Gå til innhold

Bør jeg oppgradere prosessor?


Mixy

Anbefalte innlegg

Jeg hadde samme oppsett selv inntil for kort tid siden, og jeg lå stort sett alltid rundt 100fps selv med ganske ok grafikk. - Usikker på om det hjelpoer deg noe men ;) - jeg oppgraderte uansett til en R5 3600 for en måneds tid siden, men ligger fortsatt bare rundt 120fps (dipper ofte under), så føler ikke at det var helt verdt det sånn sett...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
N o r e n g skrev (5 timer siden):

Alder Lake "skal" komme ut i andre halvdel av 2021, men Intel har ikke klart å følge planene sine siden 2016, så jeg tror ikke på det før jeg får se det.

Det gikk forøvrig to år fra første DDR4-modul ble produsert til det kom prosessorer på markedet som brukte DDR4.

 

Intel har bekreftet flere ganger nå at Alder Lake får DDR5.

Mixy skrev (3 timer siden):

Jeg forstår at vi ikke vil komme til noen enighet her - og det var vel heller ikke håpet :)

Dette er vel primært et kjøpe-sug fra min side som mange av oss opplever fra tid til annen. Hvis jeg klarer å "holde meg på matta" i noen dager går det stort sett over for en periode..

Det handler ikke om enighet, men at Noreng ikke vil forholde seg til fakta. Men ser jo at han får upvotes for å spre løgn og spekulasjoner som ikke stemmer med virkeligheten. 

 

 

Lenke til kommentar
Emile the rat skrev (15 minutter siden):

Intel har bekreftet flere ganger nå at Alder Lake får DDR5.

Det kan godt være tilfelle, men Intel har forskjøvet lanseringsdatoer for prosessorer før. Hvilken garanti har du for at Alder Lake kommer ut i 2021?

 

EDIT: Siden du påstår jeg lyver, så kan du gjerne påpeke hvor jeg lyver.

Endret av N o r e n g
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
N o r e n g skrev (Akkurat nå):

Det kan godt være tilfelle, men Intel har forskjøvet lanseringsdatoer for prosessorer før. Hvilken garanti har du for at Alder Lake kommer ut i 2021?

Hvilke garanti har vi for at de gjør det denne gangen? Annet enn spekulasjoner. 

Samsung har alt starter produksjon av DDR5, så ser ikke helt hvorfor intel skal drøye. 

Jeg forholder meg heller til fakta enn spekulasjoner, og de fakta sier launch Q3 2021 :D 

Lenke til kommentar
N o r e n g skrev (4 minutter siden):

Det kan godt være tilfelle, men Intel har forskjøvet lanseringsdatoer for prosessorer før. Hvilken garanti har du for at Alder Lake kommer ut i 2021?

 

EDIT: Siden du påstår jeg lyver, så kan du gjerne påpeke hvor jeg lyver.

Du skriver at vi ikke vil se DDR5 før i 2022, muligens 2023.

Det er jo en løgn når produksjonen av DDR5 allerede er startet, og intel har bekreftet launch av Alder Lake med DDR5 i 2021.

Trådstarter spør om hjelp, da synes jeg det er stygt av deg å villrede trådstarter med personlig synsing som ikke har noe sammenheng med det vi har bekreftet. 

Du har selvfølgelig din mening, men blir ekstremt useriøst av deg å avfeie bekreftelser som vi alt har fått fra Intel og Samsung. 

 

Lenke til kommentar

Var ikke 2015 Intels opprinnelig plan for 10nm desktop? 6 år for sent er vel bedre enn aldri.

Tviler på at hvem som kommer først med DDR5 avgjør stort. DDR4 var vel ikke noe gigantisk hopp i spillytelse over DDR3 i begynnelsen. Jeg kommer ikke til å ha hastverk med å gå over til DDR5 i hvert fall.

Spoiler

 

Ut i fra tidligere AMD veikart er planene om AM5/DDR5 2022, uten å nevne noe kvartal. Så sannsynligvis innen et år etter Alder Lake.

Gralle skrev (29 minutter siden):

Det er ikke fakta, men en plan...

og planer kan endres.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ja, herregud. Det kommer alltid noe nytt. For 5000 kroner får du en vesentlig oppgradering av det du har. Så kan du trekke fra 1500-2000 kroner som du får for å selge hovedkort, CPU, kjøler og ram du har idag. Er det for 3000 kroner verdt vesentlig mye høyere 0.1 og 1% fps i warzone, og merkbar høyere avg fps? Selvfølgelig. Hadde du råd til 2080, så har det vel råd til dette også. 

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
On 10/28/2020 at 8:41 AM, Mixy said:

Jeg forstår at vi ikke vil komme til noen enighet her - og det var vel heller ikke håpet :)

Dette er vel primært et kjøpe-sug fra min side som mange av oss opplever fra tid til annen. Hvis jeg klarer å "holde meg på matta" i noen dager går det stort sett over for en periode..

Gå 1080p 60hz når det begynner å svi for fps statsen og vent til DDR5.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...