Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

sammen med ex-en til kompisen min


Anbefalte innlegg

det har sei sånn at jeg flørter med ex-en til kompisen min og har hatt følelser for henne i 7 måneder  og hun har følelser for meg. hun gjorde det slutt for 8 måneder og hann har vært sammen med 2 andre etter at de gjorde det slutt. 

kompisen min er ikke glad i å snakke om følelser så han vil ikke si det han føler om det. han sier bare det jeg vil høre. han har også droppa jengen for å være med ei annen jente så vi ser han neste aldri

er det greit å bli sammen med henne hvis han har vært sammen med 2 andre etter henne selv om han ikke vil si hva han føler

Endret av saubonde
glemte å legge til lit
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
saubonde skrev (22 minutter siden):

det har sei sånn at jeg flørter med ex-en til kompisen min og har hatt følelser for henne i 7 måneder  og hun har følelser for meg. hun gjorde det slutt for 8 måneder og hann har vært sammen med 2 andre etter at de gjorde det slutt. 

kompisen min er ikke glad i å snakke om følelser så han vil ikke si det han føler om det. han sier bare det jeg vil høre.

er det greit å bli sammen med henne hvis han har vært sammen med 2 andre etter henne selv om han ikke vil si hva han føler

Nei, bros before hoes. 

Jeg synes du skal droppe det hvis du verdsetter vennskapet, da han nok synes det er rart å se deg med en x. 8 måneder er også en kort tid, de to jentene til kompisen din kan jo også være rebounds, og ikke noe han selv har tatt veldig seriøst. 

Så jeg tror du må velge hun eller kompisen din. 

Edit etter ny info: selv om han nå er tøffel for en annen jente, så mener jeg fortsatt ikke det er greit.

Endret av Mr.Duklain
Lenke til kommentar

Nei, aldri greit. 

Man deler ting i parforhold som ikke deles med nære venner. Man deler ting med nære venner, som man ikke deler med partner. 
Dette vil gi et utilgivelig brudd på dette. Du kan godt velge at dama er viktigere enn det vennskapet, men du kan ikke velge begge deler.

Lenke til kommentar

Ja og nei.

Når man er ung er man gjerne i en "gjeng" der omgangskretsen er stor. Da skal det nesten godt gjøres å ikke bli sammen med noen som en kompis/venninne har vært sammen med før. I denne perioden av livet varer ofte ikke forhold så lenge om gangen. Men det kommer også på hvor nær relasjon man har med denne kompisen/venninnen. "Bros before hoes" er et utrykk som eksisterer ikke helt uten grunn. Den type problematikk ødelegger mange vennskap - som ofte er mer solid og betyr mer enn et forhold i det lange løp.

Når man blir eldre blir omgangskretsen snevret inn. Man får ikke tid til å "henge" med alle lengre. Forpliktelse spiser opp tiden din, du må prioritere. Vennskapsbånd man har hatt fra tidlig ungdomsår blir sterke og vil sannsynligvis være med deg lenge i livet. Da blir det fort ubehagelig om man skal "arve dama" til en kompis. Problemet her; er at denne kompisen ofte kan bli plassert midt mellom en eventuell konflikt. Dette skjer i alle forhold. Da henvender man seg ofte til venner for gode råd og støtte. Dette kan oppleves såpass kleint og ubehagelig at vedkommende sakte trekker seg unna... noe som er meget forståelig. Å ha en fortid med en fyr i samme omgangskrets lager ofte en elefant i rommet. En elefant som blir større i settinger med konflikter og alkohol for å nevne noe. 

Nei er i de fleste tilfeller mer korrekt. Men ja - i noen situasjoner går det. Men man må ta hele helheten (omgangskrets, hvor nær relasjon har man, alder, tidsperspektiv, holdninger, personlighet, ymse ymse ymse....) til vurdering. Det er umulig å gi et fast svar på dette basert på noen få linjer på et nettforum. Men sannsynligvis har du en magefølelse allerede som du bør lytte til. 

Lenke til kommentar

Det er fristende å bare si nei, ihvertfall hvis det var han som ble dumpa av henne, om det var andre veien så er det fortsatt en vurderingssak, da kan du isåfall nevne det til han litt vagt og se hvordan han reagerer på det da, du kan feks si at du havnet på en fest og kom til skade for å rote med eksen hans, hans reaksjon bør si noe om hvor landet ligger.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Gjest 78962...757

Til TS: Altfor generelt til å kunne uttale seg bastant i en eller annen retning, men på generelt grunnlag er det ikke (umiddelbart) greit. Jeg tror du også kjenner litt på dette, siden du spør forumet om noe som tross alt du har mer inngående kjennskap til enn alle her inne kan ha. Siden hun gjorde det slutt med han, er du 100% sikker på han er ferdig med henne? Kanskje vil han se på det som om en kamerat svikter han, selv om du ikke har drevet med henne bak ryggen hans. Følelser er ikke enkelt. 

Å "peise på" er noe man driver med i tenårene når hormonene praktisk talt spruter. Selv da bør man være voksen nok til å tenke seg om to ganger. 

Anonymous poster hash: 78962...757

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...