Gå til innhold

"Fact checks" er vås som pusher en agenda


Anbefalte innlegg

KalleKanin skrev (1 minutt siden):

 

Helt enig.
Svaret er dermed å vise at feil og evt. villet fusk er så lite at det kan ignoreres.
Kritikk er bra, og bør ofte tas til etterretning, men man må passe på å ikke kaste babyen ut med badevannet. At deler av noe er kritikkverdig betyr ikke at alt kan kastes over bord.

Jeg synes at de skal få lov til å undersøke valgresultatet.
Det bør de ha rett til, særlig i de statene hvor det er veldig jevnt.
Men retorikken og måten Trump ordlegger seg ser selvsagt veldig drøy og er ikke med på å skape ro rundt valget.

Ja, og er ganske sikker på at de fleste stater har regler for omtelling ved veldig like resultater. Så hadde Trump brydd seg om at valget skulle gjennomføres på en skikkelig måte, uten å latterliggjøre seg selv og så tvil blant sine tilhengere om demokratiet fungerer i USA, hadde han ventet og sett om reglene i de forskjellige statene ble fulgt før han eventuelt kritiserte de hvis de ikke ble fulgt.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis man "venter og ser" kan som regel mye av skaden allerede være gjort.

Ikke bare kan snarlige rettslige skritt stoppe videre valgjuks, det kan også virke avskrekkende for dem som driver med slikt, når de vet det mest sannsynlig kommer en ganske heftig intern granskning.

Integriteten til valget må hvert fall sikres. Det er det ingen tvil om.

Lenke til kommentar
Gloria skrev (4 minutter siden):

Hvis man "venter og ser" kan som regel mye av skaden allerede være gjort.

Ikke bare kan snarlige rettslige skritt stoppe videre valgjuks, det kan også virke avskrekkende for dem som driver med slikt, når de vet det mest sannsynlig kommer en ganske heftig intern granskning.

Integriteten til valget må hvert fall sikres. Det er det ingen tvil om.

Hvis valgjuks blir avslørt, må man selvsagt gripe inn med en gang. Men dette finnes det ingen bevis for. Så det er heldigvis ingenting man må gripe inn i så langt i årets valg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (5 timer siden):

Hva når fakt-sjekkingen går i fordel Trump da? Er det da også vås og politisk narrativ?

Det gjør de jo ikke.

"Fact checks" er nærmest utelukkende et verktøy venstresiden bruker.

Etter venstresidens ekstreme misbruk av "faktasjekking" har det heldigvis begynt å komme faktasjekkere som faktasjekker faktasjekkerne. Det høres komisk ut, men det trengs tydeligvis.

Lenke til kommentar
Gloria skrev (5 timer siden):

"Fact checks" er bare vås som brukes for å pushe et løgnaktig politisk narrativ. Fatter ikke at folk enda stoler på de.

Hysj! 
Du gjør folk som morromann her inne opprørt!
De vil jo FORBY denne slags ytringer og kontrollere hvem som får si hva for å redde demokratiet.

Man vet ikke om man skal le eller gråte over menneskehetens ironiske DUMSKAP!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Helpless/Green skrev (1 minutt siden):

Hysj! 
Du gjør folk som morromann her inne opprørt!
De vil jo FORBY denne slags ytringer og kontrollere hvem som får si hva for å redde demokratiet.

Man vet ikke om man skal le eller gråte over menneskehetens ironiske DUMSKAP!

Jeg vet. Det er meget trist.

Lenke til kommentar
Helpless/Green skrev (13 minutter siden):

Hysj! 
Du gjør folk som morromann her inne opprørt!
De vil jo FORBY denne slags ytringer og kontrollere hvem som får si hva for å redde demokratiet.

Man vet ikke om man skal le eller gråte over menneskehetens ironiske DUMSKAP!

Hvordan forbyr man noe ved å påpeke faktafeil?

Lenke til kommentar
Gloria skrev (3 minutter siden):

Tatt til følge, hva mener du med det?

Edit: Lurer bare på om du har noen statusrapport rundt det som jeg ikke har fått med meg.

Så vidt jeg vet har ikke tellingen av stemmer blitt påvirket på noen som helst måte av søksmål ol. fra Trump-leiren. Jeg vet at en dommer i Georgia har avvist et søksmål. Med andre ord virker det ikke som de har noe å fare med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Orwandel skrev (Akkurat nå):

Så vidt jeg vet har ikke tellingen av stemmer blitt påvirket på noen som helst måte av søksmål ol. fra Trump-leiren. Jeg vet at en dommer i Georgia har avvist et søksmål. Med andre ord virker det ikke som de har noe å fare med.

Altså, de rettslige skrittene er jo så vidt satt i gang. Dette her kommer til å ta ukesvis.

Lenke til kommentar
Gloria skrev (2 minutter siden):

Altså, de rettslige skrittene er jo så vidt satt i gang. Dette her kommer til å ta ukesvis.

Ja, men hvis en dommer kan avvise et søksmål mer eller mindre umiddelbart, sier det i alle fall noe om hvor svak grunn de står på. Min påstand er at det ikke blir avslørt valgjuks på noen som helst skala som kan stille spørsmålstegn ved at Joe Biden er den klare vinner. Vi får snakkes om noen uker, så skal jeg innrømme at jeg tok feil hvis det er tilfelle.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Orwandel skrev (1 minutt siden):

Ja, men hvis en dommer kan avvise et søksmål mer eller mindre umiddelbart, sier det i alle fall noe om hvor svak grunn de står på. Min påstand er at det ikke blir avslørt valgjuks på noen som helst skala som kan stille spørsmålstegn ved at Joe Biden er den klare vinner. Vi får snakkes om noen uker, så skal jeg innrømme at jeg tok feil hvis det er tilfelle.

Har noen dommer avvist søksmål knyttet til bevisene jeg nevnte? Det hadde i så fall vært interessante nyheter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...