Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Dere som har bestemt dere for å ikke ta vaksine?


Gjest e2fa3...932

Anbefalte innlegg

Legger ut link.

I Norge og EU ble ikke vaksiner i standar nødgodkjent. Det var snakk om det i noen stater som slet forferdelig bla i USA og England.

Dette må ses i kontekst med hvor sykt store dødstap det var i feks New York.

Vaksinene ellers ble godkjent akkurat som andre vaksiner og medisiner, enten det gjelder P-piller eller hepatitt vaksine.

Årsaken til at det gikk fort er fordi det var en verdenskrise og alle de rike landene innkludert Norge satset sinnsykt mye penger og midler og teknologi ble delt.

Dette viser at kamp mot sykdom nytter bare vi satser nok.

https://www.faktisk.no/artikler/z9rod/hvordan-kunne-vaksinene-bli-klare-sa-fort

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

De som ikke vil: la være.
Men ikke sabotèr - eller driv hysterisk skremselspropaganda overfor svake individer. Til overtroiske : hold guder, nisser og troll utenfor. :devil:

Så kan de som vil få vaksine tidligere. 

Lenke til kommentar
Gjest e2fa3...932 skrev (På 28.5.2021 den 17.35):

Hva var begrunnelsen ?

Føles det greit?

Blir dere hetset av de rundt dere hvis dere sier at dere ikke tok den?

Jeg vurderer å takke nei. Men ikke sikker. Er fordeler og ulemper med begge deler. 

jeg har svineinfluensaen friskt i minne enda. 

Anonymous poster hash: e2fa3...932

Jeg har takket nei, av flere grunner. En ting er at jeg har null tillit til prosessen bak slike helseanbefalinger, etter svineinfluensaepidemien, hverken til selskaper eller myndigheter. Disse selskapene er også dømt for svindel en rekke ganger.

Videre så stoler jeg mer enn disse på Bret Weinstein og oppfinneren av mRNA-vaksiner (covid-vaksinene er mRNA) doktor Robert Malone angående om vaksinene er farlige eller ei, samt om Ivermectin fungerer som kur (noe jeg ville forsøkt å få tak i om jeg ble smittet), av grunner som oppgis i denne videoen, samt Bret Weinsteins intervju hos Joe Rogan i forrige uke (videoen jeg linker til ble slettet av youtube etter én dag, dette er en bootleg kopi fra en random fyr med teit navn som ikke har noe med Bret Weinstein å gjøre).

Det styrker min beslutning at et familiemedlem av min nærmeste venn har dødd av å ta vaksine (ikke i Norge).

Jeg mener viruset er farlig. Jeg mener også at vaksinene er potensielt farlige. Jeg har null tillit til de som har svikta før som våre voktere. Ergo velger jeg å ikke ta vaksinen.


 

Dart skrev (15 minutter siden):

De som ikke vil: la være.
Men ikke sabotèr - eller driv hysterisk skremselspropaganda overfor svake individer. Til overtroiske : hold guder, nisser og troll utenfor. :devil:

Så kan de som vil få vaksine tidligere. 


Trådstarter ber om dette, det er du som er off-topic.

Endret av Aiven
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Aiven skrev (1 time siden):

Trådstarter ber om dette, det er du som er off-topic.

Sjef ? 🙄

Jeg sier som Rhett Butler i Tatt av vinden: frankly my dear, I dont give a damn.

Eller på norsk: spar deg.

Lenke til kommentar
Gjest 74217...46e
Aiven skrev (1 time siden):

 

Malone fant ikke opp mRNA vaksinene, han var med i den tidlige utviklingen til forløperen av dagens mRNA vaksiner. Han tar ære for noe han ikke har gjort, det er mange flere forskere enn Malone alene som var med på å finne opp denne teknologien i en periode på over 30 år. 

Det må også nevnes  at både Malone og Kirsch har tatt vaksinene, Malone fikk Moderna. Se hva de gjør, og ikke hva de sier... 

Anonymous poster hash: 74217...46e

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Om man vil eller ikke, så er det en privatsak så lenge det er frivillig. La være, og tie stille. Men jeg syns de som har fått time kan avbestille den så andre kan få plassen/dosen. I sommer ser vi at mange bare ignorerer henvendelser og drar på ferie. Opptar andres verdifulle tid som kastes bort, alt funker dårligere og vaksine kanskje går til spille.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Gjest 74217...46e skrev (21 minutter siden):

Malone fant ikke opp mRNA vaksinene, han var med i den tidlige utviklingen til forløperen av dagens mRNA vaksiner. Han tar ære for noe han ikke har gjort, det er mange flere forskere enn Malone alene som var med på å finne opp denne teknologien i en periode på over 30 år. 

Uten kilder er slike påstander som dette totalt verdiløse. Alle kilder jeg kan se oppgir at han er oppfinneren.

 

Sitat

Det må også nevnes  at både Malone og Kirsch har tatt vaksinene, Malone fikk Moderna. Se hva de gjør, og ikke hva de sier... 

Det er ikke mitt ansvar at du ikke gadd å se mer av filmen enn dette, men til informasjon: De utgreier nøye hvorfor de tok vaksinene, Kirsch sier at han aldri ville latt seg vaksinere om visste da hva han vet nå. Malone sier at han er avhengig av å reise og at han tok valget for å kunne utøve ulike verv og jobben sin, selv om han i utgangspunktet er kritisk.

 

Dart skrev (32 minutter siden):

Sjef ? 🙄

Jeg sier som Rhett Butler i Tatt av vinden: frankly my dear, I dont give a damn.

Eller på norsk: spar deg.

:D   kul type. Som jeg sa i Drangedal i 1996: "Neppe." Er på sin plass å påpeke når folk forsøker å shanghaie tråder basert på personlig overbevisning og til og med anbefaler folk å la være å svare på trådens tema.

Endret av Aiven
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest 74217...46e
Aiven skrev (12 minutter siden):

Uten kilder er slike påstander som dette totalt verdiløse. Alle kilder jeg kan se oppgir at han er oppfinneren.

Three decades of messenger RNA vaccine development (ugent.be)

RNA vaccine - Wikipedia

Jeg har ikke sett hele videoen, men jeg har sett nok til å ikke si meg enig i alt de sier. Det er gode poeng i det Malone sier, spesielt at det må forskes mer på medisiner som Ivermectin. Utenom det, så er jeg uenig i andre ting. Blant annet det som nevnes om piggproteiner og VAERS, samt statistikken til Kirsch men det er ikke trådens tema. Det gjør at jeg ikke stoler 100% på videoen, men jeg stoler heller ikke 100% på legemiddelindustrien.

Det er opp til hver av oss å veie opp risiko mot "belønning", jeg ønsker bare å bli ferdig med hele viruset og håper at enden er god for alle :) 

Anonymous poster hash: 74217...46e

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Aiven skrev (13 minutter siden):

... anbefale folk å la være med å svare på trådens tema.

Tema er "vaksine eller ikke", og alt som man måtte komme på i den forbindelse. Ingen er sjef, og ingen bør sjefe.

Jeg skal i utgangspunktet ikke ta den, men det er sikkert greit for de fleste. Siden jeg sjelden ser folk her før ved juletider, så regner jeg med at vi har nok flokkimmunitet til at jeg slipper. Om ikke, så skal jeg fort revurdere og konsultere mine venner i helsevesenet.

Lenke til kommentar
Gjest 74217...46e skrev (8 minutter siden):

Den støtter vel strengt talt min påstand om at han er oppfinneren. Ingen har påstått at fyren egenhendig har produsert all verdens forskning på mRNA. Alle oppfinnelser vil jo ha videreutvikling, som i mange tilfeller vil være omfattende. At han uansett må sies å ha autoritet på feltet er vel mer en underdrivelse enn en overdrivelse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Dart skrev (59 minutter siden):

Tema er "vaksine eller ikke", og alt som man måtte komme på i den forbindelse. Ingen er sjef, og ingen bør sjefe.

Jeg skal i utgangspunktet ikke ta den, men det er sikkert greit for de fleste. Siden jeg sjelden ser folk her før ved juletider, så regner jeg med at vi har nok flokkimmunitet til at jeg slipper.

Si meg, sitter du i en jakthytte et sted på Svalbard? Tema er ikke "vaksine eller ikke", tema er "Dere som har bestemt dere for å ikke ta vaksine". Ser du forskjellen?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Budeia skrev (10 timer siden):

Si meg, sitter du i en jakthytte et sted på Svalbard? Tema er ikke "vaksine eller ikke", tema er "Dere som har bestemt dere for å ikke ta vaksine". Ser du forskjellen?

Sur i dag - Sjef?

Jeg svarer ikke på spydigheter eller personlige angrep. Det er fremdeles en debatt, og denne er full av polemikere og polemikk. Jeg syns det er OK, sjef. Jeg er dessverre fobisk mot mobbing.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Budeia skrev (10 timer siden):

.... tema er "Dere som har bestemt dere for å ikke ta vaksine"

Mulig at du mener det. Min venn her mener at under 5% av det som er skrevet her i tråden er strengt innen den rammen sjef 1 og sjef 2 har bestemt og og nå mobber andre for. Verken dette eller mobbingen fra sjefene er innenfor det tema. Det hadde vært bedre om alle feide for egen dør. 

Lenke til kommentar

To av mine beste venner tar ikke vaksine, jeg hetser ikke de for dette, han ene ble syk men ble bra igjen, men jeg er veldig bekymret for han andre fordi han har dårligere helse, pluss at hans far nettopp døde av Covid19. Han ville heller ikke ta vaksine tror jeg.

Er synd for vi var godt kjent med faren hans, han var sprek og aktiv også til å være 70 år.

Å ta vaksine er en privatsak, det er frivillig, jeg synes folk skal tenke seg godt om. Men jeg respekterer mine venners avgjørelse, men er bekymret og håper ikke flere jeg kjenner dør.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Aiven skrev (På 8.7.2021 den 19.44):

samt om Ivermectin fungerer som kur (noe jeg ville forsøkt å få tak i om jeg ble smittet)

For ordens skyld, for trådens skyld og for alle andres skyld som måtte gå på det greiene her - Ivercemetin er absolutt IKKE anbefalt som behandling mot Covid-19 hverken i Norge, Europa eller USA. Tvert imot er det frarådet.

EMA advises against use of ivermectin for the prevention or treatment of COVID-19 outside randomised clinical trials
https://www.ema.europa.eu/en/news/ema-advises-against-use-ivermectin-prevention-treatment-covid-19-outside-randomised-clinical-trials

Why You Should Not Use Ivermectin to Treat or Prevent COVID-19
https://www.fda.gov/consumers/consumer-updates/why-you-should-not-use-ivermectin-treat-or-prevent-covid-19

Produsenten av Ivercemetin anbefaler det heller ikke, og sier det finnes ikke noe vitenskapelig grunnlag for effekt mot Covid-19 sykdom.

Ivermectin and Covid-19: how a cheap antiparasitic became political
https://www.pharmaceutical-technology.com/features/ivermectin-covid-19-antiparasitic-political/

Endret av Snikpellik
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (16 minutter siden):

For ordens skyld, for trådens skyld og for alle andres skyld som måtte gå på det greiene her - Ivercemetin er absolutt IKKE anbefalt som behandling mot Covid-19 hverken i Norge, Europa eller USA. Tvert imot er det frarådet.

EMA advises against use of ivermectin for the prevention or treatment of COVID-19 outside randomised clinical trials
https://www.ema.europa.eu/en/news/ema-advises-against-use-ivermectin-prevention-treatment-covid-19-outside-randomised-clinical-trials

Why You Should Not Use Ivermectin to Treat or Prevent COVID-19
https://www.fda.gov/consumers/consumer-updates/why-you-should-not-use-ivermectin-treat-or-prevent-covid-19

Produsenten av Ivercemetin anbefaler det heller ikke, og sier det finnes ikke noe vitenskapelig grunnlag for effekt mot Covid-19 sykdom.

Ivermectin and Covid-19: how a cheap antiparasitic became political
https://www.pharmaceutical-technology.com/features/ivermectin-covid-19-antiparasitic-political/

Det framgår av filmen jeg postet at du har rett i det du sier og også hvorfor jeg mener dette er upålitelig informasjon.

Endret av Aiven
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Aiven skrev (3 minutter siden):

Det framgår av filmen jeg postet at du har rett i det du sier og også hvorfor jeg mener dette er upålitelig informasjon.

Det er greit at du mener det er upålitelig informasjon, det får være din sak. Jeg postet lenkene til hva fagmyndigheter mener, så får de som eventuelt velger å tro på den videoen postet av "Trump Won 2020" gjøre det i stedet. 

Endret av Snikpellik
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...