Gå til innhold

Er dette AP-konspirasjon mot Erna?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Red Frostraven skrev (2 timer siden):

Folk kan være ærlige uten å la være å respektere andre.

Med over 1 600 000 i lønn så tar jeg gjerne kritikk på forsiden av alle landets aviser når jeg er gjør noe dumt.

Da tenker vi veldig forskjellig. Jeg ville ikke hatt jobben hennes om jeg fikk 10mill!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
On 3/19/2021 at 1:02 PM, Snikpellik said:

Nei. Det er enkelt og greit et brudd på loven.

Ingen "AP-konspirasjon". Haha.

Er dette en etablert sannhet nå? Det har jeg ikke fått med meg. Det jeg har fått med meg er at visse media slenger ut denne konklusjonen og liksom antar at folk kjøper den. Dess flere ganger påstanden settes frem så blir den liksom mer sann i (visstnok) følge Goebbels: “En løgn fortalt at én gang er en løgn, men en løgn fortalt tusen ganger blir sannheten”.

I den grad det eventuelt foregikk et lovbrudd, så kunne det jo hende at det var en eller flere av Ernas nærmeste som overkjørte Erna og kuttet et hjørne? Man vet jo ikke? Erna er her uskyldig inntil det motsatte er bevist. Det må være likhet for loven dersom det er loven en vil vifte med.

Det "konspiratoriske" her ligger i at den nåværende regjeringen baserer seg på Erna sin brede popularitet. Ingen kan erstatte henne innen Høyre. Derfor ville det være lurt av AP-politikere, for å sikre sin organisasjon og  karriere, å prøve å kaste dritt på Erna. Det er kanskje eneste mulighet for dem. Derfor forventer jeg flere tilsvarende forsøk. AP har jo forøvrig ikke noe alternativ politikk å fare med.

Konklusjon: amerikansk valgkamp-stil er kommet til Norge der profesjonelle reklame-/kampanje-konsulenter spiller en viktig rolle. De ser på å "selge" politikere som å selge et hvilket som helst annet produkt.


 

Endret av lada1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Lada1: 
Giske var folkelig og jeg tror nok han forstod et nei så lenge du ikke ble med hjem på natta for å dusje hvor begge var drita fulle. Men i farevannet av giftige og overdrevent politisk korrekte maktjegere hadde han ikke sjangs. Derav er ikke politikken for folk flest, selv de som mener de har en høyere moral og etikk samt kanskje bedre selvkontroll.
Er det noe man vet så er det at dobbeltmoralen råder sterkere jo høyere du kommer i slike hirarkier og har du alt på stell så finner man gjerne noe med mange utspekulerte metoder.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
On 4/10/2021 at 9:42 AM, The Avatar said:

Er ikkje 20 000 kr standardbeløpet for brudd på smittevernet? Detver vel samme beløpet dei har fått dei som har nekta å gå i karantene. 

OK, kanskje du har et poeng. Imidlertid så var mannen hennes mer sentral enn henne i denne saken. Og grunnen til at han gikk fri var at han ikke var statsminister (for å si det slik).

Jeg tror at politiet denne gang gikk litt for langt tilbake i tid i sin begrunnelse for rettspraksis: 

https://no.wikipedia.org/wiki/Motstandsretten

Kopi derfra: 

"...samfunnets ledere skulle straffes strengere enn vanlige folk"

Og videre "..Men hvis kongen gjør det skal man skjære [hær]pil og la [den] gå i alle fylkene innenfor Agdenes. Og alle skal fare mot ham og drepe ham hvis de får tak på ham."

Mye interessant og relevant i Frostatingsloven 🙂

 

Endret av lada1
Lenke til kommentar
On 4/10/2021 at 9:44 AM, Theo343 said:

Er det noe man vet så er det at dobbeltmoralen råder sterkere jo høyere du kommer i slike hirarkier og har du alt på stell så finner man gjerne noe med mange utspekulerte metoder.

Og i f.eks. USA er man enda flinkere enn oss til slike ting.

Til sammenligning: I mer katolske land bare nikker folk anerkjennende eller gjesper dersom politikere har seksuelle eskapader av varierende slag. Et stjålet kyss blir ikke mediaoppslag der nei 🙂

Forøvrig: Rølp har vel vært ganske så "innafor" i Trøndelag da. Nærmest obligatorisk for å bli godtatt. Drikker du ikke og viser spontanitet - så er du ikke til å stole på! Til alle tider har alkohol vært viktig i politikken. Du veit: fra fulle folk og barn får man høre sannheten.

Endret av lada1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...