Gå til innhold

CD Projekt RED saksøkes – lover å forsvare seg hardt


Anbefalte innlegg

-Silver- skrev (5 minutter siden):

Men de som påstår det er et dårlig spill har rett og slett ikke spilt det, dette er enkelt et 9/10 spill og gjerne et 9.3/10 også ...


Har prøvd det på PS4, det er kanskje et 9/10 spill på PC, men på PS4 (og trolig XBone også) så er det toppen 3/10 etter min mening.

Det blir ikke fjernet fra PS Store dersom det ikke er problemer med det.

Endret av 0laf
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
27 minutes ago, 0laf said:


Hva var alternativet?

Når man utvikler et såpass stort spill, er man helt avhengig av konsollmarkedet, inntektene fra kun salg på PC ville ikke dekket utgiftene.

Når de starter på Cyberpunk, så var PS4/XBone ikke en gang lansert. Når selve utviklingen begynte for fullt i 2013, så var disse konsollene nettopp kommet på markedet.

Planen var vel å levere dette spillet mye tidligere, og man kan anta at den opprinnelige lanseringsdatoen i April trolig var en slags "siste frist" for å ikke havne midt i generasjonsskifte til konsollene.

Jeg har hørt rykter om at de opprinnelig ønsket å lansere i starten av desember 2019, for å få med seg julemarkedet, og at dette var planen etter E3 2018, men at den planen gikk i vasken rett før E3 2019, hvor de måtte innse at de ikke ble ferdig, å sette datoen til 16. april 2020.

Når man så måtte utsette gjentatte ganger, så var nok desember 2020 absolutt aller siste frist.
Hadde de ikke lansert det da, så kunne de like gjerne låst døren for godt, å lagt ned selskapet.

Hadde de ventet noen måneder til med lansering av Cyberpunk, så måtte spillet blitt lansert på PS5/Series X/S,
men problemet er selvfølgelig at de brukte nesten et tiår på å utvikle det for PS4/XBone, og å utvikle det på nytt for å passe med den forbedrede hardwaren i den nye konsollgenerasjonen ville trolig tatt noen år til

Absolutt enig i alt du sier men de måtte vel på ett eller annet tidspunkt ha skjønt at last gen versjonen kom til å få en trøblete start. Folk godtar sannheten bedre enn løgner. Det ser vi jo klart. 

Lenke til kommentar
12 minutes ago, 0laf said:


Har prøvd det på PS4, det er kanskje et 9/10 spill på PC, men på PS4 (og trolig XBone også) så er det toppen 3/10 etter min mening.

Det blir ikke fjernet fra PS Store dersom det ikke er problemer med det.

Det var nå også det jeg sa i første avsnitt.

Forøvrig ligger problemet i at det fungerer relativt greit på PS4 Pro men knapt fungerer på PS4 Slim eller PS4 original. Og det var ikke mulig å selge kun til PS4 Pro brukere uten at man også åpnet opp for de andre PS4 versjonene.

Lenke til kommentar
On 12/30/2020 at 1:27 PM, Knetten82x said:

Tviler på at det er utgiveren som har presset på. Men folk som ønsker å tjene lette penger. Nemlig investorer. Dessuten. Hva er det som gjør dette spillet så bra? Hvorfor legger dere ikke bare ballen død om dette makkverk av ett spill? GTA 5 som eg ikke har rørt på 7 år er bedre utviklet enn dette spillet.. Er sjeleglad er ikke brukte en kr på dette "spillet"

Jeg liker spillet jeg, har bortimot 70 timer i det, og nesten alle bugs jeg har møtt på har vært visuelle. En NPC som t-poser eller noe sånt. Ikke noe som gjør det vanskelig å spille. Eneste store klagen jeg har er politifolkene som bare spawner ut av det blå når du gjør noe kriminelt. Men det er ikke en bug virker det som, bare dårlig gjennomføring.

Og "legge ballen død".. Er du seriøs? Du mener de skal bare kutte løs Cyberpunk og la det synke? Ikke forbedre det i det hele tatt?
Da kan jeg love deg at det hadde kommet et voldsomt stort søksmål for da hadde de jo tatt et produkt som fortsatt kan tjene penger til investorer og bare sagt til investorene at "pengene deres er borte, sorry."
Spillet selger fortsatt bra, noe som betyr at folk er villig til å gi dem en sjanse. De kan fortsatt ta No Man's Sky ruten og gjøre produktet til noe som ligner på det de lovet fra starten av.
Såklart burde de ha lagd det slik de sa de skulle fra starten av, men å bare kutte det vekk er det dummeste de noensinne kan gjøre.

Endret av Randalf the Black
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tror i hvert fall vi gamere ikke er spesielt viktig for investorene, dette er ikke en kamp "for spillernes rett til å få et bra spill". Dette er trolig litt kjedeligere enn som så, det handler vel egentlig bare om at investorene har blitt lovet noe, noe de mener CDPR ikke leverte på. Dette skjer jo overalt ellers i alle bransjer, så det skulle bare mangle at det også skjer i spillbransjen. Tviler også på at det får noen presedens av noen betydning om de skulle vinne fram.

Skulle ønske at dette virkelig var et oppgjør med spillbransjens økende tendens til å lansere uferdige spill, men dette handler trolig bare om markedsføring, markedsprojiseringer og penger...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Et selskap som glosser over de negative sidene og presenterer kun de positive i sine investormeldinger? Uhørt! 

Om CDPR tok det for langt i dette tilfellet blir advokatmat, men at investormeldinger fungerer mer som reklamemateriell enn reell informasjon om hvordan det går med selskapet har jo vært trenden i mange år. 

Lenke til kommentar
Milarwen skrev (På 31.12.2020 den 18.38):

Godt vi alle er litt forskjellige. At man ikke liker et spill pga bugs, holdning til ansatte osv er en ting, men man må vel kunne syntes at det er et bra spill? Til tross for alle problemene folk har rapportert, har det vært lite trøbbel for meg og jeg liker også spillet. Jeg fant et aspekt i spillet jeg liker og har nå 200+ timer i spillet. 

Tviler på at jeg hadde spilt så lenge om jeg ikke likte det, og jeg har enda ikke runda det.

Hei🙂 Eg sier ikke spillet er dårlig. Men eg forventet mer bra fysikk. Bugs blir fikset på som sagt. Men eg mener det er langt bedre spill det siste tiåret en dette spiller. Nå skal eg begynne på witcher 3 fra start til slutt. Sist eg spilte det så kom eg ikke lenger enn til hoveddelen av spillet. Så mangler å spille dei 2 dcl utvidelse 🙂

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...