Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Throttle position 100% Audi a4 2008 modell


Anbefalte innlegg

Hei, da jeg leser av live data på bilen så står det «absolute throttle position 100%»

den rører seg ikke selvom jeg gir gass eller står rolig, alltid på 100%. Jeg vet ikke hvor lenge den har vært sånn, men jeg fant det ut da bilen plutselig gikk dårlig å jeg fant ut at en turboslange hadde ryki. Etter jeg byttet den gikk bilen bra, men da jeg gir på skikkelig i 15-20 sekunder så slår wastegaten ut å da går den ikke tilbake før jeg stopper å starter bilen. Får ikke opp noen feilmelding på feilkodeleseren men vis jeg fjerner feilkoder så går den igjen uten at jeg stopper bilen, selvom det ikke er feilkode der.

er det noen som vet va som kan være galt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du glemte drivstoff og effekt. Uansett regner jeg med at du må bruke et bedre diagnoseverktøy (f.eks. VCDS) for å finne ut hva som er feil.

Du kan evt. trekke ut kontakten til sensoren i pedalen og se om verdien endrer seg, deretter teste sensoren i spjeldhuset på samme måte. Problemet kan dessuten være at strømmen til sensoren er kortsluttet til signal ledningen eller at apparatet til biltema er på bærtur.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...