Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sykmeldt i 8 uker - trenger noen å skrive med...


Anbefalte innlegg

Ny operert kne. Bor alene uten nettverk. Har kun arbeidskolleger som jeg bare ser på jobb. 

Syns det ser litt stusselig ut fremover med å lære seg å leve med krykker for første gang i livet i6 uker fremovre det blir mye sofa sitting til jeg kommer meg i gang på trening ser jeg for meg så hadde vært hyggelig om noen skrev.  Kvinne rundt 50.  Trenger bare noen å skravle med. 

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Legg ut en annonse på Finn.no under "koronahjelp". 
https://www.finn.no/bap/forsale/search.html?category=0.95&search_type=SEARCH_ID_BAP_FREE&sort=RELEVANCE

Du kan også ringe eller kontakte Frivillighetssentralen i din kommune. 

Dette trenger ikke koste noe. Du kan "slå to fluer i samme smekk" eller hva det heter... jeg antar at det hadde vært fint med litt hjelp til innkjøp, matlaging og kanskje renhold. Du kan sikkert gjøre mye selv. Men det er mye kjekkere å være to om det. Da går skravla også lettere når man har konkrete praktiske arbeidsoppgaver å ta fatt på. 

Mange syns det er flaut, litt skambelagt og tabu å innrømme at man føler på ensomhet. Det er mange som kun har arbeidskollegaer som sitt nettverk, og med hjemmekontor, permitteringer - og i ditt tilfelle; helseutfordringer - er det lett å falle litt ut sosialt. Jeg føler allikevel dette med tabuet rundt ensomhet er i ferd med å endre seg. At stadig flere er flinkere til å ta kontakt, be om hjelp eller være åpen om hvordan de har det.

Det er bare å hoppe i det. :) Jeg hadde ei eldre nabo som søkte etter turvenner på Finn. Etter en halvtime hadde hun fått tre nye turvenner i nærmiljøet som hun kunne ringe til. Men folk ringer ikke på døra uten at man selv tar litt initiativ. ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Dubious skrev (1 time siden):

Prøv Tinder, eller hva det er folk bruker nå til dags.

'Tinder??? hvem vil på date med en krøpling? ha ha ha..... når det er umulig å finne en ok date som 100%... den var morsom..

Til Kriss95 takk for tips.. ja det skal jeg gå inn på kanskje det fins noe for meg der.. ja ser for meg at det blir rotete her etter hvert hvis jeg ikke får til å støvsuge selv da...skal prøve en dag. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei

Det kan ikke være lett å sitte hjemme alene med ødelagt fot, og att på til ikke ha noen å snakke med. Nå er jo store deler av samfunnet stengt, slik at mange av de sosiale arenaene ikke er åpent for vanlig drift. 

 Om jeg hadde vært i din situasjon, så hadde jeg gjort som nevnt ovenfor. Jeg hadde altså skaffet meg en profil inne på Tinder. Her hadde jeg vært åpen om min situasjon, og du vil nok fort oppdage at det er mange som er i din situasjon. 
 

Lykke til. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...