskjært.

Det har store seksuelle negative konsekvenser for dem. Mannen kan ikke onanere på vanlig måte, fordi den medbragte "vagina" som de trenger for lett å få orgasme under masturbasjon er borte. På innsiden av forhuden sitter 50% av de nervene som utløser orgasme. Etter en omskjæring kuttes disse nervene for alltid. Når de f eks er 50 år kan de ikke få orgasme fordi forhuden er borte.

Det er de samme nervene som kvinner har på innsiden av de første 2 cm av sin vagina, og som gir kvinner vaginal orgasme. Forhuden hos menn er en genial mekanisme som dekker penishodet samtidig som den virker som en rullende avdekking av de riktige og mest følsomme nervene som  mannen trenger for sin nytelse. Samtidig sørger forhuden for at evt vaginal smøring fra kvinnen beholdes inne i skjeden og ikke skyfles ut. 

En genial naturlig løsning av evolusjon.

Som muslimer og jøder ikke har oppdaget enda. Vi trenger ikke dra til månen for å oppdage noe.

Lenke til kommentar
20 minutes ago, Dart said:

Jeg har også funnet ut at alle muslimske menn er omskjært.

[...]

Som muslimer og jøder ikke har oppdaget enda. Vi trenger ikke dra til månen for å oppdage noe.

Og dette fant du ut ... nå!? 

Morsomt at du nevner det å dra til månen da amerikanere er den tredje gruppen hvor omskjæring er vanlig 😁

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...