Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Montering av vaskemaskin


Anbefalte innlegg

Jeg har montert avløpet til vaskemaskina. Se på bildet så ser du hvordan jeg gjorde det. Jeg er ingen rørlegger, men tror det var slik jeg ble fortalt på rørleggerbutikken at det skulle gjøres. Hvis det er noen rørleggere her så tar jeg gjerne mot tips om hva jeg kan ha gjort feil. Kanskje jeg har gjort det riktig og da. Tenkte å prøve å gjøre det selv pga det er vanskelig å få rørlegger i ferien

 

IMG_3738.JPEG

IMG_3739.JPEG

IMG_3740.JPEG

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det vanlige er vel at det er en "trakt" eller noe som du putter slangen (slik som dette) Aldri sett et slikt opplegg som du har før. Kan det hende at det avløpet har vært til en vask tidligere? 

Det viktige er uansett at slangen, på et eller annet punkt, går høyere enn trommelen. Hvis ikke kommer vannet bare til å renne ut av maskinen umiddelbart. Men ser ut som dette avløpet er ganske høyt oppe på veggen.

Jeg ville også gått for en 90 graders vinkel på rørstussen, slik at det er vanskeligere å knekke den av med et uhell.

Lenke til kommentar
Mannen med ljåen skrev (4 timer siden):

Hvor kjøpes et sånt rør som er avbildet over, og hva kalles det?

Litt ulikt navn, ettersom hvor du ser…
Biltema: Vaskemaskinavløp (alt-i-ett). bad.no har Avløpstrakt med Vannlås.
Jula har spilltrau, Maxbo kaller det spillmuffe mens Gelia kaller det Vaskemaskintrakt med fast gummitetting SPILLMUFFE 32MM ABS.

Megaflis har eks. avløpstrakt m/luktsperre,  rettløpsvannlås.

(Sånn kan det gå, når man våkner litt tidligere enn resten av huset og har tid til overs 😆)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...