Gå til innhold

IPhone 12 Pro Max vs Samsung S21 Ultra?


Anbefalte innlegg

Svein M skrev (På 20.6.2021 den 19.30):

Men hva om man får en Galaxy med Exynos, som er så elendig at det burde vært straffbart å bruke i telefoner?

Og selv om jeg ikke har akkurat S21, så lurer jeg på om den avviker fra normalen for min del, som er elendig batteritid - også med S20 FE med Snapdragon av en eller annen grunn. Måtte gi opp S20 FE.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hekomo skrev (4 minutter siden):

Jeg har hatt flere Galaxy de siste årene, og batteritiden er elendig på alle sammen. Nå pleier jeg ikke å gå for den aller største og dyreste og heftigste, så det er mulig de absolutte toppmodellene er bedre her.

Ja, jeg nekter og tro at dette er tilfeldig. 

Når man belaster S21 og iPhone Ultra i tester så ser det ut til at Samsung vinner. Problemet til Samsung slik jeg ser det er når man IKKE bruker så mye strøm eller i idle. Det er der jeg føler iPhone er helt overlegen. 

Lenke til kommentar
Just now, Bjerknez said:

Ja, jeg nekter og tro at dette er tilfeldig. 

Når man belaster S21 og iPhone Ultra i tester så ser det ut til at Samsung vinner. Problemet til Samsung slik jeg ser det er når man IKKE bruker så mye strøm eller i idle. Det er der jeg føler iPhone er helt overlegen. 

Så med andre ord hvis man opererer mye i felt så er iPhone muligens bedre? Eller er det slik at iPhone fortsatt er mer sensitiv mot eks. kulde og fukt?

Lenke til kommentar
Theo343 skrev (Akkurat nå):

Så med andre ord hvis man opererer mye i felt så er iPhone muligens bedre? Eller er det slik at iPhone fortsatt er mer sensitiv mot eks. kulde og fukt?

Det er vertfall det intrykket jeg sitter igjen med. Skulle jeg hatt med meg en av telefonene i villmarken hadde jeg uten tvil valgt iPhone. Men hva som er best for andre vet jo ikke jeg. Men jeg vet vertfall hva JEG setter pris på :) 

Lenke til kommentar
Just now, Bjerknez said:

Det er vertfall det intrykket jeg sitter igjen med. Skulle jeg hatt med meg en av telefonene i villmarken hadde jeg uten tvil valgt iPhone. Men hva som er best for andre vet jo ikke jeg. Men jeg vet vertfall hva JEG setter pris på :) 

Husker bare dattern slet med sin forrige iphone. Hun er mye i stallen og den slo seg av i kulda selv om den lå i en god dunjakke lomme.

Lenke til kommentar
hekomo skrev (1 time siden):

Men hva om man får en Galaxy med Exynos, som er så elendig at det burde vært straffbart å bruke i telefoner?

Og selv om jeg ikke har akkurat S21, så lurer jeg på om den avviker fra normalen for min del, som er elendig batteritid - også med S20 FE med Snapdragon av en eller annen grunn. Måtte gi opp S20 FE.

Her er tilsvarende test for Samsung Galaxy S21 FE 5G (Snapdragon 865 prosessor):

Samsung Galaxy S20 FE 5G review: Lab tests - display, battery life, audio quality (gsmarena.com)

118 timer med 60Hz og 110 timer med 120Hz på skjermen.

Så det er tydelig at disse testene ikke fanger opp alt som kan skje i praktisk bruk. Det jeg synes er rart er at en hører ofte om at batteritid er et problem på Samsung mobiler, mens det ser ut til å virke greit på andre Android telefoner.

Endret av Svein M
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Slik jeg ser det så MÅ det jo ha noe med selve strømstyringen å gjøre og ikke batteriet i seg selv? Altså et software problem? Jeg ser S21 Ultra også sliter med noen problemer rundt foto/videodelen i de testene jeg har sett og at en oppdatering ventes. 

Dette får meg til å tenke at Samsung er litt ustabilt i så måte... Og har alltid vært det for min del på de telefonene jeg hat hatt.

Lenke til kommentar
Theo343 skrev (2 timer siden):

Husker bare dattern slet med sin forrige iphone. Hun er mye i stallen og den slo seg av i kulda selv om den lå i en god dunjakke lomme.

Siste modellen æ opplevde d problemet var iPhone 7, som æ da hadde eid rundt 1 års tid. 

Lenke til kommentar

Min første fulle dag med s21 ultra ga meg litt over 7 timer screen On tid med 30% batteri igjen når kvelden kom. Regner med dette blir noe mer optimalisert når jeg får brukt den litt. Dette er omtrent der jeg ville havnet med iPhone 12 pro tenker jeg så sånn sett ikke ille med større skjerm. Dette er med 60hz på skjermen. 

Lenke til kommentar

Det ser ut som du har ganske beskjeden bruk. Vil tro at du lader en iPhone hver andre eller kanskje hver tredje dag. På grunn av høyt standby forbruk på Android vil jeg tro opplevd batteriforbruk er større der. Hadde du brukt telefone  mer ville du kanskje ikke merket så stor forskjell igjen. 

Lenke til kommentar
Theo343 skrev (8 minutter siden):

Hun opplevde det vel siste gang på Iphone X. Hadde ikke eid den så lenge siden hun fikk den til jul. Nå har hun 11ern.

Såpass.. hadde også 10ern, men opplevde ik den feilen. 
Men kan jo være at æ ik va så mye ute den tiden som æ vil tru😅
 

7eren skrudde seg av og måtte vente til den blir "varm "  før den skrudde seg på. 

5s derimot kom d opp bare feilmelding:

"Temperatur iPhone enheten må avkjøles før du kan bruke den" 

var bare å skru av og på, funka igjen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
5 minutes ago, Bjerknez said:

84%

Det er meget bra etter 4-5 år, min ca 2 år gamle XR har 85 %. Dette tallet viser gjenstående kapasitet for batteriet, sammenlignet med da det var nytt. Det starter på 100 % på ny telefon, og reduseres etter hvert som batteriet svekkes ved opp- og utladinger. Når det er 80 % igjen anbefaler Apple å bytte batteri. Man regner vel med at et Li-Ion-batteri tåler 500-1000 ladesykluser før det er så mye svekket at det ikke lenger holder til normal bruk.

Lenke til kommentar
zanta skrev (46 minutter siden):

Det er meget bra etter 4-5 år, min ca 2 år gamle XR har 85 %. Dette tallet viser gjenstående kapasitet for batteriet, sammenlignet med da det var nytt. Det starter på 100 % på ny telefon, og reduseres etter hvert som batteriet svekkes ved opp- og utladinger. Når det er 80 % igjen anbefaler Apple å bytte batteri. Man regner vel med at et Li-Ion-batteri tåler 500-1000 ladesykluser før det er så mye svekket at det ikke lenger holder til normal bruk.

Ja, jeg vet at Lithium Ion batterier ikke er spesielt glad i hurtigladinger samt lading helt til 100% samt helt utlading, så jeg flekklader en god del. Det tror jeg batteriet liker bedre. Vertfall er det min erfaring. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...