Gå til innhold

Spottende AI bedømmer spillelistene dine i Spotify


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ha! Dette er gøyt. Bare synd det ikke er Spotify jeg bruker. Lurer på hvor jeg ville ha landet, spesielt med tanke på all den drittmusikken NRK P3, VG, osv roser opp i skyene. Ville ha vært interessant å finne ut av. Ser at den gir en litt syrlig kommentar til Within Temptation. De har nå lagd mye bra musikk, dog med unntak av de to siste albummene. 

Endret av Memento scientiam
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg bruker ikke Spotify, men uansett er all musikken jeg hører på av den mest utsøkte kvalitet, så jeg tviler på at AI-en ville funnet noe å kritisere i min spilleliste. For eksempel mens jeg leste denne artikkelen hørte jeg på en bootleg av "Planet Episode 008" fra Gakuinsai 2015.

Lenke til kommentar
Quote

You listen to these tracks too much:

  • Issues - Alan Walker Remix by Julia Michaels
  • I Met You In The Summer by Loving Caliber
  • Ikkje sant by LULI
  • origami by zalagasper
  • Promises (with Sam Smith) by Calvin Harris

You stan these artists to an uncomfortable extent:

  • MARINA
  • Bruce Springsteen
  • The Weeknd
  • Lana Del Rey
  • Vazelina Bilopphøggers

You are 17% basic. Oh wow Savoy and Magne Furuholmen! Your taste is so obscure that's so cool I bet you're super interesting..

You're too trendy for your own good. You only listen to music made in the last year like bad guy by Billie Eilish and Bartender by Lana Del Rey.

Må vel erklære meg skyldig i det meste her - men skjønner ikke helt hvorfor Vazelina nevnes. Hørte gjennom noen gamle album av dem en kveld for en stund siden, men de burde definitivt ikke være i nærheten av noen toppliste for hva jeg har hørt mest på det siste året.

Min spotify var forvørig "moonshine-boomer-relaxation-albanian-pop-agenda bad" - vet ikke helt hva det betyr, men jeg hater det ikke.

Endret av Zork
Lenke til kommentar

Hm hva skal man si? Jeg lytter jo til musikk for min egen del, og jeg velger da å lytte til artister jeg liker. Jeg trenger ikke at andre kommenterer hva jeg lytter til eller liker. Det spiller jo ingen rolle for meg hva andre tenker om hvilken musikk jeg lytter til. Stort sett lytter jeg med headset, eller alene i bil eller når jeg har huset for meg selv. Who cares hva andre tenker. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

You are 2% basic. Oh wow Montasje and Lumbago! Your taste is so obscure that's so cool I bet you're super interesting..

You're stuck in the early 2010s. For you, music's been all downhill since deLillos made Racerbåt.

Based on your listening habits, I can also tell you your spotifywas...nineties-dorm-room bad

 

takk for den.

Lenke til kommentar
24 minutes ago, bojangles said:

Hm hva skal man si? Jeg lytter jo til musikk for min egen del, og jeg velger da å lytte til artister jeg liker. Jeg trenger ikke at andre kommenterer hva jeg lytter til eller liker. Det spiller jo ingen rolle for meg hva andre tenker om hvilken musikk jeg lytter til. Stort sett lytter jeg med headset, eller alene i bil eller når jeg har huset for meg selv. Who cares hva andre tenker. 

Den gode gamle "jeg bryr meg så lite om hva du mener at jeg må forklare deg hvor lite jeg bryr meg fordi jeg ikke vil du skal tro jeg bryr meg om hva du mener om hva jeg mener"-varianten der altså... ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Thorny skrev (6 timer siden):

Moderne pop er vitenskapelig bevist å være mindre og mindre kreativt og mer og mer derivativt. Selv en AI har ikke bedre smak enn den er programmert med.

Mistenker denne er laget for å kritisere smaken din uansett. Så med mindre man selv ønsker å bli kritisert, så er det bare å ligge unna.

En annen ting, alle disse tjenestene for sjekke ditten og datten, og derved krever tilgang, stoler man virkelig på disse? Kan ønsket om å ville inn på tjenesten bare være fordi det er strengt nødvendig for å fungere, og ingen vikarierende motiver ligger bak?

Eller brukes slike for å kartlegge deg og kanskje passordvanene, for ikke alle orker vel å bytte til noe generisk først!?! Og hva med om tjenesten logger historiske passord, så kan jo kanskje dette hentes ut uten din eller tjenestens viten og vilje.

Selv om man stenger de ute etterpå, sjekker sikkerhetsinnstillingene for endringer og bytter passordet, er man helt sikker på at de ikke gjør mer ugagn enn man ønsker? Spesielt om man har knyttet kontoen opp mot andre tjenester, som f.eks. fjasboka.

Slike tulletjenester slipper jeg aldri til. Og nyttige tjenester er jeg og generelt skeptisk til, men om merverdien er god nok, så kan jeg gjøre unntak. Stresser igjen ordtaket om at om dersom tjenesten ikke koster noe, er det du som er produktet. Tenk derfor på om du ønsker å bli et produkt for andre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
1 hour ago, Snowleopard said:

Eller brukes slike for å kartlegge deg og kanskje passordvanene, for ikke alle orker vel å bytte til noe generisk først!?! Og hva med om tjenesten logger historiske passord, så kan jo kanskje dette hentes ut uten din eller tjenestens viten og vilje.

Du logger inn via Spotify - dvs at tjenesten aldri ser/får passordet ditt. Du logger inn på Spotify (om du ikke allerede er innlogget) og gir Spotify beskjed om at tjenesten skal få tilgang. Deretter kan du blokkere tjenesten fra å ha tilgang - dette er beskrevet i artikkelen også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
8 hours ago, Zork said:

Den gode gamle "jeg bryr meg så lite om hva du mener at jeg må forklare deg hvor lite jeg bryr meg fordi jeg ikke vil du skal tro jeg bryr meg om hva du mener om hva jeg mener"-varianten der altså... ;)

Hehe ja det er jo en måte å se det på ;)

Det var vel mer det at jeg vet folk er litt rare når det kommer til kulturelle alibier. Jeg kjenner et par stykker som er storforbrukere av krimbøker. Vi snakker hyllemeter på hyllemeter. Men jeg har lagt merke til at de ikke "eier" det, om noen snakker bøker så er de verdensmestre på namedropping av sosialt og kulturelt aksepterte forfattere. Noe har de nok lest, men langt fra alt. Og de forsøker å unndra at de leser krim. De leser jo for sin egen del, hvorfor skal de da skamme seg over egne vaner? Jeg leser også krim og jeg synes ikke det er kleint å nevne det. Og når det kommer til musikk, vel da har jeg en såpass sær smak at det er helt unødvendig for meg å få en vurdering av det. Jeg vet jeg er fastlåst i passerte tiår, og ramlet vel av lasset for minst et tiår siden. Men det er helt greit for min del, jeg lytter jo til den musikken jeg trives med. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...