Jump to content
Dr. Nyborg

En inkompetent far (Stasjonær PC)

Recommended Posts

Hei. Jeg har bikka 40 og er helt ute av stand til å assistere tenåringen i kjøp av datamaskin. Hun trenger en stasjonær PC som klarer avansert bilderedigering, og muligens også litt spilling av minecraft. Pristak 10.000 (gjerne rimeligere), alt inkludert. Fins det gode tilbud på noe som matcher behovet i dag?

På forhånd takk.

Edited by Dr. Nyborg

Vet ikke  hva avansert bilde behandling eller minecraft trenger av hardware. Men vil tro at brukten på finn.no og Facebook kanskje er de beste stedene og lete i din prisklasse..

Kommer nok en del til salgs snart, trolig mange som har kjøpt seg nytt under Blackweek.

Edited by baggiebridges

Du kan velge hva som helst, sålenge CPU er Ryzen 3600 eller bedre, og GPU er GTX 1650/AMD RX 5500.

Da kan hun både spille og redigere bilder og det er godt innenfor budsjettet ditt.

Se på Finn.no etter PCer med denne hardwaren.

Her er et eksempel (denne har bedre skjermkort enn det jeg har anbefalt over):

https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=195635336

Svein M skrev (2 timer siden):

Disse ser ganske like ut, bortsett fra at denne er HP https://www.power.no/data-og-tilbehoer/pc/stasjonaer-pc/hp-pavilion-tg01-0413no-stasjonaer-pc/p-1100875/

Er det noen stor forskjell mellom disse siden Elkjøp referer til en førpris på 8995,-? Synes innmaten ser ganske så lik ut. 

Psykake skrev (31 minutter siden):

Disse ser ganske like ut, bortsett fra at denne er HP https://www.power.no/data-og-tilbehoer/pc/stasjonaer-pc/hp-pavilion-tg01-0413no-stasjonaer-pc/p-1100875/

Er det noen stor forskjell mellom disse siden Elkjøp referer til en førpris på 8995,-? Synes innmaten ser ganske så lik ut. 

Maskinen på Elkjøp har "GTX 1650 Super" GPU som er litt raskere enn "GTX 1650" GPU som er i HP maskinen. Ellers så er de like spesifikasjonsmessig så langt jeg ser.

• Like 1

Svein M skrev (4 minutter siden):

Maskinen på Elkjøp har "GTX 1650 Super" GPU som er litt raskere enn "GTX 1650" GPU som er i HP maskinen. Ellers så er de like spesifikasjonsmessig så langt jeg ser.

Takk for svar. Ok. Jeg bestilte den fra Elkjøp i sted, men så at den ikke var på lager før 15/12. Den på Power kunne jeg hente i dag, men hvis jeg får mer for pengene hos Elkjøp, venter jeg bare. 

Psykake skrev (18 minutter siden):

Takk for svar. Ok. Jeg bestilte den fra Elkjøp i sted, men så at den ikke var på lager før 15/12. Den på Power kunne jeg hente i dag, men hvis jeg får mer for pengene hos Elkjøp, venter jeg bare. 

Lurt å vente :)

Forskjellen er ikke ubetydelig :)

• Like 1