Gå til innhold

78 prosent av all lading skjer hjemme: Dette må du vite om lading til elbil


Anbefalte innlegg

FrihetensRegn skrev (14 minutter siden):

Det at laderen er oppført som tilgjengelig betyr ikke at den er fri for feil. Jeg har hengt lenge nok på div elbil fora til å vite at folk har kommet frem til ladere som enten lader svært sakte eller nekter handshake, til tross for tilsynelatende normal drift før man setter i gang ladeprossen. I tillegg har jeg sett en del på Facebook og YouTube der eiere av elbiler har kommet opp i kinkige situasjoner som gjør meg glad for at jeg har et problemfritt bilhold med dieselbil.

Har sett mange biler havarert på bensinstasjoner pga feilfylling også. Svært kostbart er det også i noen tilfeller. I tillegg er det ikke alltid eieren sin feil, hender at det kommer feil ut av pumpene også.

 

Forøvrig ser jeg ikke relevansen med noe av dette. Forøvrig glad for at jeg har ett problemfritt elbil bilhold også! 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Trestein skrev (16 timer siden):

Det er svært mange tyskere som er rasende fordi de tar bilen kald fra parkeringsplassen og kjører til nærmeste lader for å lade batteriet. De forstår ikke at batteriet må forvarmes en time før de får full lade effekt. Gjelder visst spesielt SR utgaven.

Dessuten må de selvfølgelig kalibrere batteriet. Først stå i 3 timer med 100% så kjøre det ned til 5% og lade opp til 100% og stå med lading på i 3timer etter at batteriet er fullt. Da skal det bli bedre. Hvor ofte denne kalibreringen skal gjøres aner jeg ikke? En gang i året?

Det skjer en gang, så har en lært det. Altså en lader før en setter bilen i fra seg i dette tilfellet. Problem løst!

Trenger ikke kalibrere noe som helst, les manualen heller. Spekulering hører ikke hjemme noen plass når det er offentlig informasjon.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
FrihetensRegn skrev (19 minutter siden):

Det at laderen er oppført som tilgjengelig betyr ikke at den er fri for feil. Jeg har hengt lenge nok på div elbil fora til å vite at folk har kommet frem til ladere som enten lader svært sakte eller nekter handshake, til tross for tilsynelatende normal drift før man setter i gang ladeprossen. I tillegg har jeg sett en del på Facebook og YouTube der eiere av elbiler har kommet opp i kinkige situasjoner som gjør meg glad for at jeg har et problemfritt bilhold med dieselbil.

Jeg har kommet med lite diesel på tanken til nattstengt bensinstasjon der det var feil med samtlige betalingsautomater. Det kunne potensielt blitt en sak for NAF, men hypermiling og god flaks gjorde at jeg klarte meg så vidt til neste sted. Men skylder jeg på dieselbilene for dette? - nei. Klag til den aktuelle ladeoperatøren, ikke på bilene.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (2 timer siden):

Det skjer en gang, så har en lært det. Altså en lader før en setter bilen i fra seg i dette tilfellet. Problem løst!

Trenger ikke kalibrere noe som helst, les manualen heller. Spekulering hører ikke hjemme noen plass når det er offentlig informasjon.

Opplysningene kom fra en tysk teslaforhandler. Tesla selv sier det er unødvendig. Det gjelder kun lfp batterier.

Forhandleren påstod også at man ikke burde bruke aircondition og heller ikke autoinstilling på klima. Skal se om jeg finner video

Lenke til kommentar
Trestein skrev (16 minutter siden):

Opplysningene kom fra en tysk teslaforhandler. Tesla selv sier det er unødvendig. Det gjelder kun lfp batterier.

Forhandleren påstod også at man ikke burde bruke aircondition og heller ikke autoinstilling på klima. Skal se om jeg finner video

Rare greier, men det er altså ikke slik. Det har dog vært problemer med aircon i 2021 modellene. Utbedres i disse dager.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...