Gå til innhold

The Elder Scrolls VI er bare i designfasen ennå


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sitat

Vi vet ikke hvor store endringer den nye spillmotoren byr på, men med et konsollgenerasjonshopp og flere nye tekniske fremskritt skal den være kraftig overhalt ifølge studioet selv.

Det samme sa dem om CE Skyrim brukte, så om Skyrim SE, og deretter om Fallout 4. De burde egentlig starte på en helt ny motor, men da er vel The Elder Scrolls VI enda lenger under utvikling. Kan vi håpe på DLSS/FSR og RT?

Men for å være ærlig, så er det et ganske godt løft fra Skyrim til Fallout 4.

Men jeg hater at fysikken i de spillene "akselererer" hvis du prøver å kjøre spillene langt over 60 fps.

Har ikke prøvd Fallout 76 over 60 fps (typ 120 / 144), men kan hende den er bedre da den er online, og server, basert?

Lenke til kommentar
Quote

Det må stor renovering til for å få Creation Engine til å se bra ut eller noe som i det hele tatt noe som kan måle seg med Unreal Engine 5.

Trenger ikkje være så grafisk bra som Unreal, bare dei luker vekk dei største problema.

Nå får vi se hvor bra CE2 er når Starfield kommer neste år som er det første spillet med den motoren.

Endret av SynT
Lenke til kommentar
Allostasis skrev (På 29.6.2021 den 18.47):

Det må stor renovering til for å få Creation Engine til å se bra ut eller noe som i det hele tatt noe som kan måle seg med Unreal Engine 5.

Det må først komme ut noen spill som bruker Creation Engine 2 og Unreal Engine 5 før man i det hele tatt kan sammenligne dem. Tech demoen til Unreal Engine 5 er utvilsomt imponerende, men det er fortsatt en tech demo.

Høybudsjettsspill som tar sted i åpne verdener kjører ikke så ofte i Unreal Engine uansett, så sjansen er stor for det faktisk ikke vil være mulig å sammenligne dem direkte.

Lenke til kommentar
On 7/1/2021 at 1:52 PM, Mr. Pants said:

Det må først komme ut noen spill som bruker Creation Engine 2 og Unreal Engine 5 før man i det hele tatt kan sammenligne dem. Tech demoen til Unreal Engine 5 er utvilsomt imponerende, men det er fortsatt en tech demo.

Høybudsjettsspill som tar sted i åpne verdener kjører ikke så ofte i Unreal Engine uansett, så sjansen er stor for det faktisk ikke vil være mulig å sammenligne dem direkte.

Hvilken tech demo? Det er to ute nå og den ene kan du kjøre på egen PC. Det er ikke bare en "tech-demo", men ett spillbart prosjekt som er representativt for hva som er mulig med UE5. Faktisk vil du nok etterhvert se spill som er mer imponerende. Når det gjelder Creation Engine kan jeg ikke si det ser veldig lovende ut ifra det vi har sett fra Starfield. 

Lenke til kommentar
Allostasis skrev (3 timer siden):

Hvilken tech demo? Det er to ute nå og den ene kan du kjøre på egen PC. Det er ikke bare en "tech-demo", men ett spillbart prosjekt som er representativt for hva som er mulig med UE5. Faktisk vil du nok etterhvert se spill som er mer imponerende. Når det gjelder Creation Engine kan jeg ikke si det ser veldig lovende ut ifra det vi har sett fra Starfield. 

Jeg har sett mange grafisk imponerende "spillbare" demoer igjennom årene som aldri har sett dagens lys når det gjelder produksjonsspill. Det er forskjell fra å lage en  spillbar demo av et svært enkelt gameplay til et helt univers med andre spillmekanismer som krever kraft som Starfield har.

Starfield sin grafikk utifra videoen ser såpass bra ut at det kommer sannsynligvis til å bli det minste problemet med det spillet.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
2 hours ago, MrL said:

Jeg har sett mange grafisk imponerende "spillbare" demoer igjennom årene som aldri har sett dagens lys når det gjelder produksjonsspill. Det er forskjell fra å lage en  spillbar demo av et svært enkelt gameplay til et helt univers med andre spillmekanismer som krever kraft som Starfield har.

Starfield sin grafikk utifra videoen ser såpass bra ut at det kommer sannsynligvis til å bli det minste problemet med det spillet.

 

Spillmotoren er ute. Dette er ikke noen "tech demo" i den forstand du tenker på (Killzone comes to mind). Du kan allerede lage egne prosjekter, noe det finnes flere eksempler av: 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Allostasis skrev (12 timer siden):

Spillmotoren er ute. Dette er ikke noen "tech demo" i den forstand du tenker på (Killzone comes to mind). Du kan allerede lage egne prosjekter, noe det finnes flere eksempler av: 

 

Du tok ikke poenget mitt.

La meg se et fullverdig spill med en stor åpen verden med utallige byer, AI som lever sine egne liv, trafikksystem for biler / hester, oppdrag +++. Gjerne et helt univers med planeter som trolig Starfield blir. 

Du kunne fint sikkert lagt denne grafikken  i et nytt Uncharted spill, men det er fordi spillet i praksis er hjernedødt - det er ikke en åpen verden med avanserte elementer.

Så får vi se hvor mye av grafikken som må ofres. Det kan godt være UE5 er såpass god at mye kvaliteten forblir pga SSD utnyttelsen de har fått, men da vil jeg gjerne se det først - for jeg har sett utallige spillprojekter med tidligere motorer som er mekket på gutterommet som ser ekstremt bra ut, men aldri har sett dagens lys i grafikk i faktiske produksjonsspill - trolig pga de andre elementene man må legge til som krever kraft. 

 

Endret av MrL
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Allostasis skrev (2 timer siden):

@MrLJøss, visste ikke at fullverdige spill må ha en "stor åpen verden med utallige byer, AI som lever sine egne liv, trafikksystem for biler / hester, oppdrag +++". Nytt for meg. 

 

Vel du befinner deg i en Elder Scroll kommentartråd der Creation Engine er bygget for nettopp den type spill, men jeg forstår jo godt at det er nytt for deg når du sammenligner en kompleks spill laget i Creation Engine med en "hjernedød" UE5 demo. 

Endret av MrL
  • Liker 2
Lenke til kommentar
On 7/5/2021 at 6:24 PM, MrL said:

Vel du befinner deg i en Elder Scroll kommentartråd der Creation Engine er bygget for nettopp den type spill, men jeg forstår jo godt at det er nytt for deg når du sammenligner en kompleks spill laget i Creation Engine med en "hjernedød" UE5 demo. 

Nanite og Lumen er uendelig mer komplekst enn hva du får med søppel som dagens Creation Engine som har gitt oss godbiter som Fallout 76. Fool me once...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...