Gå til innhold

Jobbtelefon som privattelefon


Anbefalte innlegg

Jeg har pr dags dato to telefoner og to telefonnummer. En til jobb og en til privat. I praksis bruker jeg bare jobbtelefonen, også til privat. Det er en nyere modell som jeg har både snapchat, instagram etc. på. Alle jeg har telefonisk kontakt med privat kontakter meg på det nummeret.

Den andre, som er en privattelefon, er noen år gammel, og blir mest brukt når jeg må oppgi tlf nummer på div nettsteder etc. Men likevel har jeg det nummeret registrert på meg på opplysningen, så vil ikke kvitte meg med den. Den er også grei som backup.

Problemet nå er at jeg vil helst bare ha en telefon, og ett nummer. Er det bare å gå all in på jobbtelefonnummeret, eller bør jeg ha den private i tillegg? Eller gå all in på privat i stedet? Tenker også at hvis jeg bytter jobb med tiden, så vil jo dem ha tilbake nummeret, og telefonen, så det er en ulempe. Fordelen er at jeg bruker den gratis.

Hva tenker dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja jeg brukte kun privattelefon på jobb.. 200 kr i måneden hos talkmore med fri ringetid. Det blir litt ekstra slitasje, og risiko med tanke på mye opp og ned fra lomma og da å miste den. Så jeg tror litt mer på at arbeidsgiveren heller kanskje gir litt kompensasjon i form av penger, kanskje 50 kr per måned for personlig mobilbruk. Jeg gjorde ikke det da, men å spørre arbeidsgiver om litt kompensasjon i stedet for kan jo være en mulighet.

Ellers er det jo en ok nok løsning med to, men blir ekstra styr å ha to mobiler i lomma hele dagen.

Lenke til kommentar

Ordningen vi har er at jobben betaler mobil og abbonement. De ville portere nummeret og dermed gjøre mitt private nummer til både og. Har ingen/veldig få tlf via jobb og ønsker å være reservert mot nummeropplysning, samt er, så det passer meg fint. Vi beholder eller får ny mobil etter to år, evt betaler ut en fastsatt sum etter gitt tid før det. Dette står sikkert beskrevet i kontrakten din eller en annen plass.

Lenke til kommentar

Du kan avslutte det private abonnementet ditt, og få nummeret til din jobbmobil oppført på "opplysningen". Dersom du slutter i jobben, er det vanlig at man får med seg nummeret over til ditt private abonnement, og så flyttes det over til ny arbeidsgiver når du har ny jobb. Jeg har hatt samme mobilnummer siden 1990-tallet, og har tatt det med mellom arbeidsgivere.

Lenke til kommentar

Tror jeg går "all in" på jobbtelefonen. D.v.s endrer til det nummeret overalt hvor jeg er registrert. Så lar jeg privatnummeret dø ut. Jeg beholder det en stund til, men når telefonen tar kvelden er det over og ut. Hva skjer med nummeret, forsvinner det eller kan det dukke opp igjen om noen år?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Jeg beholdt mitt eget nummeret og konverterte abonnementet til kontantkort. Begge kortene sitter i mobilen slik at jeg tar i mot samtaler på begge. Fungerer veldig bra. Et alternativ til kontantkort er Happybytes til kr. 70,- pr mnd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...