Gå til innhold

Sony bekrefter: Stopper det fysiske salget av PlayStation 5 på verdensbasis


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Iki skrev (4 timer siden):

Enkelte nettbutikker som ikke har fysiske butikker*

 

Elkjøp for eksempel kommer til å legge alle konsollene de skulle solgt i de fysiske butikkene ut for salg i nettbutikken.

Kor tid? Vet du det?

Lenke til kommentar
Knetten82x skrev (3 minutter siden):

Eg spør igjen! Hva er forskjell på en ps5 og en tannkost, støvsuger, vaskemaskin osv osv. Dette blir så dumt at eg faktisk vurderer å selge ps5 å bytte til xbox. Prinsippsak!

 

En tannkost/støvsuger/vaskemaskin har ikke i nærheten av samme etterspørselen som Playstation 5. Heller ikke Xbox Series X/S. Disse drar derfor ikke inn like mye folkemengder som en eventuell fysisk lansering av Playstation 5.

Lenke til kommentar

Jeg bestilte fra Elkjøp og mottok bekreftelse på mail kl.10.06 - altså 6min etter de åpnet for forhåndsbestilling.

Jeg har vært i dialog med de flere ganger både på chat og telefon. Fått bekreftet at jeg ikke får min konsoll før 04.01 (eller før om de får inn fler). Var også i dialog med de når nyheten om at Sony blokket muligheten for å selge over disk, hvor de sier at jeg vil få før de som bestiller på lanseringsdagen. Jeg tar det ikke som god fisk, så jeg har tatt vare på dokumentasjon. Mildt sagt blir jeg forbandet om de sender ut til noen som bestiller på lanseringen den 19.

Det står «reservert» på ordren på min side og jeg betalte med kort. Det som Ezio skriver er faktisk et problem. Verken Elkjøp eller Power har gått ut med offentlig informasjon (som jeg har sett) om at de som forhåndsbestilte mottar produktet ved lansering. I såfall vil jeg gjerne se det. Om mulig ønsker jeg at noen som bestilte ETTER kl.10.06 har fått bekreftelse at de mottar konsollen ved lansering.

Lenke til kommentar
SverreLøk skrev (5 minutter siden):

En tannkost/støvsuger/vaskemaskin har ikke i nærheten av samme etterspørselen som Playstation 5. Heller ikke Xbox Series X/S. Disse drar derfor ikke inn like mye folkemengder som en eventuell fysisk lansering av Playstation 5.

På små bygder som ikke har hatt ett eneste smitte tilfelle! I storbyer kan eg skjønne det, men ikke på små plasser. I mi bygd fikk eg tilbud om å betale tidligere i år. Så kunne eg bare komme å hente maskinen den 19 nov. Det var flere som hadde gjort det på den måten. Så lurer på hva som skjer med deres bestillinger. Eg kjøpte min ps5 på cdon heldigvis. Får den ikke før I desember da. Men bedre enn neste år🙂

Lenke til kommentar

Elkjøp stopper forhåndssalg

 

Ved å lese første delen, om at de opplevde større pågang enn under Black Friday, så høres det ikke ut som at de kan ha hatt nok konsoller.. Men de sier senere at de som ikke fikk denne runde, har ny sjans med salget i fysisl butikk.. 

Tja, vi får de om noen av de som har forhåndsbestilt ikke får sin konsoll på release.. Isåfall, så mener jeg de som nå blir gjort tilgjengelig burde gått til å minske evt kø. Det er fair. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Off topic. Men bør eg kjøpe valhalla nå før den 10 november? Eller skal eg bare vente til ps5 versjonen kommer ut. Får maskina i desember. Men visst man bestiller nå så får man med playstation 5 spillet også. Koster 1079 kr tror eg. Anyone ?

Lenke til kommentar

  

Jar skrev (23 minutter siden):

Jeg bestilte fra Elkjøp og mottok bekreftelse på mail kl.10.06 - altså 6min etter de åpnet for forhåndsbestilling.

Jeg har vært i dialog med de flere ganger både på chat og telefon. Fått bekreftet at jeg ikke får min konsoll før 04.01 (eller før om de får inn fler). Var også i dialog med de når nyheten om at Sony blokket muligheten for å selge over disk, hvor de sier at jeg vil få før de som bestiller på lanseringsdagen. Jeg tar det ikke som god fisk, så jeg har tatt vare på dokumentasjon. Mildt sagt blir jeg forbandet om de sender ut til noen som bestiller på lanseringen den 19.

Det står «reservert» på ordren på min side og jeg betalte med kort. Det som Ezio skriver er faktisk et problem. Verken Elkjøp eller Power har gått ut med offentlig informasjon (som jeg har sett) om at de som forhåndsbestilte mottar produktet ved lansering. I såfall vil jeg gjerne se det. Om mulig ønsker jeg at noen som bestilte ETTER kl.10.06 har fått bekreftelse at de mottar konsollen ved lansering.

 

Står det noen dato på bestillingen din, siden du ringte de?

Trodde alle som rakk å bestille hos elkjøp før de stengte for flere forhåndsbestilliger, var garantert en konsoll på release.

Endret av Mauro
Lenke til kommentar
Mauro skrev (4 minutter siden):

Trodde alle som rakk å bestille hos elkjøp før de stengte for flere forhåndsbestilliger, var garantert en konsoll på release.


Nope, har hørt andre som også har fått beskjed fra Elkjøp om at de ikke får på lanseringsdatoen.

De åpnet jo for forhåndssalg, men måtte stenge det ned etter et kvarter, da hadde de trolig solgt mange mange flere maskiner enn de kan levere.

Slik jeg forsto det hadde de ikke noe automatisk system som stengte forhåndssalget når antallet de faktisk ville få fra Sony var solgt, salget gikk helt til de fant ut at de måtte stoppe det manuelt.

Endret av 0laf
Lenke til kommentar
0laf skrev (7 minutter siden):


Nope, har hørt andre som også har fått beskjed fra Elkjøp om at de ikke får på lanseringsdatoen.

De åpnet jo for forhåndssalg, men måtte stenge det ned etter et kvarter, da hadde de trolig solgt mange mange flere maskiner enn de kan levere.

Slik jeg forsto det hadde de ikke noe automatisk system som stengte forhåndssalget når antallet de faktisk ville få fra Sony var solgt, salget gikk helt til de fant ut at de måtte stoppe det manuelt.

Får man kun den beskjeden ved å kontakte de, eller er det en mail som er sendt ut, eller noe som står på ordere siden?

Lenke til kommentar
Mauro skrev (1 minutt siden):

Får man kun den beskjeden ved å kontakte de, eller er det en mail som er sendt ut, eller noe som står på ordere siden?


Jeg har ikke bestilt noe fra Elkjøp, så aner ikke, men har sett andre som har skrevet på diverse spillfora og Facebook at de, akkurat som Jar. har fått leveringsdatoer frem i tid fra Elkjøp, altså ikke på lanseringsdagen.

Lenke til kommentar
Mauro skrev (11 minutter siden):

  

 

Står det noen dato på bestillingen din, siden du ringte de?

Trodde alle som rakk å bestille hos elkjøp før de stengte for flere forhåndsbestilliger, var garantert en konsoll på release.

Nei, det står <reservert>. De har et eget system hvor det står når man kan forvente en levering. Derfor er det ganske håpløst hvis de sender ut konsollene som skulle selges over disk til de som bestiller ved lanseringen.
 

Lenke til kommentar
Jar skrev (1 minutt siden):

Nei, det står <reservert>. De har et eget system hvor det står når man kan forvente en levering. Derfor er det ganske håpløst hvis de sender ut konsollene som skulle selges over disk til de som bestiller ved lanseringen.
 

Ok, så man må kontakte de for å finne ut når man kan forvente å få levering?

Lenke til kommentar
Jar skrev (47 minutter siden):

Jeg har vært i dialog med de flere ganger både på chat og telefon. Fått bekreftet at jeg ikke får min konsoll før 04.01 (eller før om de får inn fler). Var også i dialog med de når nyheten om at Sony blokket muligheten for å selge over disk, hvor de sier at jeg vil få før de som bestiller på lanseringsdagen. Jeg tar det ikke som god fisk, så jeg har tatt vare på dokumentasjon. Mildt sagt blir jeg forbandet om de sender ut til noen som bestiller på lanseringen den 19.

Om jeg forstår dette rett.

Du har bestilt gjennom nettsiden deres, men har valgt at du ønsker å motta varen i en butikk?

 

Har du bilder av samtalen med Elkjøp som du kan legge ved her?

Jar skrev (8 minutter siden):

 De har et eget system hvor det står når man kan forvente en levering. 
 

Hvor finner man dette egne systemet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...