Gå til innhold

De amerikanske bombeflyene nærmer seg Ørland


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
aomt skrev (5 timer siden):

Same svar som "Cubakrisen". Eg orker ikkje bruke min tid noe særlig meir på denne diskusjonen. Russland ser nok på USA som "potensielt fiende nr1", både mtp styrkeforhold og propaganda/lobby virksomhet de driver med både i Ukraina, Polen, Georgia, de fleste andre land, inkludert Russland. Eg forstår godt at Russland er skeptisk til å ha USAs bombefly i sin bakgård. Om ikkje annet, i alle fall provoserande. 
For å snu litt på det. Kva ville du sagt om TU160 flaug over Oslo? Sjansen at Russland skulle "out of nowhere" og mtp NATO - bombe Oslo er vel 0.000000000001% om ikkje mindre? Men regjeringen ville pisse på seg av sinne - forståerlig nok. USAs fly skal ikkje over Moskva, men her er det same poenget. 

Som tidligere sagt, eg bryr meg først og fremst om norske interesser. Det å ha amerikanske b-fly i Noreg er med på å ødelegge forholdet til Russland. Landet vi MÅ forholdet oss til. Noreg deler interesser på sjøen. Det er veldig ulikt syn/forhold til Russland blant lokale politikere i nord - de som har med Russland å gjøre og de som sitter i Oslo.

Ser du fortsatt henger deg opp i Cubakrisen men dette handler jo ikke om utplassering av atomvåpen men øvelse med bombefly. Virker som det ville blitt katastrofe om vi skulle finne på å kjøpe slike bombefly selv ettersom du sammenligner dette med Cubakrisen.

Angående et potensielt TU160 over Oslo så er det vel ikke det det dreier seg om her men snarere av et TU160 over la oss si Caracas for å følge analogien om å fly vennlige bombefly over et alierts lands byer.

Et B1B over Moskva ville selvsagt vært en skandale selv om flyet skulle være ubevæpnet men så var vel ikke USAs eller Norges ide å gjøre dette med disse bombeflyene heller.

Endret av perpyro
Lenke til kommentar
aomt skrev (På 25.2.2021 den 19.40):

Atter ein gong så svarer ikkje du på noe av spørsmål eg stiller eller fakta eg kommer med, men begynner å anklage Russland. Begynner å mistenke at du er ein politiker/ansatt i USAs ambassade? Da forstå eg innholdet i dine poster.

*JEg* mistenker at du sitter i Kaliningrad og skriver dette. ;)

Om vi skal ta opp ubesvarte spørsmål kan vi begynne med dine påstander om at russerne kunne tatt olja vår allerede i 1945 siden de da etter din påstand hadde styrker i hele Norge.

Dessuten kan vi begynne å snakke om hvem som startet 'provokasjonene' her i nord. Var det Russland eller norge+NATO som først satt fart på øvelsesvirksomhet, overflyvninger, GPS-jamming osv..

  • Liker 2
Lenke til kommentar
On 2/26/2021 at 1:47 AM, aomt said:

Med det takker eg for meg i denne tråden. De som støtter Uncle Sam - good luck. Eg bryr meg om Noreg.

Hvis du bryr deg om Norge så støtter du NATO, og dermed USA's tilstedeværelse i landet.

Men virker som du bryr deg mer om å ikke krenke Russerne. Et land som bryr seg absolutt ingenting om hverken menneskerettigheter, demokrati eller hva de gjør med andre land.

Endret av Tåkefyrste
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Kahuna skrev (2 timer siden):

*JEg* mistenker at du sitter i Kaliningrad og skriver dette. ;)

Om vi skal ta opp ubesvarte spørsmål kan vi begynne med dine påstander om at russerne kunne tatt olja vår allerede i 1945 siden de da etter din påstand hadde styrker i hele Norge.

Dessuten kan vi begynne å snakke om hvem som startet 'provokasjonene' her i nord. Var det Russland eller norge+NATO som først satt fart på øvelsesvirksomhet, overflyvninger, GPS-jamming osv..

Fortsatt har du ikkje greid å svare på 1 - eit spørsmål ta meg. Nada. Null. Kun kverulering og bytte av emnet. Du hopper 4 sider tilbake i tråden, istedenfor å svare på siste og relevante spørsmål. 

Uncle Sam, go away! Det er lørdag i dag. Ta deg fri! Bestill levering McD til USA ambassaden du sitter i og kose deg med den. Eller ring til Nuland eller Riley for å diskutere korleis USA skal sette sine marionett-politikere i andre land. Så kjøre propaganda for å hjernevaske hillbilly del av befolkningen at USA er så fantastisk. Dere har allerede ødelagt Husebyskogen, what's next?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
aomt skrev (21 timer siden):

Fortsatt har du ikkje greid å svare på 1 - eit spørsmål ta meg. Nada. Null. Kun kverulering og bytte av emnet. Du hopper 4 sider tilbake i tråden, istedenfor å svare på siste og relevante spørsmål. 

Uncle Sam, go away! Det er lørdag i dag. Ta deg fri! Bestill levering McD til USA ambassaden du sitter i og kose deg med den. Eller ring til Nuland eller Riley for å diskutere korleis USA skal sette sine marionett-politikere i andre land. Så kjøre propaganda for å hjernevaske hillbilly del av befolkningen at USA er så fantastisk. Dere har allerede ødelagt Husebyskogen, what's next?

Wow. På tide å roe ned? Eller enda bedre, holde seg til tema. Som er at Amerikanske bombefly har kommet til Norge for å øve sammen med oss en periode og at Russerne er sure.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Kahuna skrev (4 timer siden):

Wow. På tide å roe ned? Eller enda bedre, holde seg til tema. Som er at Amerikanske bombefly har kommet til Norge for å øve sammen med oss en periode og at Russerne er sure.

Atter ein gong poster du uten å holde deg til emnet, uten å svare på mine spørsmål. Eg ber deg for 5 gang på rad, svar på mine spørsmål som er relevant til emnet. eller gtfo.

Lenke til kommentar
aomt skrev (1 time siden):

Atter ein gong poster du uten å holde deg til emnet, uten å svare på mine spørsmål. Eg ber deg for 5 gang på rad, svar på mine spørsmål som er relevant til emnet. eller gtfo.

Du har stilt ganske mange spørsmål i tråden i ren Gish gallop stil så kunne du være så hyggelig å ramse dem oppå i 1 post slik at vi kan se på dem strukturert i settingen at Norge har 4 Amerikanske bombefly her som øver sammen med oss.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...