Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
14 minutes ago, MultiGamerClub said:

Minner litt om et mobilspill.. Men aldri prøvd denne serien av spill.

Kanskje plukke opp en av serien å prøve 🤔, er det noe spesiell forskjell på 2 eller 3 i serien?

2eren er kanskje en av de beste RTSene laget, 3eren er en forglemig sak. 

Kjøper du 2eren sin defintive edition har du et flott spill, kampanjene er gode, bra historie, kule oppdrag. en drøss med fraksjoner å spille i skirmish osv.

Lenke til kommentar

Er redd for at jeg har for mange gode minner fra Age of Empires 2: Age of Kings / The Conquerors til å kunne stille meg særlig positiv til Aoe IV. Spesielt etter hva jeg personlig synes var fiaskoen AoE III.

Selv om den siste runden jeg hadde i AoE 2 har fortsatt, over 15 år senere, en viss bitter ettersmak: var på et LAN, vi startet som 7, og når vi var 3 igjen etter nesten 6 timer med spilling (med avtalte pauser underveis)...fikk vi et strømbrudd.

Grafikken i spill har egentlig aldri interessert meg - mitt fokus er på gameplay først, så story og med godt stemmeskuespill på tredjeplass. Grafikken kommer i fjerde rekke. Fancy ting som å gjemme seg i skogen er ikke så viktig - AoE-serien for meg har alltid vært en avansert stein, saks og papir (med litt tilfeldig "E=MC2 TROOPER" og "how do you turn this on" kastet inn i miksen), hvor strategi har vært hovedfokuset. Hvilke enheter og antall enheter - Persian Elite War Elephants eksludert...

Sitter fortsatt med "Age of Empires Collector's Edition"-boksen i hyllen ved siden av meg - kostet i sin tid 599 Kr. på den lokale daværende Ideell-butikken. ❤️
Ære være min far som skjønte hvor mye jeg hadde lyst på akkurat den spillpakken og som kjøpte det til meg - det kostet mye snømåking og oppvasker, men var mer enn verdt det. (Bildet er fra Google; min egen eske er i mye bedre stand).

71pCTDkzPjL._SL1065_.jpg

Gunfreak skrev (På 20.4.2021 den 16.31):

E-sport interesserer meg -1000% 

Til og med Singleplayer skirmish er ikke jeg noe super fan av. Likte AoE2 mest pga de gode kampanjene som jeg rundet alle som en.

Amen. Singleplayer Skirmish var OK for å teste strategier og de forskjellige folkeslagene, men jeg har hatt det mye mer moro med kampanjene. Selv om det tok meg flere ÅR før jeg skjønte hvordan Jeanne D'Arc-kampanjen skulle gjøres - jeg kunne ikke fatte hvordan et spesifikt kart skulle gjøres med de begrensede soldatene jeg hadde. ^^

Top tip:
For en ekstra utfordring, spill "Barbarossa's March" (MÅ spilles i Age of Kings - IKKE The Conquerors - grunnet en monastery upgrade) og prøv å bruk monkene du har til å overta omtrent alt før Constantinople blir vennligstilt.

Kartet er ment å skulle spilles med de soldatene du har, utover de du finner underveis, men gjør du det riktig kan du få fiskebåter, docks, et marked, barracks og stable for å lage ubegrenset med ekstra soldater. ;)

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...