Gå til innhold

Kryptovaluta mining med skjermkort diskusjonstråd.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen her som har kjøpt ekstra strømkabler til Corsair RM****x PSU? Mener å huske det var noen her inne som skrev noe slikt en gang. Hvor har dere eventuelt handlet fra? Skulle gjerne utnyttet utgangene fra PSU bedre, nå er det ledige uttak for PCIe 8 pin til PCIe 6+2 pin. PCIe 6 pin fra "SATA/PATA"-portene hadde også vært fint.

Alternativt/tilleggsspørsmål: Hvor har dere bestilt HP 1200W server PSU fra, med unntak av finn? Kan bruke en gammel ATX PSU til å drive hovedkort og server PSU til å drive skjermkort.

Endret av KjellV
Lenke til kommentar
kremt skrev (29 minutter siden):

Jeg ser veldig god profitt på poolin eth nå, vi er vel rundt 10 $ per dag?

Jeg må bare si at jeg synes det blir feil å si 10 $ pr dag, for det er jo Etherum man miner jo ikke Dollar, om man da ikke tar det ut i $ samme dag, for kursen Eth/$ vil jo svinge fra dag til dag og om man miner 1 eth i dag er det jo ikke sikkert den har samme verdi i $ om ett år om man hodler.

Men selvfølgelig så høres det vel mer attraktivt ut med 10 $ pr dag.

Endret av Dragonlove
Lenke til kommentar

Vil det funke fint å mine med et vanlig 3060 og et 3060TI (med riktig driver) uten at 3060en blir throttlet på noe vis? Må man ha dummy plug evt? Vil det gå på en PC med 500W PSU, eller blir det ALT for knapt?

3060 TI teoretisk TDP på 200W (klokket ned til 129-139) og 3060 170W,

Lenke til kommentar
Neonex skrev (7 minutter siden):

Vil det funke fint å mine med et vanlig 3060 og et 3060TI (med riktig driver) uten at 3060en blir throttlet på noe vis? Må man ha dummy plug evt? Vil det gå på en PC med 500W PSU, eller blir det ALT for knapt?

3060 TI teoretisk TDP på 200W (klokket ned til 129-139) og 3060 170W,

Bør gå greitt det, de HP pc'ene jeg har trekker maks 195-200w totalt, med 3060TI

Lenke til kommentar
Neonex skrev (3 minutter siden):

Vil det funke fint å mine med et vanlig 3060 og et 3060TI (med riktig driver) uten at 3060en blir throttlet på noe vis? Må man ha dummy plug evt? Vil det gå på en PC med 500W PSU, eller blir det ALT for knapt?

3060 TI teoretisk TDP på 200W (klokket ned til 129-139) og 3060 170W,

Kommer an på effekten til resten av maskinvaren og hvordan du setter det opp. Om maskinen bare skal stå og mine uten annen last regner jeg med det skal gå fint. Hvilken PSU er det snakk om?

Du må ha skjerm eller dummy plug tilkoblet 3060 ja, og skjermkortet må stå i PCIe 3.0 eller 4.0 med x8 eller x16.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
KjellV skrev (2 minutter siden):

Kommer an på effekten til resten av maskinvaren og hvordan du setter det opp. Om maskinen bare skal stå og mine uten annen last regner jeg med det skal gå fint. Hvilken PSU er det snakk om?

Du må ha skjerm eller dummy plug tilkoblet 3060 ja, og skjermkortet må stå i PCIe 3.0 eller 4.0 med x8 eller x16.

Om det bare skal mine blir den nok liggende på en 350w ca.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
KjellV skrev (4 timer siden):

Alternativt/tilleggsspørsmål: Hvor har dere bestilt HP 1200W server PSU fra, med unntak av finn? Kan bruke en gammel ATX PSU til å drive hovedkort og server PSU til å drive skjermkort.

Bestilte fra parallelminer.com. Funker veldig bra! Mye lettere å koble opp også syns jeg. 

Ulempen er en god del mer støy. Siden jeg bruker rebtech hovedkort trenger jeg ikke ATX PSU 🙂

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...