Gå til innhold

TEST: HTC Vive Pro 2


Anbefalte innlegg

Iki skrev (På 24.6.2021 den 5.12):

Finner iallefall en god del folk som klager på sweetspot, uklare kanter, godrays, etc. Når det gjelder hp reverb G2.

 

Enkelte opplever faktisk at god rays / refleksjoner er verre på G2 enn tidligere Vive.

 

Du finner du på ting. Hvis jeg skrev at Oled TVer er kjent for sitt gode sortnivå, langt bedre enn LCD TVer, så ville du altså skrevet at enkelte opplever at Oled TVer har dårligere sortnivå enn LCD TVer. For når det gjelder godrays og HP Reverb (G1 og G2) så er det de vi er. Dette er hva Reverb er kjent for! Høy oppløsning, minimalt (eller null hvil kanskje noen si) godrays. 
 

Ja, noen klager på sweetspot. Og der er mer forståelig. Det tar litt innsats og få  Edge to Edge clarity. Man må sette det riktig på,  justerte der forsiktig rundt... Og ikke alle får god clarity mot kantene heller.  Og ikke alle ansikter passer like godt, og veldig mange tar headsettet på feil, og enda fler vet ikke forskjellen på sweespot og Edge to Edge clarity. 
 

Men å si at Reverb har mer godrays enn tidligere Vive??? Hallo, dette er jo Reverb er kjent for, OG jeg har samtidig eid HTC Vive, Vive Pro og Reverb (g1) og Reverb G2. Samtidig. En personbil har fire hjul. En moped har to. Samme sammenligning kan man dra mellom Reverb og Vive. Lite/null godrays er Reverbs styrke. Den har andre svakheter kontra Vive, så hold det til de. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dr.Peedee skrev (1 time siden):

Du finner du på ting. Hvis jeg skrev at Oled TVer er kjent for sitt gode sortnivå, langt bedre enn LCD TVer, så ville du altså skrevet at enkelte opplever at Oled TVer har dårligere sortnivå enn LCD TVer. 

Nei, det ville jeg ikke gjort, men jeg ville påstått at Oled ikke har samme lysstyrke.

Du ser, jeg liker å lese alt det positive OG det negative om et produkt.

Dr.Peedee skrev (1 time siden):

Dette er hva Reverb er kjent for! Høy oppløsning, minimalt (eller null hvil kanskje noen si) godrays. 
 

https://www.google.com/amp/s/amp.reddit.com/r/HPReverb/comments/kmti7k/hp_reverb_g2_god_rays_question/

Første som kommer opp om man søker på Google...

Du finner test etter test og lister med folk som sier at de opplever problemer med dette på G2, om du søker etter dette.

Lenke til kommentar

Ikke mye å trakte etter altså. Selv for meg som er ute etter et trådløst VR sett og allerede har en Vive Pro med trådløs adapter som jeg kunne byttet til Vive Pro 2. Høy oppløsning er det jeg verdsetter minst i VR, altså god oppløsning er fint men jeg tar heller mer synsvidde eller oppdateringsfrekvens. Og dessuten uten øyesporing og foveated rendering til å bringe systemkravene ned til å kunne utnytte den fulle oppløsningen her så forsvinner mye av poenget med Vive Pro 2.

Nei vent heller til neste år. Da kommer det en rekke nye VR sett som virelig kan sies å være neste generasjon. 

 

Og dessuten her er det headsettet HTC egentlig burde frontet:

 

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
16 hours ago, Donkey Kong said:

På hvilken måte diskrimineres du? Kan du utdype?

Og mener du alle bokmålsartikler burde være tilgjengelig på nynorsk?

Det var satt på spissen fordi man i en periode krevde at artikler i visse media også skulle være tilgjengelig på nynorsk. Da må man ha samme kravet begge veier.

Jeg har ingen problemer med hverken nynorsk eller dialekter og synes eks. dialekter er noe som gjør Norge flott.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Alle snakker dialekter. Jeg vet ikke hvor du kommer fra, men jeg tør tippe Oslo/omegn med 99,9 % sikkerhet.

Det har aldri vært krav om at spesifikke artikler skulle være tilgjengelig på begge skriftspråk. Det har vært "krav" om minimum antall artikler på nynorsk i enkelte medier.

Endret av Donkey Kong
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...