Jump to content
Øystein

PlayStation 5: Bestilling, levering, forsinkelse og fortvilelse - Frakt og lagerstatus

Evil-Duck

Diskusjon om scalping, skryting av sin egen scalping eller scripting for å få tak i konsoller skal ikke diskuteres i tråden her.

Message added by Evil-Duck

Recommended Posts

hansen87 skrev (2 minutter siden):

Jeg fikk også bestilt på OBS, men fikk i dag email om at orderen har blitt kansellert pga for mange bestillinger...

disk eller digital?

Share this post


Link to post
hansen87 skrev (1 minutt siden):

Jeg fikk også bestilt på OBS, men fikk i dag email om at orderen har blitt kansellert pga for mange bestillinger...

Må ikke bestille så mange i slengen :lol:

  • Like 1

Share this post


Link to post

Hvor mange scalpers henger i denne tråden her egentlig? Mange gjengangere her nå som må ha bestilt både 2 og 40 ganger.

Kanskje dere kan selge hver 10. konsoll dere kjøper til kostpris på forumet, som en slags.. community service? :) 

  • Like 4

Share this post


Link to post
Gitarkasse skrev (Akkurat nå):

Hvor mange scalpers henger i denne tråden her egentlig? Mange gjengangere her nå som må ha bestilt både 2 og 40 ganger.

Kanskje dere kan selge hver 10. konsoll dere kjøper til kostpris på forumet, som en slags.. community service? :) 

Regner med du tror på Julenissen også?  :lol: Har skaffet en og den gikk til en kamerat til samme pris jeg betalte, skal ha selv også men haster ikke, da jeg helst Gamer på pc.

Share this post


Link to post
Gitarkasse skrev (6 minutter siden):

Hvor mange scalpers henger i denne tråden her egentlig? Mange gjengangere her nå som må ha bestilt både 2 og 40 ganger.

Kanskje dere kan selge hver 10. konsoll dere kjøper til kostpris på forumet, som en slags.. community service? :) 

i to måneder skaffet jeg to, en til meg og en til min bror 

ikke så enkelt å få taket til en, du må bruke tid med å følge tråden. 

Share this post


Link to post
hansen87 skrev (34 minutter siden):

Jeg fikk også bestilt på OBS, men fikk i dag email om at orderen har blitt kansellert pga for mange bestillinger...

Ordren ligger der fortsatt, i går sa de at den var under "produksjon" dvs ble pakket og gjort klar for kjøring....ikke skjedd noe hverken på OBS.NO eller fått ny mail, kjenner jeg blir litt irritert.

Var på Maxgaming 10 sek etter at jeg fikk mail derfra i dag og kunne kjøpt der, men tenkte at så lenge jeg får fra Obs.no så kunne noen andre få kjøpt på Maxgaming.....

Share this post


Link to post

Har selv klart å få tak i 6 stk., men det er fordi jeg fikk ansvaret i kompisgjengen å skaffe konsollene. Beholdt den første selv som kom ved release (Komplett), mens de 5 andre ble gitt til kompiser (3x NoN + Komplett). Siste i kompisgjengen får sin konsoll i dag fra en annen som vant på Elkjøp forrige uke. 

Komplett-ordrene var registrert tidlig i fjor (Siste kom for 2 uker siden), men de 4 fra NetOnNet har jeg fått sms varsel fra Distill (betalversjonen) og bestilt derfra ved slipp. 

"Mangler" kun 1 til for min egen del til "kontoret" hjemme, men for å komme til konklusjonen så handler det kun om å følge med her eller sette opp egne varslingssystemer selv for å treffe på handelen.

  • Innsiktsfullt 1

Share this post


Link to post

Til dere som bestilte hos cdon forrige uke.. Fikk ett standardsvar av kundeservice der nå. At foreløpig beregning er Mai. Kjenner det er litt provoserende når Cathrine på cdon sa på Mandag at min ordre er sendt til pakking.. 

Helt i orden at man må vente til Mai siden det var en forhåndsbestilling, men når de lover en annen ting for noen dager siden så er det litt kjedelig. 

 

Hei,

Vad bra att du hör av dig.


Vi släppte Playstation 5 till försäljning förra veckan och man fick max köpa 1 konsol per kund. Intresset är väldigt stort och vi sålde slut på alla enheter på bara minuter.

Alla som har bokat konsolen och fått sina köp godkända (en orderbekräftelse) kommer få sin konsol skickad senast i Maj enligt vår senaste prognos. Vi kommer skicka ut dem så fort vi kan. Så fort vi skickar varan får du ett mail med spårningsinformation. I nuläget har vi inget närmare datum än Maj.

Konsolerna skickas i turordning och vi får in leveranser löpande så alla får inte sin konsol samtidigt. Vi jobbar så fort vi kan med detta, tack för ditt tålamod med leveransen. Det kan komma mycket tidigare, men vi siktar högt med leveransdatumet för att det är en så känslig produkt som vi får väldigt mycket frågor om. 

Har du några frågor är det bara att du hör av dig, annars får jag passa på att gratulera till din nya konsol. 😃

Trevlig helg!

 

Med vennlig hilsen
Milton

Share this post


Link to post
14 minutes ago, Mojo Wangen said:

"Mangler" kun 1 til for min egen del til "kontoret" hjemme, men for å komme til konklusjonen så handler det kun om å følge med her eller sette opp egne varslingssystemer selv for å treffe på handelen.

Forsåvidt hjelper det lite med varslingsystemer om nettbutikkens epost systemer kræsjer slik CDON gjorde. 😛 Samtlige av disse var mottatt samtidig.

image.png.4bf29035a1e03d5ee00eb9c4a415c671.png

Edited by Drunkenvalley

Share this post


Link to post
20 minutes ago, Showt1me said:

Til dere som bestilte hos cdon forrige uke.. Fikk ett standardsvar av kundeservice der nå. At foreløpig beregning er Mai. Kjenner det er litt provoserende når Cathrine på cdon sa på Mandag at min ordre er sendt til pakking.. 

Helt i orden at man må vente til Mai siden det var en forhåndsbestilling, men når de lover en annen ting for noen dager siden så er det litt kjedelig. 

 

Hei,

Vad bra att du hör av dig.


Vi släppte Playstation 5 till försäljning förra veckan och man fick max köpa 1 konsol per kund. Intresset är väldigt stort och vi sålde slut på alla enheter på bara minuter.

Alla som har bokat konsolen och fått sina köp godkända (en orderbekräftelse) kommer få sin konsol skickad senast i Maj enligt vår senaste prognos. Vi kommer skicka ut dem så fort vi kan. Så fort vi skickar varan får du ett mail med spårningsinformation. I nuläget har vi inget närmare datum än Maj.

Konsolerna skickas i turordning och vi får in leveranser löpande så alla får inte sin konsol samtidigt. Vi jobbar så fort vi kan med detta, tack för ditt tålamod med leveransen. Det kan komma mycket tidigare, men vi siktar högt med leveransdatumet för att det är en så känslig produkt som vi får väldigt mycket frågor om. 

Har du några frågor är det bara att du hör av dig, annars får jag passa på att gratulera till din nya konsol. 😃

Trevlig helg!

 

Med vennlig hilsen
Milton

Kan ikkje stole på CDON visst 😬

(redigert for Drunkenvalleys skuld)

Edited by MrCuddles

Share this post


Link to post

Dykk burde virkelig ta det litt piano med å plage stakkars kundeservice for når produktet kjem eller ikkje. Dykk fekk ein dato til å byrje med. Om dykk virkelig er på hogget fortsett jakten uavhengig.

  • Like 6

Share this post


Link to post
Drunkenvalley skrev (Akkurat nå):

Dykk burde virkelig ta det litt piano med å plage stakkars kundeservice for når produktet kjem eller ikkje. Dykk fekk ein dato til å byrje med. Om dykk virkelig er på hogget fortsett jakten uavhengig.

Tror ikke det tar dem mange sekunder å svare på en mail med ett standardsvar.. Og det er faktisk jobben deres, så har ikke så dårlig samvittighet for det.. Er ikke sånn at man spør flere ganger daglig.. Skjønner at mange spør, men sånn er det med populære produkter. 

  • Like 5

Share this post


Link to post
3 minutes ago, Showt1me said:

Tror ikke det tar dem mange sekunder å svare på en mail med ett standardsvar.. Og det er faktisk jobben deres, så har ikke så dårlig samvittighet for det.. Er ikke sånn at man spør flere ganger daglig.. Skjønner at mange spør, men sånn er det med populære produkter. 

Problemet er når folk byrja prate om at "Cathrine løy" og anna skvip. Kundeservice gjer dykk informasjonen dei har. Så når dykk byrje komme med skitsnakk om individuelle kundeservice-medlemmer er det ikkje ok ass.

  • Like 6

Share this post


Link to post
Drunkenvalley skrev (Akkurat nå):

Problemet er når folk byrja prate om at "Cathrine løy" og anna skvip. Kundeservice gjer dykk informasjonen dei har. Så når dykk byrje komme med skitsnakk om individuelle kundeservice-medlemmer er det ikkje ok ass.

Har ikke sagt at hun nødvendigvis løy, men sagt at det var beskjeden hun selv ga på Mandag. Og når du kontakter ett firma og får en beskjed fra deres medarbeider så stoler man jo på det? Også viser det seg at det ikke stemmer, og det synes jeg er å lyve. Da burde hun heller sendt ut standardsvaret til Milton om Mai..? 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Showt1me skrev (Akkurat nå):

Har ikke sagt at hun nødvendigvis løy, men sagt at det var beskjeden hun selv ga på Mandag. Og når du kontakter ett firma og får en beskjed fra deres medarbeider så stoler man jo på det? Også viser det seg at det ikke stemmer, og det synes jeg er å lyve. Da burde hun heller sendt ut standardsvaret til Milton om Mai..? 

Men når du bestilte, så sto det levering i Mai. Så hvorfor forventer du levering med en gang? 

Hvorfor ligger alle å maser så sinnsykt på kundesenteret? De styrer verken leveransene eller utsendingen til kundene.

  • Like 2

Share this post


Link to post
nocure skrev (3 minutter siden):

Men når du bestilte, så sto det levering i Mai. Så hvorfor forventer du levering med en gang? 

Hvorfor ligger alle å maser så sinnsykt på kundesenteret? De styrer verken leveransene eller utsendingen til kundene.

Jeg forventet levering i Mai, men når de selv bekrefter på Mandag at ordre er allerede sendt til lageret og kan ventes innen få dager, da får man jo økt forventningen sin? Grunnen til at jeg spurte var jo pga samme skjedde forrige runde med digital versjon. 

Da får de heller instruere hele staben sin til å sende standardsvaret om at den kan ventes i mai, enn å faktisk si at den kommer om få dager, og dette ikke skjer.. 

Edited by Showt1me
  • Like 1

Share this post


Link to post
nocure skrev (1 minutt siden):

Men når du bestilte, så sto det levering i Mai. Så hvorfor forventer du levering med en gang? 

Hvorfor ligger alle å maser så sinnsykt på kundesenteret? De styrer verken leveransene eller utsendingen til kundene.

Det var ikkje heilt lett å få med seg nøyaktig kva som stod når eg var inne og bestilte i alle fall, då eg var mest oppteken av å i det heile tatt få plass i køen der så kjapt som mogleg. Det står heller ikkje nokon informasjon på bestillings-sida til CDON om mai som leveringsmånad (kun året 2021).

Share this post


Link to post

Det kan være en god praksis å sensurere ut hvilken kundebehandler dere har snakket med når dere viser til eller diskuterer svar fra kundeservice ettersom denne tråden er offentlig. :) 

  • Like 3

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...