Jump to content
Redaksjonen.

Rapport: Hydrogenbiler er et kommersielt feilsteg

Recommended Posts

oophus skrev (35 minutter siden):

Det som er der er det samme som før merger. Iveco/Bosch samarbeid og fokus på lastebiler, pluss tilgang til Hydrotec FC og muligens Ultium pakken fra GM. 

Fabrikken ser ut til å ha greit tempo mot målet og Nikola TRE blir undersøkt for å bli godkjent for testing på offentlige veier atm. 

De lager fortsatt ikke egne brenselceller eller batteripakker? Høres jo ikke lovende ut. 

• Like 1

Kahuna skrev (Akkurat nå):

De lager fortsatt ikke egne brenselceller eller batteripakker? Høres jo ikke lovende ut. 

Det har de aldri gjort, og det ser jeg heller ikke noe vits i å gjøre. Batterier og brenselceller er i for stor utvikling at det lønner seg. Stor risiko og liten gevinst. 

• Like 1

oophus skrev (1 time siden):

Det har de aldri gjort, og det ser jeg heller ikke noe vits i å gjøre. Batterier og brenselceller er i for stor utvikling at det lønner seg. Stor risiko og liten gevinst. 

Det er jo ikke «store butikken» Nikola har ennu, det er ikke som «Spar»

Tesla er litt i samme uføret, snart 1% (rett nok med høg pris og gode marginer) og dei andre setter nu alle kluter til.

Gikk US for tidlig ut med Chinesiske restriksjoner på Google hva angår greier i midtkonsollen på en bil. Dei er ikke tapt bak en lukket dør, men lukket den så tidlig at det ingen krise for China blir.

Forstå meg rett, skrikerungen sitter i framsetet, ikke i baksetet med tablet levert av China.

Edited by Halvor Sølvberg- the MOV