Gå til innhold

AMD Ryzen 5000 Series levering, ordrestatus, desperasjon etc


Frode789

Anbefalte innlegg

BadCat skrev (20 minutter siden):

Det viktigste er at jeg får montert PC-en og frigjort plassen. Jeg vil at kjøkkenet skal være kjøkken og ikke lager. Jeg får hovedkortet på torsdag, så da blir det slutt med chassi på kjøkkengulvet, AiO og PSU på kjøkkenbenken og NVMe, minne, og vifter i kjøkkenskuffen. 5 måneder på å få satt sammen en PC, det er langt fra optimalt.DSC_1049.thumb.JPG.7f45c037922743bc62d2bc5f7c7aa09d.JPG

Det som verre var at siden det allerede stod et chassi der så passet det fint å stable en PS5 oppå der igjen og så ballet det på seg.

DSC_1090.thumb.JPG.83724052ea8ca8b322f3134801003326.JPG

Det skal bli godt å bli ferdig med prosessorer og grafikkort for ei stund og begynne å leve litt igjen. Det har vært tut og  kjør siden midten av september 2020.

Hehe, ja her er hele kontoret fyllt opp med diverse stasj, hovedkort ligger klart hos Posten og 980'n får jeg i morgen, så da er alt på plass i forbindelse med gaming riggen, det er værre med Nas'en jeg skal bygge, for der har jeg ombestemt meg flere ganger, tenker det kanskje blir litt overkill med 5800X i den som jeg har liggende.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
BadCat skrev (1 minutt siden):

Fikk ikke du 5950X rett sist uke? Er det den du skal spille på?

Den jeg skal spille med, men kjøpte ett demo oppgraderings kit fra Komplett med 10% rabatten, der var det en 5800X med Hk, vannkjøler, Ram, Win10 og Ssd.

Skulle egentlig bare ha 5600X men jeg har forandret mening ganske mye egentlig, liker i grunnen å ha "Best of the best"

Endret av Dragonlove
Lenke til kommentar

Sendte komplett en melding 1. mars etter at jeg bestilte 5900x, for å høre litt rundt situasjonen med bestilling ettersom jeg akkurat skulle sette meg inn i å bygge egen PC (da visste jeg ingenting om situasjonen med ekstrem etterspørsel). 

image.png.a3ade5fd2b5cdc23be9fe5a114573fe1.png

Ut i fra denne samtalen og min dumhet, kjøpte jeg inn PC deler som lå klart til 3. april, hvor de dagen før endret til 3 mai; Som nå står til 3 Juni...

Vet det er mange som har bestilt før meg som jeg ikke misunner, men vil bare få frem at komplett har håndtert denne situasjonen med 59xx serien forferdelig dårlig med å kontinuerlig utsette, og likevel gi inntrykk at de får inn til gitte dato (og de gjør nok dette med andre produkter også for å sikre seg de fleste bestillingene ovenfor andre nettsider). Når jeg ser på andre steder så skriver de i hvert fall at det ikke finnes på lager og det er helt uvisst når de får inn, noe som i det minste ikke gir falske forhåpninger...

Greit nok at de må utsette pga forsinkelser og ekstrem etterspørsel, men at kundeservice skulle gi meg et så vagt svar er rett og slett forkastelig. De sitter og ruger på pengene mine, så da kunne de i det minste gitt meg noe info om hvor jeg var i køen, eller at denne datoen var svært usikker...

Endret av Firex
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, de trikser med datoene for å få stadig nye til å bestille hos dem fremfor å bestille i en alternativ butikk og ha en mulighet. Det største problemet med Komplett er at de er for store. Hvis 7,  8 eller 9 av 10 kunder handler der blir det kø i forhold til om disse var spredt ut over flere aktører.

Når en bedrift ikke har levert ordrer fra november men lover å levere innen 2-3 uker for nye ordrer, da er det noe som er galt med både markedsføring og moral.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
BadCat skrev (Akkurat nå):

Er det noen som har fått sendt AMD Ryzen 5 5600X 3.7GHz-4.6GHz fra Multicom. Jeg synes de tar seg god tid med å sende når varen påstås å være på lager.

De er stort sett trege til å sende ut, bestillte nylig en Cpu kjøler fra de som var på lager, de brukte sikkert 2-3 dager på å sende.

Lenke til kommentar
BadCat skrev (2 minutter siden):

Kanskje de burde fjerne den (sendes normalt samme dag) for nå er det gått 3-4 dager. Jeg har normalt tålmodighet til å vente litt men nå har jeg allerede ventet fra før.

Tror jeg heller hadde bestilt fra Klink, ca 300,- mer, men ja det tror jeg er verdt det, tid er også penger.

Endret av Dragonlove
Lenke til kommentar

Da blir det nok å gå for 5950X direkte hvis de har flere til rett over 10k. Jeg har i bestilling til noe 8300 eller 8400, men som du sier, tid har også en verdi. Spesielt når det drar ut i snart 5 måneder. Jeg kommer ikke til å legge vekt på rabatter i fremtiden, men hvem som kan levere.

Lenke til kommentar

Ahh. Har egentlig en 5900x til 5300kr i bestilling hos Komplett, og den er nå det eneste jeg mangler til min nye pc, men der kan det jo ta år før noen får noenting, og info kan dem jo heller ikke gi ut.. De vil ikke si når sist de fikk inn, når sist de sendte ut, hvor mange som er i kø, eller hvor jeg ligger i køen.

Så nå vurderer jeg å bestille fra utlandet. Eller gå opp til 5950x.

Lenke til kommentar
Aateigen skrev (20 minutter siden):

Ahh. Har egentlig en 5900x til 5300kr i bestilling hos Komplett, og den er nå det eneste jeg mangler til min nye pc, men der kan det jo ta år før noen får noenting, og info kan dem jo heller ikke gi ut.. De vil ikke si når sist de fikk inn, når sist de sendte ut, hvor mange som er i kø, eller hvor jeg ligger i køen.

Så nå vurderer jeg å bestille fra utlandet. Eller gå opp til 5950x.

Sitter i sammebåt som deg. Kun cpu igjen, funderte 5800x, men blir hakket for lite. Men hvem har 5950x inne?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...