Gå til innhold

Hvorfor er det så lav takhøyde for islamkritikk?


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+6132
PerBertil skrev (3 timer siden):

Dette har i så fall med ting som går på tross av islam.

Islam sier at sæd kommer fra mellom ribbeina, at jorda er flat som et teppe og at sola går ned i en sølepytt, samt at månen ble splittet i to av en profet som fløy rundt på en flyvende hest.🤡

Hesten som profeten red på til himmelen het "Barack"....   hmmm jeg syns jeg husker en annen som het det...

En liten apeunge med utstående ører i et tysk zoo fikk ikke lov å hete Obama. Men de andre med navn etter berømtheter fikk beholde navnet sitt. Det er litt sånn nyttig idioti. Ingen hadde reagert hvis ikke media fikk/tok tak i det.

Hvis noen vil klage på dette faktum, så er det ikke jeg som fant på navnet på hesten.

“It’s a catastrophe,” director of the Initiative for Black Germans (ISD) Tahir Della told The Local on Friday. “Black people continue to be confronted by associations with the animal kingdom and primitivity.”

The baby mandrill, which belongs to a species closely related to the baboon, was born on March 23, Manuela Collmar, zookeeper at the zoo’s “Afrika Haus,” told The Local earlier this week. Each year the zoo names all newborn animals beginning with the same letter.

“This year they all begin with ‘O,’ and one of the zookeepers chose ‘Obama’ – it was meant to be positive and an honour in light of his visit to Dresden in June,” Collmar said, adding that neither she nor her colleagues were aware of the history of using monkeys to caricature and ethnically stereotype black people.

Sett i lys av at USAs "Bomber Harris" drepte borti et hundre tusen sivile mennesker i Dresden under 2. VK så kommer det litt i skyggen. 

Det minner meg om at en lærer i Afrika et sted ble fengslet for å kalle en teddybjørn for Muhammed.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
shockorshot skrev (40 minutter siden):

Altså har astronomi eller zoologi noen gang vært noe særlig vitenskapelig i religiøse tekster? Ifølge bibelen så klarte jordas dyreliv seg pga en idiot tok to av hver art med på en båt. Ferskvannsfiskene klarte seg helt fint i saltvannet.

Noas ark er en røverhistorie for barn. Det må alle bli enige om. Asbjørnsen & Moe ville trolig tatt den rett inn i bøkene sine om den hadde vært norsk.

Jeg vet ikke om muslimene har tatt den for god fisk. BTW: en hval spiser ofte et tonn mat per dag. Bare en liten vågehval spiser 500 kg fiskemat pr dag.

Lenke til kommentar
9 minutes ago, Dart said:

Noas ark er en røverhistorie for barn. Det må alle bli enige om. Asbjørnsen & Moe ville trolig tatt den rett inn i bøkene sine om den hadde vært norsk.

Jeg vet ikke om muslimene har tatt den for god fisk. BTW: en hval spiser ofte et tonn mat per dag. Bare en liten vågehval spiser 500 kg fiskemat pr dag.

En røverhistorie som utrolig mange kreasjonister tror på. Helt blåst.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Dart said:

Definisjonen på en jøde (i Israelsk reglement) er at du er født av en jødisk mor. Faren kan være noe annet. Genealogisk i registeret over jøder i verden. 

PerBertil har allerede informert om det. Men hva helt konkret definerer at din mor er jøde?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Theo343 skrev (8 minutter siden):

PerBertil har allerede informert om det. Men hva helt konkret definerer at din mor er jøde?

Hennes mor var jøde. Jeg er født av henne, og derfor er jeg er jøde.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Dart skrev (1 time siden):

“Black people continue to be confronted by associations with the animal kingdom and primitivity.”

Tyske zoologer holdt klokelig kjeft. Den debatten er skjult. På lunsjrommene vil de le og debattere evolusjon og de fem menneskeapene, hvorav en av de ikke vil være ape - men en semigud.

 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Theo343 skrev (12 minutter siden):

Så hvis en jødisk mor ikke får en datter så stopper det der? Men den går uendelig i arv så lenge man får en datter? Uavhengig av om man tror eller ei?

Jeg vet ikke. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...