Gå til innhold

Wifi i garasjen


Anbefalte innlegg

Har hatt flere forsøk på å få wifi til garasjen uten å få dette bra. Har brukt wifi ekstendere av forskjellige slag men nå er tiden inne for å finne noe bedre. Garasjen er 30 meter fra huset men signalet må gå igjennom murvegg på begge. Har sett på mesh og powerline uten å vite eller ha noe erfaring med noen av dem, kanskje det også finnes andre produkter? Har ikke fiber, men noe parabol/lokal antenne fra strømleverandør som fungerer bra inne i huset. Det er også ethernet tilkobling på denne. Tror jeg har 30/10 mb hastighet. Noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

https://www.komplett.no/product/921442/datautstyr/nettverk/homeplugpowerline/tp-link-tl-wpa9610-kit-11ac-powerline#

Tror Elkjøp har disse..... og Elkjøp har åpent kjøp i 45 dager eller hva det er - selv om varen er brukt. Så du kan prøve; fungerer det ikke. Leverer du bare tilbake. Det er en rimelig grei "plug-and-play" løsning, som ikke krever høy kompetanse for installasjon. 

Jeg har god erfaring med slike produkter på eksterne bygg.

Eventuelt kan du vurdere å lege en kabel bort. 

Lenke til kommentar

Takk for svar :)Jo kabel hadde nok løst dette men det er asfaltert gårdsplass imellom så da må det evt bli luftspenn med wire, men har endel høye maskiner og kjøretøy som går der. Fungerer powerline bra med eldre xDigital jordfeilautomater og andre fordelerskap imellom? Blir nok litt prøving og feiling for å finne kurser som har felles fase. Mulig jeg gjør dette til ett større problem enn det egentlig er

Lenke til kommentar
aandre-j skrev (55 minutter siden):

Takk for svar :)Jo kabel hadde nok løst dette men det er asfaltert gårdsplass imellom så da må det evt bli luftspenn med wire, men har endel høye maskiner og kjøretøy som går der. Fungerer powerline bra med eldre xDigital jordfeilautomater og andre fordelerskap imellom? Blir nok litt prøving og feiling for å finne kurser som har felles fase. Mulig jeg gjør dette til ett større problem enn det egentlig er

Aner ikke... men jeg tenker det skader ikke å prøve. Du har som sagt åpent kjøp. 😜 

Alternativt kunne du satt opp en utendørs antenne med mottaker på andre siden. Jeg kan anbefale Banggood til slikt. Kansje en slik som denne: https://www.banggood.com/WiFi-Signal-Booster-High-Gain-Outdoor-WiFi-Antenna-SMA-Male-Directional-4G-Antenna-Amplifier-Yagi-Antenna-p-1236112.html?cur_warehouse=USA&rmmds=category

Ikke alle wifi-rutere har antenner du kan skru av.... Så du trenger en vanlig ruter der du kan skru av antenna og koble på denne som da må borres inn i vegg. Eller legges i en luftekanal eller lignende. Eventuelt i listverket til vinduet (bare pass på ruta 😜 hehe).
Bare husk å borre på skrått oppover fra utsiden, så du ikke får regn inn. Banggood har overraskende rask levering. 

Og kanskje en mottaker i vinduet i det andre bygget? Men min erfaring er at slike antenner er litt ymse alt etter værforhold og andre omstendigheter og forstyrrelser. Så det er litt tilfeldig hvor godt det fungerer.... uten at jeg er ekspert på det området. 




 

Lenke til kommentar
hekomo skrev (24 minutter siden):

Så man kjøper bare et par TP-link CPE210 og vips så er man i mål?

Nei, ikke kjøp og vipps - Montasje/installasjon utvendig med retningsdirigering av signalene er cluet.

Fra link vedlagt:

Sitat

Utenpå hovedhuset plasserer vi et aksesspunkt som kobles med kabel til hovedhusets eksisterende ruter.

Sitat

Utenpå gjestehuset plasserer vi en bro med retningsantenner som er rettet mot hovedhuset. 

Sitat

CPE210 har innebygde retningsantenner og får strømtilførsel via nettverkskabelen for å gjøre installasjonen enkel. Linken mellom de to husene vil få en teoretisk maxhastighet på 300 Mb/s og en rekkevidde på opptil 5 km.

 

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...