Gå til innhold

Flere personer skal være drept i et angrep ved en synagoge i Wien


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
aomt skrev (26 minutter siden):

Problemet at så å si alltid (i Europa) er det muslimer som er "tilfeldigvis" psykopater.

Vi nordmenn bør gå veldig stille i dørene angående en slik påstand. Den verste psykopatiske grusomheten som er begått her i vårt land i moderne tid var ikke av en muslim for å si det slik. 9 år siden nå, men ja du vet hva jeg sikter til. Selv om noen var lynrakse med å peke ut muslimer lenge før man visste noe.

Endret av Morromann
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Morromann skrev (45 minutter siden):

 

Det er ikke en religion som har gjort dette; det er ondskapsfulle, psykopatiske og sadistiske individer som gjemmer seg bak religion for å få utløp for perverse fantasier.

Har ikke skrevet noenting om hva USA har gjort; hvorfor drar du det inn i dette? Jeg unnskylder selvfølgelig ikke dette, jeg føler total og absoutt avsky og hat både mot gjerningsmennene og handlingene deres. Men jeg hater ikke islam og muslimer. Det er det gjerningsmennene ønsker at jeg skal gjøre og det ønsket deres skal jeg ikke oppfylle.

De spørsmålene du stiller om "evig hevn" får du stille de som mener slikt, ikke meg. Jeg tror ikke gjerningsmenene ønsker hevn, de ønsker religionskrig. De ønsker å fyre mennesker opp mot hverandre.

Det er uansett islam som er drivkraften '

  • Liker 3
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Morromann said:

Vi nordmenn bør gå veldig stille i dørene angående en slik påstand. Den verste psykopatiske grusomheten som er begått her i vårt land i moderne tid var ikke av en muslim for å si det slik. 9 år siden nå, men ja du vet hva jeg sikter til. Selv om noen var lynrakse med å peke ut muslimer lenge før man visste noe.

Ja, men så er det viktig å huske på at de alle fleste høyreekstreme er jo fredelige, normale mennesker. Det er jo tross alt ikke ideologien som er problemet her, dette er syke tilfeldige psykopater som bare misbruker den høyreekstreme ideologien til sine egne perverse foremål. Det er viktig at vi ikke stigmatiserer alle de flotte, veltilpassede høyreekstreme kjernekarene som ikke tyr til vold. Da vinner terroristene ved at polariseringen mellom høyreekstreme og vanlige folk øker.

Liksom. 🙄

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

https://www.document.no/2020/11/02/henrettet-pa-apen-gate-av-terrorist-i-wien/?fbclid=IwAR1kPj2XUveS5bbdp4JBjWHbawrrwiKzyp-Y2wBwGjre9zVXAjjShTy23gI

Helt grusomt.

Disse terrorist monstrene bør helst skytes av politet, den eneste gode terroristen er den døde terroristen. Evt. innfør dødstraff for terrorisme ved eksekusjonspelotong.

Det er grunn til å frykte for fremtiden, det skal ikke ses bort fra at man vil få ekstreme motreaksjoner fra høyreradikale mot uskyldige muslimer. Det må dannes en felles front mellom vestlige og muslimer i vesten mot denne terrorismen og galskapen, ellers kommer det til å bli et helvete.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
geirfugl skrev (2 minutter siden):

Ja, men så er det viktig å huske på at de alle fleste høyreekstreme er jo fredelige, normale mennesker. Det er jo tross alt ikke ideologien som er problemet her, dette er syke tilfeldige psykopater som bare misbruker den høyreekstreme ideologien til sine egne perverse foremål. Det er viktig at vi ikke stigmatiserer alle de flotte, veltilpassede høyreekstreme kjernekarene som ikke tyr til vold. Da vinner terroristene ved at polariseringen mellom høyreekstreme og vanlige folk øker.

Liksom. 🙄

Jihadister er høyreekstreme.

Å koble alle muslimer til djevlene i Wien er som å koble alle kristne til Breivik. Du liker kanskje ikke på høre det men slik er det.

Endret av Morromann
  • Liker 2
Lenke til kommentar
geirfugl skrev (2 minutter siden):

Ja, men så er det viktig å huske på at de alle fleste høyreekstreme er jo fredelige, normale mennesker. Det er jo tross alt ikke ideologien som er problemet her, dette er syke tilfeldige psykopater som bare misbruker den høyreekstreme ideologien til sine egne perverse foremål. Det er viktig at vi ikke stigmatiserer alle de flotte, veltilpassede høyreekstreme kjernekarene som ikke tyr til vold. Da vinner terroristene ved at polariseringen mellom høyreekstreme og vanlige folk øker.

Liksom. 🙄

Kanskje voldelige nynazister mistolker Mein kampf........ Kanskje ikke det Manshaus gjorde er ekte nazisme, kanskje det til og med er antinazistisk.............

  • Liker 1
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Morromann said:

Å koble alle muslimer til djevlene i Wien er som å koble alle kristne til Breivik. Du liker kanskje ikke på høre det men slik er det.

Nå synes jeg du svamler litt. Breivik har vel aldri påstått seg å være noe kristen eller å ha utført terroren sin i kristendommens navn. Forskjellen på Islam og Kristendommen, hvis du faktisk ikke har fått med deg det, er at kristendommen har vi reformert til å bli en helt tannløs hippie-bevegelse for aldrende vaffelstekere. Er jo greit å huske på at folk fortsatt blir henrettet for ting som blasfemi i de store muslimlandene. Men for all del, kristendommen var akkurat like ille... for et par hundre år siden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
geirfugl skrev (1 minutt siden):

Nå synes jeg du svamler litt. Breivik har vel aldri påstått seg å være noe kristen eller å ha utført terroren sin i kristendommens navn. Forskjellen på Islam og Kristendommen, hvis du faktisk ikke har fått med deg det, er at kristendommen har vi reformert til å bli en helt tannløs hippie-bevegelse for aldrende vaffelstekere. Er jo greit å huske på at folk fortsatt blir henrettet for ting som blasfemi i de store muslimlandene. Men for all del, kristendommen var akkurat like ille... for et par hundre år siden.

Hva er poenget ditt?

Breivik omtalte seg som kristen i manifestet sitt.

Endret av Morromann
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Morromann skrev (Akkurat nå):

Av hvem? Ikke av meg ihvertfall. Du får ta det opp med de som eventuelt har den holdningen da, ikke meg.

Bare å gå til utrop og dagbladet sitt kommentarfelt, samt filternyheter osv. der er det mange batikkhekser som forsvarer dette.

Hvilke høyreekstreme forsvarer islamisme eller til og med islam? Nordfront? Alt-right?

Lenke til kommentar
geirfugl skrev (1 minutt siden):

Nå synes jeg du svamler litt. Breivik har vel aldri påstått seg å være noe kristen eller å ha utført terroren sin i kristendommens navn. Forskjellen på Islam og Kristendommen, hvis du faktisk ikke har fått med deg det, er at kristendommen har vi reformert til å bli en helt tannløs hippie-bevegelse for aldrende vaffelstekere. Er jo greit å huske på at folk fortsatt blir henrettet for ting som blasfemi i de store muslimlandene. Men for all del, kristendommen var akkurat like ille... for et par hundre år siden.

Han gjorde det med en gang, men har motsagt seg selv senere. Men vil heller si han er nærmere nazismen enn noe religiøs ekstremisme.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
MetalAndy92 skrev (Akkurat nå):

1)Bare å gå til utrop og dagbladet sitt kommentarfelt, samt filternyheter osv. der er det mange batikkhekser som forsvarer dette.

2)Hvilke høyreekstreme forsvarer islamisme eller til og med islam? Nordfront? Alt-right?

1)Javel, men du får ta det opp med dem da, ikke med meg.

2)Vet ikke. Leser ikke slike sider.

Lenke til kommentar
Morromann skrev (1 minutt siden):

1)Javel, men du får ta det opp med dem da, ikke med meg.

2)Vet ikke. Leser ikke slike sider.

Det var du som hevdet islamister var høyreekstreme. Da er det vel rimelig at det finnes nynazister og høyreradikale i europa som sympatiserer med dem. Nordfront kalte de siste terrorangrepene for "rasefremmed" terror og svensk alternativhöger har uttalte seg ganske krast om innvandrere fra "ikke-hvite" land.

Lenke til kommentar
Just now, Morromann said:

Hva er poenget ditt?

Poenget mitt er at Islam trenger reformasjon på samme måten som vi måtte gjøre med Kristendommen i sin tid, og vi som samfunn må lære oss å forholde oss til Islam på en mer fornuftig måte. Mange vestlige muslimer er veldig sekulariserte, men så må man huske på at det finnes en enorm muslimsk maktbase utenfor våre samfunn, og denne er generelt nokså ekstrem etter våre standarder.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...