Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Dere som har bestemt dere for å ikke ta vaksine?


Gjest e2fa3...932

Anbefalte innlegg

Snikpellik skrev (5 minutter siden):

Det er greit at du mener det er upålitelig informasjon, det får være din sak. Jeg postet lenkene til hva fagmyndigheter mener, så får de som eventuelt velger å tro på den videoen postet av "Trump Won 2020" gjøre det i stedet. 

At du ikke har tid til å se på en 3 timer lang film kan jeg i og for seg forstå, men jeg synes ikke det er for mye å forvente at du leser de innleggene du siterer, spesielt ikke når du legger ned så mye arbeid i å "debunke" dem.

Her er hva jeg skrev:
 

Sitat

(videoen jeg linker til ble slettet av youtube etter én dag, dette er en bootleg kopi fra en random fyr med teit navn som ikke har noe med Bret Weinstein å gjøre).



 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest 1117d...f74
Snikpellik skrev (På 10.7.2021 den 0.55):

For ordens skyld, for trådens skyld og for alle andres skyld som måtte gå på det greiene her - Ivercemetin er absolutt IKKE anbefalt som behandling mot Covid-19 hverken i Norge, Europa eller USA. Tvert imot er det frarådet.

EMA advises against use of ivermectin for the prevention or treatment of COVID-19 outside randomised clinical trials
https://www.ema.europa.eu/en/news/ema-advises-against-use-ivermectin-prevention-treatment-covid-19-outside-randomised-clinical-trials

Why You Should Not Use Ivermectin to Treat or Prevent COVID-19
https://www.fda.gov/consumers/consumer-updates/why-you-should-not-use-ivermectin-treat-or-prevent-covid-19

Produsenten av Ivercemetin anbefaler det heller ikke, og sier det finnes ikke noe vitenskapelig grunnlag for effekt mot Covid-19 sykdom.

Ivermectin and Covid-19: how a cheap antiparasitic became political
https://www.pharmaceutical-technology.com/features/ivermectin-covid-19-antiparasitic-political/

Å si at ivermectine ikke kan brukes mot covid er en drøy påstand og helt ubegrunnet. Også i samtlige artikler du referer til. Først og fremst. Er du syk, oppsøk lege. Ikke spring til apoteket å kjøp preparater med ivermectine og dosere til deg selv! Det er hovedsaken her. 

Det er dessverre slik at noen får tak i ivermectine og tar det selv. I den grad at det er farlig. På den måten er slike artikler nødvendige, men de sier ikke juridisk sett at ivermectine ikke fungerer mot covid. Bare at det kan være farlig å ta for mye eller feil preparat av medikamentet.
 

De som gidder å lese disse artiklene kan selv spørre seg om ett par ting. Spesielt. Hvorfor er de skrevet?

Les og tenk på dette:
1. Hvorfor, i spesiell grad, opplyse om at store doser er skadelig. Hvorfor ikke forklare at doserte doser av ivermectine ,satt av profesjonelle, er helt normalt på mennesker. Overhode ikke skadelig. Det er ett kjent medikament i flere 10år. Dog ikke enda godt bevist som et medikament for bekjempelse av covid. 

2. Hvorfor bruke så mye ressurser på å utdype at ivermectine KAN være farlig for mennesker? Når de eneste fremlagte bevisene de kommer med er mennesker som har vaksinert seg selv, med feil medikament og/eller overdoser. 

3. Det er svært enkelt å formidle at ivermectine ikke er godkjent preparat mot covid. For det finnes ikke fullverdige  godkjente preparat mot covid p.d.d. Det vil ta svært lang tid før en slik godkjennelse kommer på plass etter normale rutiner. mRNA vaksinene er eksempel på vaksine som ikke er godkjent etter normale rutiner, men likevel anerkjent. Pga krisen vi sitter i. Dette kan også skje med ivermectine over tid. Vi vet rett og slett ikke enda hvor dette går.
 

Det kan være lurt å ha ett litt mer kritisk gangsyn til slike artikler.
 

kort summert. 1. ivermectine er IKKE skadelig mot mennesker, etter normal praksis. 2. Ivermectine er enda ikke fullverdig godkjent som medikament mot covid. 3. Ikke kjøp ivermectine og bruke det som et medikament mot covid, det kan være farlig. Beste råd til det siste er å oppsøke lege. 

Anonymous poster hash: 1117d...f74

Lenke til kommentar
Gjest 1117d...f74 skrev (50 minutter siden):

Å si at ivermectine ikke kan brukes mot covid er en drøy påstand og helt ubegrunnet. Også i samtlige artikler du referer til.

Det er jo heller ikke det jeg sier, jeg sier det ikke er anbefalt. Det kan godt være det blir det i fremtiden, men per nå: nei, hverken i USA, Europa, Norge eller av produsenten selv. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 1117d...f74
Snikpellik skrev (43 minutter siden):

Det er jo heller ikke det jeg sier, jeg sier det ikke er anbefalt. Det kan godt være det blir det i fremtiden, men per nå: nei, hverken i USA, Europa, Norge eller av produsenten selv. 

Det kan godt være du tenkte det, men jeg leste ikke ditt innlegg som en opplysning. Du går ganske langt med å fremheve at dette er den sanne harde fakta og at ivermectine er frarådet. Det er villende slik jeg tolker det. Dessverre så blir mange av disse diskusjonene polariserende. feil/rett. Fakta/vrøvl. Her bør vi bli flinkere til å gå i nyanser. 

Det er korrekt at det er ikke godkjent for behandling mot covid i en utstrakt grad.  Men det er mange som tester det ut, i flere land, og det kan faktisk helt ironisk bli et veldig viktig bekjempelsesmiddel mot covid. 

absolutt alle medikament kan feil-doseres og/eller være potensielt farlige. Det er helt rett at folk ikke skal miste hode å ta slike medikament uten å kontakte lege eller farmasøyter. Disse artiklene er nok myntet mot de som bør skremmes, av en god grunn. 

Bare til info. Ønsker ikke å krangle her. Du la ut mange linker som ble utdypet som fakta på at ivermectine ikke kan brukes mot covid. De lærde strides fortsatt rundt bruken av dette medikamentet. Med andre ord. Artiklene er ikke fakta i den forstand, men hentyder at ivermectine kan være farlig.

Anonymous poster hash: 1117d...f74

Lenke til kommentar

Jeg er ikke uenig med noe av det du skriver, men du leser kanskje litt mye ut av posten min. En bruker sa hen ville skaffe seg ivercemetin hvis hen ble smittet av Covid-19, mitt svar er at det ikke er anbefalt av helsemyndigheter eller produsenten mot sykdommen. Man bør ikke gå sine egne veier og velge medikamenter selv uten at det er anbefalt, og man bør gå via lege. Det gjelder ivercemetin like mye som alt annet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest 1117d...f74
Snikpellik skrev (12 timer siden):

Jeg er ikke uenig med noe av det du skriver, men du leser kanskje litt mye ut av posten min. En bruker sa hen ville skaffe seg ivercemetin hvis hen ble smittet av Covid-19, mitt svar er at det ikke er anbefalt av helsemyndigheter eller produsenten mot sykdommen. Man bør ikke gå sine egne veier og velge medikamenter selv uten at det er anbefalt, og man bør gå via lege. Det gjelder ivercemetin like mye som alt annet.

Der er vi enige 

Anonymous poster hash: 1117d...f74

Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (På 11.7.2021 den 20.17):

Jeg er ikke uenig med noe av det du skriver, men du leser kanskje litt mye ut av posten min. En bruker sa hen ville skaffe seg ivercemetin hvis hen ble smittet av Covid-19, mitt svar er at det ikke er anbefalt av helsemyndigheter eller produsenten mot sykdommen. Man bør ikke gå sine egne veier og velge medikamenter selv uten at det er anbefalt, og man bør gå via lege. Det gjelder ivercemetin like mye som alt annet.

Jeg ville forsøkt å skaffe det gjennom lege ja. Hva som er anbefalt av helsemyndigheter og produsent er dessverre ikke å stole på i denne saken. Grunnen til  at Ivermectin ikke er godkjent mot Covid er at det ikke finnes gunstige nok økonomiske incentiver til å få den godkjent, siden medisinen ikke har patent lengre. Dessverre fungerer det slik at når man kan printe penger med å finne opp nye medisiner og vaksiner, så velger de å gjøre det, framfor å sjekke om en gammel medisin kan brukes.

Det er heller ikke mine "egne veier", siden mange leger skriver ut Ivermectin over hele verden.

Det er et dysfunksjonelt system og du gidder ikke diskutere det skikkelig ved å sette deg inn i det jeg poster, men poster bare god-dag-mann-økseskaft svar i stedet.

Endret av Aiven
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 1117d...f74 skrev (På 11.7.2021 den 18.32):

Å si at ivermectine ikke kan brukes mot covid er en drøy påstand og helt ubegrunnet. Også i samtlige artikler du referer til. Først og fremst. Er du syk, oppsøk lege. Ikke spring til apoteket å kjøp preparater med ivermectine og dosere til deg selv! Det er hovedsaken her. 

Det er dessverre slik at noen får tak i ivermectine og tar det selv. I den grad at det er farlig. På den måten er slike artikler nødvendige, men de sier ikke juridisk sett at ivermectine ikke fungerer mot covid. Bare at det kan være farlig å ta for mye eller feil preparat av medikamentet.
 

De som gidder å lese disse artiklene kan selv spørre seg om ett par ting. Spesielt. Hvorfor er de skrevet?

Les og tenk på dette:
1. Hvorfor, i spesiell grad, opplyse om at store doser er skadelig. Hvorfor ikke forklare at doserte doser av ivermectine ,satt av profesjonelle, er helt normalt på mennesker. Overhode ikke skadelig. Det er ett kjent medikament i flere 10år. Dog ikke enda godt bevist som et medikament for bekjempelse av covid. 

2. Hvorfor bruke så mye ressurser på å utdype at ivermectine KAN være farlig for mennesker? Når de eneste fremlagte bevisene de kommer med er mennesker som har vaksinert seg selv, med feil medikament og/eller overdoser. 

3. Det er svært enkelt å formidle at ivermectine ikke er godkjent preparat mot covid. For det finnes ikke fullverdige  godkjente preparat mot covid p.d.d. Det vil ta svært lang tid før en slik godkjennelse kommer på plass etter normale rutiner. mRNA vaksinene er eksempel på vaksine som ikke er godkjent etter normale rutiner, men likevel anerkjent. Pga krisen vi sitter i. Dette kan også skje med ivermectine over tid. Vi vet rett og slett ikke enda hvor dette går.
 

Det kan være lurt å ha ett litt mer kritisk gangsyn til slike artikler.
 

kort summert. 1. ivermectine er IKKE skadelig mot mennesker, etter normal praksis. 2. Ivermectine er enda ikke fullverdig godkjent som medikament mot covid. 3. Ikke kjøp ivermectine og bruke det som et medikament mot covid, det kan være farlig. Beste råd til det siste er å oppsøke lege. 

Anonymous poster hash: 1117d...f74

mRNA vaksine ikke godkjent med vanlige rutiner?.

Kan du vise til pålitelige kilder og link som bekrefter dette? Jeg har lagt fram linker fra Faktisk.no som hevder akkurat samme rutine som andre medisiner ble fulgt for alle vaksiner mot Covid19.

Unntak var i enkelte stater i USA og EU som søkte om nødgodkjenning.

Hva du legger i vanlige rutiner er greit å slå fast. Om det ikke var vanlig rutine at vi kastet sykt mange Milliarder mer dollar på vaksiner og at det er dette du mener er uvanlig rutine så er det greit å vite.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Aiven skrev (33 minutter siden):

Jeg ville forsøkt å skaffe det gjennom lege ja. Hva som er anbefalt av helsemyndigheter og produsent er dessverre ikke å stole på i denne saken. Grunnen til  at Ivermectin ikke er godkjent mot Covid er at det ikke finnes gunstige nok økonomiske incentiver til å få den godkjent, siden medisinen ikke har patent lengre. Dessverre fungerer det slik at når man kan printe penger med å finne opp nye medisiner og vaksiner, så velger de å gjøre det.

Det er heller ikke mine "egne veier", siden mange leger skriver ut Ivermectin over hele verden.

Det er et dysfunksjonelt system og du gidder ikke diskutere det skikkelig ved å sette deg inn i det jeg poster, men poster bare god-dag-mann-økseskaft svar i stedet.

Bor du i Norge? Hvem doktor i Norge skriver ut Ivermectin? Har ikke forskerne avskrevet denne medisinen mot Covid19?

Trodde bare det var ravgale Trump som snakket om dette, mente ikke han også på kamera at de pasientene skulle puste ild eller desinfeksjon noe sånt for å drepe Corona???

Kan vi ikke få det hysterisk morsomme YouTube klippet?

Forskerne eller Trump? Hvem stoler du på?

Sikkert Trumendus...

 

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (2 minutter siden):

Bor du i Norge? Hvem doktor i Norge skriver ut Ivermectin? Har ikke forskerne avskrevet denne medisinen mot Covid19?

Trodde bare det var ravgale Trump som snakket om dette, mente ikke han også på kamera at de pasientene skulle puste ild eller noe sånt for å drepe Corona???

Kan vi ikke få det hysterisk morsomme YouTube klippet?

Forskerne eller Trump? Hvem stoler du på?

HVEM doktor? Da blir det liksom litt vanskelig å ta seriøst selv om jeg forstår hva du mener.

mRNA er vel i dag omtrent like ukjent som farge-TV var 1972, men det hendte jo det også, tross motstanden! 😉

Dagbladet gikk imot farger på fjernsyn | Astrid Meland (wordpress.com)

Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (29 minutter siden):

Bor du i Norge? Hvem doktor i Norge skriver ut Ivermectin? Har ikke forskerne avskrevet denne medisinen mot Covid19?

Trodde bare det var ravgale Trump som snakket om dette, mente ikke han også på kamera at de pasientene skulle puste ild eller desinfeksjon noe sånt for å drepe Corona???

Kan vi ikke få det hysterisk morsomme YouTube klippet?

Forskerne eller Trump? Hvem stoler du på?

Sikkert Trumendus...

 


Siterer meg selv:

 

Aiven skrev (På 8.7.2021 den 19.44):

Jeg har takket nei, av flere grunner. En ting er at jeg har null tillit til prosessen bak slike helseanbefalinger, etter svineinfluensaepidemien, hverken til selskaper eller myndigheter. Disse selskapene er også dømt for svindel en rekke ganger.

Videre så stoler jeg mer enn disse på Bret Weinstein og oppfinneren av mRNA-vaksiner (covid-vaksinene er mRNA) doktor Robert Malone angående om vaksinene er farlige eller ei, samt om Ivermectin fungerer som kur (noe jeg ville forsøkt å få tak i om jeg ble smittet), av grunner som oppgis i denne videoen, samt Bret Weinsteins intervju hos Joe Rogan i forrige uke (videoen jeg linker til ble slettet av youtube etter én dag, dette er en bootleg kopi fra en random fyr med teit navn som ikke har noe med Bret Weinstein å gjøre).

Det styrker min beslutning at et familiemedlem av min nærmeste venn har dødd av å ta vaksine (ikke i Norge).

Jeg mener viruset er farlig. Jeg mener også at vaksinene er potensielt farlige. Jeg har null tillit til de som har svikta før som våre voktere. Ergo velger jeg å ikke ta vaksinen.
 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Aiven skrev (8 timer siden):


Siterer meg selv:

 

Det der er en Trump side, jeg forstår ikke hvorfor folk hører på den apekatten der, som attpåtil har hue oppi ræva, iforhold til forskere i EU , Norge og USA.

 

Det du gjør er som å ta feilinformasjon fra under en sten. Dette er upubliserte alternative teorier, akkurat som Snåsa mannen, eller sjamaner.

Det er ganske alvorlig å villede folk på den måten der, og lage en agenda mot virkeligheten og vitenskap.

Om Spike proteinet hadde vært så farlig, så ville vi sett det nå og det hadde vært publisert vitenskap og forskning, og ikke noen Trump folk fra under en sten på en alternativ YouTube lookalike....

 

Legefirmaene blir dømt ja, pga bivirkninger, feil etc, men de aller fleste medisiner som blir godkjent er til hjelp for syke.

Om vi skulle takke nei til hjertemedisin, blodtrykk, diabetes, blodfortynnende, beroligende og antipsykotisk, allergimedisin, astma 

Vel det hadde vært uheldig.

Endret av Gouldfan
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (5 timer siden):

Det der er en Trump side, jeg forstår ikke hvorfor folk hører på den apekatten der, som attpåtil har hue oppi ræva, iforhold til forskere i EU , Norge og USA.

 

Det du gjør er som å ta feilinformasjon fra under en sten. Dette er upubliserte alternative teorier, akkurat som Snåsa mannen, eller sjamaner.

Det er ganske alvorlig å villede folk på den måten der, og lage en agenda mot virkeligheten og vitenskap.

Om Spike proteinet hadde vært så farlig, så ville vi sett det nå og det hadde vært publisert vitenskap og forskning, og ikke noen Trump folk fra under en sten på en alternativ YouTube lookalike....

 

Legefirmaene blir dømt ja, pga bivirkninger, feil etc, men de aller fleste medisiner som blir godkjent er til hjelp for syke.

Om vi skulle takke nei til hjertemedisin, blodtrykk, diabetes, blodfortynnende, beroligende og antipsykotisk, allergimedisin, astma 

Vel det hadde vært uheldig.

Ikke helt sikker på hva som skjedde med leseforståelsen din:

 

Sitat

dette er en bootleg kopi fra en random fyr med teit navn som ikke har noe med Bret Weinstein å gjøre

 

Bret Weinstein er en aktiv motstander av Trump, det samme er jeg. Jeg ser på USA som en ett-partistat for de rikes interesser og det gjør han også. Forøvrig veldig spesielt hvordan folk tror Trump er on-topic i enhver tråd i 2021.


Har sjelden sett så tåpelige anklager og stråmenn som dette og jeg har sett mye. Debattmiljøet her inne er helt klart forsuret og folk er livredde for å spekulere om noe annet enn myndighetenes versjon. Det du driver med er ikke vitenskap, det er trosbasert. I vitenskap er det lov å stille spørsmål og søke svar. Og det er langt færre svar med to streker under enn du tydeligvis innbiller deg.

Endret av Aiven
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Aiven skrev (35 minutter siden):

Ikke helt sikker på hva som skjedde med leseforståelsen din:

 

 

Bret Weinstein er en aktiv motstander av Trump, det samme er jeg. Jeg ser på USA som en ett-partistat for de rikes interesser og det gjør han også. Forøvrig veldig spesielt hvordan folk tror Trump er on-topic i enhver tråd i 2021.

Hele siden er en Alternativ høyreekstrem side. Hele ideen er at alt som ikke får lov å være på YouTube av god grunn får stå der...

https://odysee.com/@Trump_Won_2020:b/How-to-save-the-world,-in-three-easy-steps---CCP-virus-COVID-vaxxine-convo-with-Brett-Weinstein,-Dr-Robert-Malone-and-Steve-Kirsch-06.10.21:6?fbclid=IwAR1jjOH_2BC_NVjajWDFpYTEllvvskFpeCA8q8YV0avkQc5_7rWevzzlPgU.   

Dette er linken din, Trump vant vist? Veldig rart at slike fantastiske fantasier ikke får lov til å være på YouTube. Mtp hva som har skjedd i stormingen av capitol/kongressen.

Altså når du går under en sten for å finne informasjon, og det står at Trump vant i 2020, da kan du også ta all annen informasjon du finner under samme sten med en solid klype salt...

Og det er MYE som får være på YouTube, også politisk. Men det finnes grenser.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (13 minutter siden):

Hele siden er en Alternativ høyreekstrem side. Hele ideen er at alt som ikke får lov å være på YouTube av god grunn får stå der...

Jeg skrev i mitt første innlegg (for 3 sider siden) at det var en bootleg-kopi, hvorfor utbasunerer du det som om det var et motargument? Bret Weinstein er ikke høyreekstrem, han er det hovedstrømsmediene kaller ytre venstre (etter amerikansk målestokk, han ønsker skandinavisk velferdsstat).

Endret av Aiven
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Og forskerne er ikke dumme, det forskes nå dag og natt på mRNA vaksine, den ses på som en revolusjon i vaksine sammenheng.

De er ikke ferdige med dette, og når hele verden er opptatt av dette så får vi resultater av forskningen... Akkurat som vi fant ut at AztraZeneca hadde noen meget få bivirkninger hos noen promille.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Aiven skrev (4 minutter siden):

Jeg skrev i mitt første innlegg (for 3 sider siden) at det var en bootleg-kopi, hvorfor utbasunerer du det som om det var et motargument? Bret Weinstein er ikke høyreekstrem, han er det hovedstrømsmediene kaller ytre venstre (etter amerikansk målestokk, han ønsker skandinavisk velferdsstat).

Jeg sa ikke at Bret er høyreekstrem, men siden det poster på er det helt klart...

At 3 gubber sier i kor at spike protein er skummelt gjør det ikke sant.

Jeg vil ha fullt navn på alle tre,hva de jobber med, hvem de er og hva de har publisert.

Endret av Gouldfan
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (2 minutter siden):

Jeg sa ikke at Bret er høyreekstrem, men siden det poster på er det helt klart...

At 3 gubber sier i kor at spike protein er skummelt gjør det ikke sant.

Jeg vil ha fullt navn på alle tre,hva de jobber med, hvem de er og hva de har publisert.

Igjen var det dette med leseforståelse... Det står som overskrift over videoen. Hadde du startet med dette innlegget, i stedet for Trump-rabies, kunne jeg googlet for deg.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

In June 2021, Weinstein erroneously claimed that the spike protein produced by or contained within COVID-19 vaccines is "very dangerous" and "cytotoxic."

Altså............ hvordan kan man velge å høre på en person som sier sånt?

Her er forøvrig en faktasjekk av videoen til Aiven, hvor denne ville påstanden fremmes: 
https://www.reuters.com/article/factcheck-vaccine-cytotoxic-idUSL2N2O01XP

Og her er en til:
https://www.politifact.com/factchecks/2021/jun/16/youtube-videos/no-sign-covid-19-vaccines-spike-protein-toxic-or-c/

Endret av Snikpellik
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...