Gå til innhold

Amazon PostNord Pakke Hjelp


Minnuz

Anbefalte innlegg

Har bestilt en pakke fra Amazon som blir sendt med Pitney Bowes. På sporingen på nettsiden deres står det "Awaiting pick-up", men hvor er det jeg skal hente den? Det har gått to uker nå siden den oppdaterte med "Awaiting pick-up" Har ikke fått sms, brev eller e-post. Jeg har snakket med Posten og PostNord, ingen av dem har en anelse hvor pakken er. Pakken kan ikke spores hos hverken Posten eller PostNord. "ORFUSP######NO" sporingen kan se slik ut, eller slik "PBXSA#########". Ble fortalt her på diskusjon.no at du får hentemelding fra PostNord. For dere som har motatt en pakke fra Pitney Bowes, fikk dere hentemelding fra PostNord på SMS, e-post eller fikk dere brev? Hvor lenge tok det før dere fikk hentemelding?

 

dfkdfk.PNG.34bfb7aecfe0c712302655a13959cfd5.PNG

Endret av Minnuz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vet at eBay bruker Pitney Bowes når pakken går igjennom Global Shipping Program. Da har pakken til slutt havnet på lokale postkontoret, fordi Posten tar seg av resten når pakken ankommer Norge. Med "Awaiting Pickup", kan det hende de mener pickup av fraktselskapet (Posten eller PostNord), og ikke pickup av deg.

Lenke til kommentar
mobile999 skrev (31 minutter siden):

Har du snakket direkte med nærmeste postnord og/eller posten hentested og etterlyst pakken der?

Jepp. Jeg har snakket med både PostNord og Posten, ingen av dem vet hvor pakken er. Har også spurt folka på nærmeste Posten/PostNord hentested, dem vet heller ikke hvor pakken er. Jeg får vel bare fortsette å vente.

Lenke til kommentar
Dragonlove skrev (Akkurat nå):

men er jo rart at det står out for delivery 16 mars da.

Nei, dette er typisk postnord i noen deler av landet. Pakken ligger sikkert i lasterommet på en bil som kjører rundt om kring. Den kommer aldri til å komme fram.

TS bør poste på postnord sine facebook sider og klage på opplegget. Dersom de prøver seg med at de har forsøkt å levere, så sier man bare at man var hjemme hele den dagen de påstår leveringsforsøk. Det er helt vanlig at postnord påstår at de har forsøkt å levere, men de har ikke vært på leveringsadressen.

Lenke til kommentar
Dubious skrev (11 minutter siden):

Regner med at den sitter fast i tollen

Har bestilt 2 pakker fra USA, og begge gangene ble pakken sittende fast i tollen i flere uker

Pakker fra Europa går mye fortere igjennom

Tror ikke det. Sto at pakken "Cleared customs" den 15. mars | Gardermoen, Oslo, Gardermoen, NO. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
mobile999 skrev (1 time siden):

Det er en link til Customer service - Amazon.com her:

https://www.pitneybowes.com/us/support/shipping/amazon.html

Har du etterlyst pakken her?

De henviser bare her til Amazon Customer Service. Hos Amazon CS får jeg bare beskjed om å vente og hvis den ikke kommer fram, får jeg tilbakebetalt beløpet. Ikke så mye hjelp å få hos Amazon.

Endret av Minnuz
Lenke til kommentar
Minnuz skrev (22 timer siden):

Hos Amazon CS får jeg bare beskjed om å vente og hvis den ikke kommer fram, får jeg tilbakebetalt beløpet. Ikke så mye hjelp å få hos Amazon.

Det høres ikke veldig profesjonelt ut.

Når anser de at pakken ikke kommer fram? (Da er det bare å kreve tilbakebetalt.)

Er det du har bestilt noe som ikke kunne kjøpes på amazon.de? Det er tydelig at man bør unngå å handle på amazon.com .

Lenke til kommentar
Minnuz skrev (23 timer siden):

De henviser bare her til Amazon Customer Service. Hos Amazon CS får jeg bare beskjed om å vente og hvis den ikke kommer fram, får jeg tilbakebetalt beløpet. Ikke så mye hjelp å få hos Amazon.

Minner om når jeg bestilte en klokke på ebay via Global Shipping Program. Også sendt med Pitney Bowes. Da enten Ebay eller PB hadde oppgitt feil postnummer, havnet pakken på Tynset (skulle til Bergen). Kontaktet PostNord, som ikke kunne gjøre noe som helst med dette. Løsningen PostNord foreslo var (helt seriøst) å la pakken ligge på Tynset i to uker til den ble sendt i retur, så be om å få refundert pengene når pakken kom tilbake til selger, og så kjøpe den på nytt. Å få den videresendt til riktig adresse (som til og med stod på pakken) var helt umulig.

Heldigvis fikk jeg kontakt med det aktuelle postkontoret, og fikk de til å hente ut pakken i mitt navn og sende den til meg, via vanlig norsk post.

Needless to say så styrer jeg unna Global Shipping Program, Pitney Bowes og også aller helst PostNord.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...