Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Dere som har bestemt dere for å ikke ta vaksine?


Gjest e2fa3...932

Anbefalte innlegg

Fibonacci skrev (På 28.5.2021 den 18.52):

Med tanke på hvor mange doser Pfizer som er satt, kan du trygt si at du har oddsene på din side. Skal du ha absolutt 0,0 risiko i alt her i livet, bør du helst ikke gå utenfor husets fire vegger.

Jeg som alltid har hørt at de fleste ulykkene skjer innenfor husets fire vegger, jaja. Fikk svineinfluensa dengang da og klarte jammen meg å få korona også..har fått tilbud om vaksine, men svarte aldri på henvendelsene per text og brev. Trenger uansett bare en dose siden korona regnes som en dose. Regner med at jeg får nytt tibud når alle alderstrinn har fått tilbud om vaksine, får ta en vurdering da om jeg skal ta vaksinen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Roger Gunvaldsen skrev (3 minutter siden):

Jeg som alltid har hørt at de fleste ulykkene skjer innenfor husets fire vegger, jaja. Fikk svineinfluensa dengang da og klarte jammen meg å få korona også..har fått tilbud om vaksine, men svarte aldri på henvendelsene per text og brev. Trenger uansett bare en dose siden korona regnes som en dose. Regner med at jeg får nytt tibud når alle alderstrinn har fått tilbud om vaksine, får ta en vurdering da om jeg skal ta vaksinen.

Mon tro hvor mange uheldige du har smittet.

Lenke til kommentar
Kryptodebunker skrev (På 29.5.2021 den 10.35):

Herpes er forårsaket av ett herpes virus og har ingen ting med korona vaksinene å gjøre.

Herpes ligger allerede latent i svært mange av oss. Nesten fire milliarder mennesker er antatt å ha herpes, til tross for at de fleste ikke viser symptomer. Noe må trigge det for at det skal gi utslag, noe en bør være åpen for at en vaksine kan gjøre. 

Lenke til kommentar
Budeia skrev (På 28.5.2021 den 19.19):

Tror at disse virusene har vært omkring allerede, jeg har hatt noen fæle greier flere ganger. Og tilstander som varte i over en måned av gangen, som er lengre enn vanlig influensa. 

De tror vel at det vil komme nye mutasjoner, som vil kreve nye vaksiner. 

So what, bare å ta påfyll det vel?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (1 minutt siden):

bare å ta påfyll det vel?

En koronavaksine er en ganske sterk medisin. Ikke få mener at de har måttet gå opp i BH-størrelse etter å ha tatt vaksinen. Ei jente fikk respons på sosiale medier etter at hun proklamerte at hun hadde gått opp en BH-størrelse. Dette skyldes visstnok at lymfekjertlene øker i størrelse, i noen uker. Tror kanskje ikke at de som har opplevd bivirkninger vil være villige til å ta 2-3 slike vaksiner i året. 

Lenke til kommentar
Budeia skrev (43 minutter siden):

En koronavaksine er en ganske sterk medisin. Ikke få mener at de har måttet gå opp i BH-størrelse etter å ha tatt vaksinen. Ei jente fikk respons på sosiale medier etter at hun proklamerte at hun hadde gått opp en BH-størrelse. Dette skyldes visstnok at lymfekjertlene øker i størrelse, i noen uker. Tror kanskje ikke at de som har opplevd bivirkninger vil være villige til å ta 2-3 slike vaksiner i året. 

Lymfene er jo naturlig bivirkninger da det har med immunforsvaret å gjøre.

Jeg forstår at man er redd for bivirkninger, men Pfizer er det vel millioner om ikke milliarder som har tatt, og over lang tid samt at den er testet og godkjent av EU.

Bivirkninger du nevner er jo kortvarige, kanskje litt større lymfer og pupper i 3-4 dager er vel ikke det alvorligste, jeg tror P-piller er mer alvorlig mtp bivirkninger og hormoner.

Igjen jeg ser ikke samme sinnatog mot P-piller, hva het den brunhets pillen igjen? Bivirkninger som tusan men ikke noe sinnatog mot piller eller krem som gir brunfarge...

En vaksine som er testet over lang tid og av kanskje milliarder er derimot noe som får sinnatog....

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
28 minutes ago, Gouldfan said:

Igjen jeg ser ikke samme sinnatog mot P-piller,

Er en annen medisin, med kjente bivirkninger, og heldigvis ennå ikke slik at du ikke får pule-pass dersom du ikke kan dokumentere at du er på P-pillen.. :) Og ingen ugleser deg dersom du ikke ønsker å ta p-piller , slik som trådstarteren var bekymret over.

 

Endret av KongRudi
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er vel fritt valg, du ofrer turer til utlandet.

Men det er vel ok siden verden vil ha kontroll på smitta?

Jeg har et sår på leggen stort som en gammel femtiøre. Den var IKKE frivillig, og mange har vi som barn tatt ufrivillige vaksiner. Denne tror jeg var tuberkulose vaksine.. og fytti katta hvor mange som døde i gamle dager av tuberkulose og lungsot på hospitalet både unge og gamle før den kom.... Det er laget tilogmed sanger om den, "I en seng på hospitalet" er en nyere slager, men helt tilbake til barokken med Svenske Bellmans dystre "Drick ur ditt glas" -Din lungsot tar dig i graven.

En betraktelse er at poetene og popsangere synger mindre om tuberkulose idag, faktisk ingenting.

Men jeg tror det er en norsk Corona låt, Det kommer til å bli bra? Er det ikke litt bra om vaksiner gjør at folk synger om hyggeligere ting??

Og foreldrene får ofte problemer med barnevernet etc om de nekter barna sine bestemte vaksiner, noen religiøse eller alternative folk osv.

Dette er bare en annen vaksine, den er frivillig, men hører man på entydige råd fra eksperter myndigheter og ser på verdens Covid19 situasjon, så mener jeg det er fornuftig å ta vaksine.

Endret av Gouldfan
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har aldri tatt andre vaksiner i voksen alder... Har ikke følt behov for det og også følt jeg stjal dose som andre kunne trengt.

Svineinfluensa var jeg for ung og frisk, og det var ikke pandemi.

Jeg vurderte å ta flått vaksine men gidder ikke, kona og sønnen har tatt den.

Covid19 har jeg tatt, da jeg tar Corona seriøst, og stoler på myndigheter, og ser alt de sliter og gjør pga Corona smitte, tenker da på nedstengning osv.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Duriello skrev (35 minutter siden):

Jeg sa nei, hovedsaklig for at "min dose" heller kan brukes hoss noen som trenger den mer.

Så får jeg heller bare vente til det blir min tur igjenn ;)

Husk at de som "trenger den mer" også trenger at du, og flest mulig andre vaksinerer seg - og jo raskere, jo bedre :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
anon_83104 skrev (2 timer siden):

Herpes ligger allerede latent i svært mange av oss. Nesten fire milliarder mennesker er antatt å ha herpes, til tross for at de fleste ikke viser symptomer. Noe må trigge det for at det skal gi utslag, noe en bør være åpen for at en vaksine kan gjøre. 

Det er iallefall enklere å skylde på vaksinen enn utroskap når du skal forklare partneren din hvorfor hen har fått herpes.

Lenke til kommentar

@Gouldfan ingen av covid vaksinene er godkjent, de er nød godkjent, ikke det samme 
selve godkjenningen er ikke før 2023 

Dette er hovedgrunnen til hvorfor folk lager drama ang denne vaksinen kontra andre vaksiner
Hadde den vært godkjent så hadde de sikkert laget drama om noe annet

Ang lymfeknutene bivirkningen så vil mange damer med "større pupper" bli skuffet de vil gå tilbake til det normale innen noen få uker 

Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (3 timer siden):

Igjen jeg ser ikke samme sinnatog mot P-piller, hva het den brunhets pillen igjen?

Kristne blader kritiserer noen ganger prevensjonsmidler som fører til tidlige fosterdrap. Men den store mengden av nordmenn ser nok ikke poenget med dette.

Tror sangen heter "I en sal på hospitalet", du har også "Syk pike" av Munch som trolig viser tuberkulose. Men føler det er noe spesielt med disse "mediekampanjene" rundt svineinfluensa, og dette. Vet du ikke at disse vaksinene er krisegodkjente. 

Gå opp en størrelse i BH kan være en krise, fordi en plutselig ikke har noen å ha på seg. En kan også tenke seg det er litt av en "hestemedisin" som får slike bivirkninger.

Lenke til kommentar
ilalo skrev (46 minutter siden):

@Gouldfan ingen av covid vaksinene er godkjent, de er nød godkjent, ikke det samme 
selve godkjenningen er ikke før 2023 

Dette er hovedgrunnen til hvorfor folk lager drama ang denne vaksinen kontra andre vaksiner
Hadde den vært godkjent så hadde de sikkert laget drama om noe annet

Ang lymfeknutene bivirkningen så vil mange damer med "større pupper" bli skuffet de vil gå tilbake til det normale innen noen få uker 

Nei, jeg tror ikke det. De ble nødgodkjent vet jeg i England og USA og Italia. Men det må ses i sammenheng med krisen.

Jeg har ikke hørt noe om nødgodkjenning i EU og Norge Sverige.

Vaksinene ble godkjent, akkurat som andre medisiner blir godkjent. At det gikk fortere er nok i sammenheng at det er en krise og derfor har produsent stålfokus på hurtig testing.

Det betyr ikke at dette er feil fremgangsmåte.

Om du mener at EU godkjenning og Norges legemiddelverk hastegodkjente vaksiner, så vil jeg ha dokumentasjon på det..

Altså en link. Norge gikk lengre enn andre land og stoppet Jonsson og AztraZeneca helt, pga fatale få bivirkninger.

I Sverige så tvinget de gamle over 60 til å ta AztraZeneca eller gav de 600i gebyr for time om de nektet.

 

Lenke til kommentar
Budeia skrev (2 minutter siden):

Kristne blader kritiserer noen ganger prevensjonsmidler som fører til tidlige fosterdrap. Men den store mengden av nordmenn ser nok ikke poenget med dette.

Tror sangen heter "I en sal på hospitalet", du har også "Syk pike" av Munch som trolig viser tuberkulose. Men føler det er noe spesielt med disse "mediekampanjene" rundt svineinfluensa, og dette. Vet du ikke at disse vaksinene er krisegodkjente. 

Gå opp en størrelse i BH kan være en krise, fordi en plutselig ikke har noen å ha på seg. En kan også tenke seg det er litt av en "hestemedisin" som får slike bivirkninger.

Jo det høres som noe svenskene ville klaget på. Dvs å måtte kjøpe midlertidig bh eller munnbind... 

Såklart ille om du har så lite penger, men ikke et problem for de aller fleste.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (1 time siden):

Husk at de som "trenger den mer" også trenger at du, og flest mulig andre vaksinerer seg - og jo raskere, jo bedre :) 

Joda klart, men nå er jeg så godt som aldri ute blant folk osv pga sos angst etc etc så er det bedre at alle andre får den før meg, jeg skal ta den, selvfølgelig, men ingen problem å være sist ute 😅

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...