Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ac service


Anbefalte innlegg

Hei!

var med bilen på verksted og fikk ac-service på bilen. Toyota Yaris 2010. Fikk bilen tilbake, den funkerte de to neste gangene jeg kjørte den (30-40 km hver gang). Luktet gas når jeg skrudde airkondisjonen på. Så sluttet den å virke. Kjølte ikke lenger ned bilen. De sa at det ikke var noen lekkasje! Tar den på til verkstedet igjen i morgen. Ikke fornøyd med å evt måtte betale for dette igjen! Hva skal jeg gjøre/si?

En voksen dame, men ikke helt dum når det kommer til biler.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så du tok en service på ac fordi den i utgangspunktet ikke fungerte?

Avhengig av hvor stor lekkasje det er så burde de funnet den ved service, alternativt var lekkasjen så liten at det ikke ble oppdaget. I det tilfellet så vil de finne lekkasjen neste gang du leverer den inn, dette pga de mest sannsynlig tilsatte uv fargestoff i kjølemedium.

Edit ikke sikkert det var gassen du luktet, skal ikke lukte så mye den. Å hvis du luktet så må det ha vært en stor lekkasje å da burde de helt klart ha oppdaget det.

Endret av freddy85
Lenke til kommentar

Å få bilverksted til å innrømme feil vet jeg av erfaring kan være veldig vanskelig. Hvis de nekter alt ansvar kan de bli mer medgjørlige hvis du sier du har satt advokat på saken. Er du medlem av NAF kan du få rimelig advokathjelp gjennom de. Synes det er verd å nevne i tilfelle det skulle gå så langt, noe jeg håper det ikke gjør🙂

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...