Gå til innhold

Kryptovaluta mining med skjermkort diskusjonstråd.


Anbefalte innlegg

BadCat skrev (15 minutter siden):

De jeg sikter til er forresten 1200 watt, ikke 1300, lett at det går i surr. Alle de røde er PCI-E.

image.png.ee46acdf9ae2387341f4ecd79f040cb2.png

https://www.multicom.no/zalman-wattera-1200w-1200w-80/cat-p/c0/p1001571293

Jeg får de noe rimeligere enn i butikk.

Den er noe drit kun en 8 pin i hver ende. Må ha adapter. Og stive brede flat kabler.

https://www.zalman.com/US/Product/ProductDetail.do?pageIndex=1&pageSize=10&pageUnit=12&productSeq=773&searchCategory1=6&searchCategory2=99&searchCategory3=-99&searchKey=&searchWord=

 

Endret av Kryptodebunker
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
BadCat skrev (1 time siden):

De jeg sikter til er forresten 1200 watt, ikke 1300, lett at det går i surr. Alle de røde er PCI-E.

 

https://www.multicom.no/zalman-wattera-1200w-1200w-80/cat-p/c0/p1001571293

Jeg får de noe rimeligere enn i butikk.

Har 3 slike og ganske fornøyd med de, iallfall til prisen. Støyer lite og én PSU kan drive 6 kort alene dersom man bruker splittere/adaptere. Det beste hadde vært om man fikk tak i 6 pin PCIe-kabler man kunne plugget i de sorte kontaktene for å erstatte molex/sata til å drive riser, men noe slikt har jeg ikke funnet.

Kablene er flate og litt stive ja, men synes ikke det har vært et veldig stort problem.

 

MariusJS skrev (1 time siden):

Du kan kjøre 10x2x6+2 pin på AX1500i

Om det ga mening

Er det kabler med kun én plugg pr kabel som følger med? Koster vel gjerne en god del om man skal ha nye kabler med 2 kontakter på? Kan bruke splitter, men da er den ikke så unik lenger tenker jeg.

 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-grkpmGQW

Jeg skal kjøpe inn PSU til en rigg med 4x 3060 Ti 200W TDP per stykk og effektive 130W per stykk når de miner. Hvor stor PSU bør jeg ha? Jeg tenker 1200W, eller blir det litt lite? Noen anbefalinger, ser det er linka en Zalman over her som så ganske ålreit ut : )

Endret av Slettet-grkpmGQW
Lenke til kommentar
justus skrev (37 minutter siden):

Jeg skal kjøpe inn PSU til en rigg med 4x 3060 Ti 200W TDP per stykk og effektive 130W per stykk når de miner. Hvor stor PSU bør jeg ha? Jeg tenker 1200W, eller blir det litt lite? Noen anbefalinger, ser det er linka en Zalman over her som så ganske ålreit ut : )

1200 W høres fornuftig ut, da trenger du ikke være redd for at noe skjærer seg hvis kortene resetter overclocken av en eller annen grunn og maskinen starter med 4x200 W. Selv da ligger du kanskje på 900-950 W i praksis, altså ca. 75-80 % belastning av PSU. Tommelfingerregelen er vel maks 80 % belastning.

Lenke til kommentar
7 hours ago, KjellV said:

Er det kabler med kun én plugg pr kabel som følger med? Koster vel gjerne en god del om man skal ha nye kabler med 2 kontakter på? Kan bruke splitter, men da er den ikke så unik lenger tenker jeg.

De som følger med er litt både og egentlig, men det ligger kabler til ikke helt krise priser på feks ebay (corsair selger dem for typ 20kr pr kabel)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-grkpmGQW

Jeg bygger ny mining rigg nå. Er det dumt å bygge en 4 korts rigg på LGA 1150 og DDR3 hovedkort? Så lenge hovedkortet støtter nok PCI-E slots og SSD, så bør det være innafor? Eller er det store fordeler med å ha de nyeste mining hovedkortene på DDR4 og nyere prossesorsokkel? Spør fordi jeg har en ålreit i7 CPU og DDR3 ram liggende som jeg gjerne vil bruke til noe hvis det er noe vits.

 

@MariusJS Hva sags risers anbefaler du?

Endret av Slettet-grkpmGQW
Lenke til kommentar
justus skrev (1 minutt siden):

Jeg bygger ny mining rigg nå. Er det dumt å bygge en 4 korts rigg på LGA 1150 og DDR3 hovedkort? Så lenge hovedkortet støtter nok PCI-E slots og SSD, så bør det være innafor? Eller er det store fordeler med å ha de nyeste mining hovedkortene på DDR4 og nyere prossesorsokkel? Spør fordi jeg har en ålreit i7 CPU og DDR3 ram liggende som jeg gjerne vil bruke til noe hvis det er noe vits.

Bare å resirkulere. Spiller ingen rolle.

Lenke til kommentar

Så, da har jeg fått min første "overføring" fra Flypool til min Ravencoin-wallet. Hvor skal jeg da sende disse ravnene for å kunne ta de ut i fiat? Jeg har da altså (i tillegg til Ravencoin-walleten) en EUR-konto fra Nicehash, en MEW-wallet til Ethereum, og en Coinbase-konto jeg ikke skjønner noe av.

Er det noen av disse jeg kan bruke?

Lenke til kommentar
Sarasin skrev (4 minutter siden):

Så, da har jeg fått min første "overføring" fra Flypool til min Ravencoin-wallet. Hvor skal jeg da sende disse ravnene for å kunne ta de ut i fiat? Jeg har da altså (i tillegg til Ravencoin-walleten) en EUR-konto fra Nicehash, en MEW-wallet til Ethereum, og en Coinbase-konto jeg ikke skjønner noe av.

Er det noen av disse jeg kan bruke?

Binance.com

Lenke til kommentar

@MariusJS

Det spørs om du ikke bør finne profesjonell rådgiving et sted. Man må visst ha enkeltmannsforetak for å få overført verdiene i utstyr skattefritt og fristen for å omdanne selskap fra enkeltmannsforetak til AS må gjøres innen 1. juli for å gjelde fra 1. januar samme år.

Jeg bare nevner det så du er klar over at det er tidsfrister som kan løpe ut. Fristen stod i et dokument fra 2016, så det kan være endret.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...