Gå til innhold

Anbefaling mobil Android under 4 tusen?


Anbefalte innlegg

Kanskje et dumt spørsmål, men har smarttelefoner blitt.mye bedre siste 5 år? Har en Motorola Moto G3 som jeg kjøpte for 2400 kr i 2015.

Nå er jeg på utkikk etter ny. Den jeg har begynner å bli treg og uresponsiv av en eller annen grunn.

Er ute etter android. Under 4k. Bryr meg lite om kameraet. Liker en rask og enkel telefon. Gjerne med god lagringsplass. Og en telefon jeg kan ha lenge.

Anbefalinger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
DiskusDød skrev (4 timer siden):

Så 4G slutter å fungere når 5G blir utbredt om noen år? 

Hva skal man med 5G? Bruke opp dataen 10 ganger raskere? 

Noen få telefoner er kommet med 5G, når 5G er ferdig utbygd om 3år eller mer vil alle telefonene ha 5G, også de til under 2000kr.

 

Det har jeg ikke påstått. Men man kan ikke lukke øynene for fremskritt. Uansett hvor unødvendig det kanskje føles p.t.
3G UMTS basestasjoner tas nå ut av drift for å gi plass til 5G baser på samme bånd. Ingen vet hva mobilnettverket består av  i slags teknologimix og dekning i kriker og kriker landet rundt om f.eks 5-6 år . Derfor er det direkte dumt å kjøpe mobil som ikke har støtte for alle frekvenser/bånd som er forankret i dagens mobilnettverk og planlagt p.t for kommende år . Spesielt om man ikke planlegger å  bytte mobil med det første.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
ltdata skrev (4 timer siden):

Og er feks moto G8 en vesentlig bedre telefon en Motorola G3 fra 2015? 

Hadde Moto G4 og denne er mye bedre enn den jeg hadde. 

Trenger du ikke masse nytt utstyr med topp kamera og kraftig prosessor etc så vil du kjenne deg igjen med Moto G8. Ladet opp telefonen på tirsdagskvelden og har 38% igjen på batteriet. Men jeg har ikke SIM-kort i den og har kun satt den opp og lest nettaviser, sett litt YouTube og vært på diskusjon.no siden tirsdagskvelden. 

 

Du får selvfølgelig en bedre telefon hvis du går opp til 3-4000kr. Moto G plus 5G koster 3k for 64gig og en høvding ekstra for 128gig.

https://www.elkjop.no/INTERSHOP/web/WFS/store-elkjop-Site/no_NO/-/NOK/ViewProductCompare-Start?products=189972@store-elkjop|126916@store-elkjop

 

For min egen del så bryr jeg ikke meg om disse duppe dingsene. Jeg pakket ned PC og kun brukte telefonen nå i desember. Herregud hvor godt det var å starte opp PCn min igjen. Hadde egentlig tenkt å kjøpe en av de dumme telefonene til Nokia, men jeg er litt avhengig av Google.

Lenke til kommentar

Disse 5G telefonene ser ut til å være gode kjøp og har også fordelen kontra mange rimeligere telefoner på prosessor hastighet:

Xiaomi Mi 10 Lite 128GB
Xiaomi Mi 10T Lite 128GB
Samsung Galaxy A51 5G SM-A516B/DS (6GB RAM) 128GB
Motorola Moto G Plus 5G 64GB

Endret av Svein M
Lenke til kommentar
29 minutes ago, ltdata said:

Ikke lett å velge. Ser f.eks at Samsung A51 har fått flere dårlige anmeldelser fra forbrukere. Og feks OnePlus Nord har fått god testkritikk, men virker som brukerne er misfornøyde. Vet ikke hva jeg bør legge mest vekt på brukerne eller testerne?

Hva er det brukerne av Nord er missfornøyde med? Jeg kjenner flere med Nord og alle er knallfornøyde.

Lenke til kommentar
ltdata skrev (30 minutter siden):

Ikke lett å velge. Ser f.eks at Samsung A51 har fått flere dårlige anmeldelser fra forbrukere. Og feks OnePlus Nord har fått god testkritikk, men virker som brukerne er misfornøyde. Vet ikke hva jeg bør legge mest vekt på brukerne eller testerne?

Du finner neppe mobiler i denne prisklassen som tilfredsstiller alle brukere. Det samme gjelder jo mobiler i 10 000,- kroners klassen. Du må se på hvilke elementer enkelte klager på og vurdere deretter. Samt ta med i betraktning om det er software bugs som er rettet etter initiell slippdato. Oneplus f.eks vet jeg at har fått endel rettelser etter lansering i oktober. 

Lenke til kommentar
34 minutes ago, ltdata said:

Ikke lett å velge. Ser f.eks at Samsung A51 har fått flere dårlige anmeldelser fra forbrukere. Og feks OnePlus Nord har fått god testkritikk, men virker som brukerne er misfornøyde. Vet ikke hva jeg bør legge mest vekt på brukerne eller testerne?

Jeg valgte Oneplus Nord 128GB etter anbefaling fra en meget mobilinteressert mobilselger. Oneplus Nord var nr 2 på lista hans, etter en over dobbelt så dyr Samsung. Samsung A51 burde jeg bare holde meg unna, sa selgeren.

Det er småting jeg ikke er fornøyd med på min Oneplus Nord, men man får så mye for pengene at det helt klart er verdt det. Så min anbefaling er å gå til 4500,- og få en telefon som er like bra som de som koster 8-10k.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...