Gå til innhold

Rushtid i Oslo


Anbefalte innlegg

Hei! 

Jeg har fått meg ny jobb i Lillestrøm som jeg begynner i nærmere sommeren. I den forbindelse må jeg gjennom Oslo to ganger om dagen, da jeg bor sør for Oslo, mot Moss. 

Hvilke tider er rushtrafikken på sitt verste gjennom byen, og hvor mye ekstra tid må jeg regne med? Nevn gjerne også hvor det er. 

Raskeste vei, og veien jeg ser for meg å kjøre, er forøvrig E6 hele veien. 

På forhånd, takk! 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Typisk er det mest trafikk i tidsrommet mellom kl. 07-09 og 15-17, med variasjoner knyttet til helg/ferie/helligdager og veiarbeid/kjøreforhold/ulykker. Det er typisk strekningen mellom Ulven (der E6 møter Rv150/Ring3) og Manglerud det er mye kø, men den kan også strekke seg både nord og sørover. Men slik det er nå, er det sjeldent at det egentlig går med noe ekstra tid selv i de mest trafikkerte periodene på den strekningen. Mye folk på hjemmekontor, samt at det vel er en del som er permittert. Vanskelig å si noe om hva som er standard ekstra reisetid hvis det er mye trafikk. Google maps beregner at reisetiden øker med 30 min, men det er vel basert på et gjennomsnitt. Tror nesten bare du må beregne god tid i starten og prøve deg frem.

Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts skrev (31 minutter siden):

Typisk er det mest trafikk i tidsrommet mellom kl. 07-09 og 15-17, med variasjoner knyttet til helg/ferie/helligdager og veiarbeid/kjøreforhold/ulykker. Det er typisk strekningen mellom Ulven (der E6 møter Rv150/Ring3) og Manglerud det er mye kø, men den kan også strekke seg både nord og sørover. Men slik det er nå, er det sjeldent at det egentlig går med noe ekstra tid selv i de mest trafikkerte periodene på den strekningen. Mye folk på hjemmekontor, samt at det vel er en del som er permittert. Vanskelig å si noe om hva som er standard ekstra reisetid hvis det er mye trafikk. Google maps beregner at reisetiden øker med 30 min, men det er vel basert på et gjennomsnitt. Tror nesten bare du må beregne god tid i starten og prøve deg frem.

Da gjelder det å starte tidlig skjønner jeg, ja. :)

Ulven/Manglerud, gjelder det begge veier, eller? 

Lenke til kommentar
Den Ukjente skrev (1 time siden):

Hei! 

Jeg har fått meg ny jobb i Lillestrøm som jeg begynner i nærmere sommeren. I den forbindelse må jeg gjennom Oslo to ganger om dagen, da jeg bor sør for Oslo, mot Moss. 

Hvilke tider er rushtrafikken på sitt verste gjennom byen, og hvor mye ekstra tid må jeg regne med? Nevn gjerne også hvor det er. 

Raskeste vei, og veien jeg ser for meg å kjøre, er forøvrig E6 hele veien. 

På forhånd, takk! 

Hvis du skal kjøre ca Ski/Vestby til Lillestrøm når verden blir mer normal og med vanlig arbeidstid, så vil du bruke mye tid i kø eller saktegående trafikk hver dag begge veier. Med dårlig vær om vinteren kan du risikere å kjøre i kø hele veien. Jeg hadde aldri orket den arbeidsreisen over tid.

Lenke til kommentar
Mr D skrev (47 minutter siden):

Hvis du skal kjøre ca Ski/Vestby til Lillestrøm når verden blir mer normal og med vanlig arbeidstid, så vil du bruke mye tid i kø eller saktegående trafikk hver dag begge veier. Med dårlig vær om vinteren kan du risikere å kjøre i kø hele veien. Jeg hadde aldri orket den arbeidsreisen over tid.

Jeg har (heldigvis) fleksitid, så jeg kan komme og gå når jeg vil. 

ITtraktor skrev (43 minutter siden):

Sannsynligvis enda mer kø der, ved Fetsund. Og vesentlig lengre. Men fylkesvei 120 kan være en mulighet?

Takk for tips! 

Gavekort skrev (34 minutter siden):

Se der ja! Det var jeg ikke klar over. Takk! 

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...