Gå til innhold

Erfaringer med samfunnsstraff


Røya

Anbefalte innlegg

Jeg må mest sannsynlig utføre en ca. 30 timers samfunnsstraff som følge av fartsovertredelse i en 80-sone. Er usikker på hva som møter meg. Har noen erfaring med samfunnsstraff fra tidligere? Hva slags oppgaver er det snakk om? Avtjener man med personer som har gjort liknende brudd eller kan der være snakk om mer harde kriminelle?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Du gjør bare samfunnsnyttige oppgaver. Feks hjelper til i kommunen, står på frelsesarmeen osv. 

Det er harde krav for samfunnsstraff så du møter ingen "harde kriminelle" 

 

Bare husk på vilkåret å ikke gjøre noe straffbart (forelegg feks trafikkale forhold telles ikke) for da kan du måtte sone subsidiær straff istedenfor. 

30 timer er dog unnagjort på et fåtall uker. 

 

Har selv avtjent

Lenke til kommentar

På arbeidsplassen min har vi åpnet for å ta i mot mennesker som skal avtjene samfunnsstraffen sin. Sjeldent du jobber med andre som gjør det samme. Tilsynsførerne er ganske nøye med logistikken der.

Arbeidsoppgaver kan være mye forskjellig. Klipping av plen, jobbing på data, maling av vegg m.m. Pause og slikt med resten av staben.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

For ca 11 år siden måtte jeg avtjene 36 timer for brudd på fartsgrensen. 

Det gikk 4x1 time på oppfølging, 2 timer på "dumt å kjøre for fort" kurs med trygg trafikk og resten ble gjort som 6 timers arbeidsdager på ett museum hvor jeg gjorde diverse oppgaver. Jeg gikk skole og hadde fri på fredager så da la de arbeidsdagen til fredag.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...