Gå til innhold

Amazon PostNord Pakke Hjelp


Minnuz

Anbefalte innlegg

Det samme problemet her.

Jeg kjøpte to bøker på Amazon i begynnelsen av april. De ble sendt til Norge med Pitney Bowes. Pakken kom til Oslo den 26 april og to dager senere var klar til 'pickup'. 

I dag, 1 juni, pakken forsetter i Oslo. Har ikke hørt en dritt fra PostNord. Har prøvd å kontakte de tre ganger via kundeservicen sin..men alltid er i kø pga stor pågang..  har skrevet meldingen om saken likevel og oppdaget at etter noen minutter chatten har blitt avbrutt eller stengt.

Aldri før har jeg hatt problemer, har alltid fått pakkene i posten.

Lenke til kommentar
  • 11 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
  • 1 år senere...

Siden Amazon skiftet om til Pitney Bowes har det gått meget dårlig. Det var helt idiotisk å ha et ekstra ledd mellom to postselskaper som gjør at det blir umulig å spore ned pakkene fordi Pitney Bowes bruker egne sporingsnumre som ikke registreres annetsteds! En selger som valgt å bruke Pitney Bowes, har sendt en pakke til meg - som nå er borte. Det er Pitney Bowes som er problemet, den velge lokale leverandører uten om og men og av en eller andre grunn er Postnord stadig valgt. 

Hvorfor har ikke myndighetene fjernet Postnord? Det er så mange klager på dette selskapet at dette kan ikke fortsette. 

Lenke til kommentar
nebrewfoz skrev (3 timer siden):

Du kan vel fortsatt velge DHL? (Til høyere pris, men raskere levering.)

Selvsagt, men hadde dårlige erfaringer med DHL før de omsider lærer i slutten. Postutgiftene har eksplodert i de siste årene, fram til 2018 var post mellom USA og Norge ikke så kostbart som i dag. Hva jeg ikke forstår, er hvorfor Amazon og eBay ønsker å bruke Pitney Bowes og hvorfor Pitney Bowes valgt det dårligste postleveranseselskapet i Norge. Postnord er direkte elendig fordi den bruker ikke manuell varsling som papir i postkasse og bare benytte digitale metoder - som ikke er alltid pålitelig til enhver tidspunkt. 

De to selskapene er så klagehjemsøkt at disse burde ha blitt nedlagt, men markedskreftene har for lengst sluttet med å bry seg om enkeltkunder fordi ingen holde dem ansvarlig som i fortiden. For ti år siden gikk posten som en drøm - man bestille, selger sender, pakken leveres til adresse eller hentested uten besværligheter - nå er det blitt meget stressende og man føler en voksende ubehag over tilstandene i posten etter privatiseringen kom dit. I mange år var privatselskapene en kilde bak stress, klage og uro, da disse som tidlig hadde spesialisert seg i lukkede post mellom selskaper, plutselig begynte med å sende vanlige pakkepost. Bringer/Posten var alltid pålitelig i sammenligning for det er alltid praktisk orientert. 

Nå er mange millioner over hele verden rammet av vanviddet Amazon hadde startet ved å gå til Pitney Bowes for utenlandsleveranser til land der man ikke har egne leveransetjeneste, som Norge. Før kunne jeg bare gå til nærmere butikk, nå måtte jeg kjøre langt for å finne pakker som vil sendes tilbake etter bare en uke. Postnord er useriøst. 

Lenke til kommentar
1 hour ago, JK22 said:

Hva jeg ikke forstår, er hvorfor Amazon og eBay ønsker å bruke Pitney Bowes og hvorfor Pitney Bowes valgt det dårligste postleveranseselskapet i Norge.

Det er fordi Pitney Bowes har gitt inn det laveste anbudet, og det inkluderer en billig tjeneste fra PostNord.
Skal det bli en endring må mange nok klage til Amazon - eller slutte å handle der. (Gjerne begge deler.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...