Gå til innhold

Se demonstrasjon av Xbox Series X – viser menyer, funksjoner og mye annet


Anbefalte innlegg

17 minutes ago, Iki said:

Jeg mener det er best å vente til det kommer noen gode spill til den, mens de andre her påstår man burde kjøpe den før spillene kommer.

Du sier ikke at det er best å vente til det kommer noen gode spill. Du sier det ikke er noe å spille før de eksklusive spilla kommer.

Vi andre sier at det er spill å spille. Noen av de er gode. Og selv om man får de på dagens generasjon, så yter også noen av de bedre på neste generasjon. Noen av de får til og med patcher (eller egne versjoner som du kaller det for middle-gen) for å yte ennå bedre.

 

21 minutes ago, Iki said:

Bøtekott sin kommentar sammenligner det å kjøpe et nytt tv med å kjøpe en ny konsoll.

Min kommentar var relatert til din kommentar "Dvs at du i allefall må vente 2 måneder før du får et spill å spille på den."

Mao. du mener det ikke er noe å spille før det kommer eksklusive spill.

Mao. ikke noe å se på en ny TV før den får eksklusivt innhold.

Ikke noe å bruke en ny telefon til før den får eksklusive apper.

Høres jo litt rart ut?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bottekott skrev (7 minutter siden):

Du sier ikke at det er best å vente til det kommer noen gode spill. Du sier det ikke er noe å spille før de eksklusive spilla kommer.

Ukorrekt.

Min originale påstand er at man her skal velge mellom en ps5 som har nye spill, og en Xbox som ikke har nye spill.

Og at det å kjøpe en konsoll for 5.000,- + er dumt om du ikke har noen grunn til dette over å fortsette å spille spillene du allerede har på de eldre konsollene.

 

Bottekott skrev (9 minutter siden):

Min kommentar var relatert til din kommentar "Dvs at du i allefall må vente 2 måneder før du får et spill å spille på den."

Mao. du mener det ikke er noe å spille før det kommer eksklusive spill.

Ikke noe poeng å kjøpe den før det kommer et spill til den*

 

Bottekott skrev (9 minutter siden):

Mao. ikke noe å se på en ny TV før den får eksklusivt innhold.

Ikke kjøper en ny tv før den nye oppløsningen støttes*

Bottekott skrev (10 minutter siden):

Ikke noe å bruke en ny telefon til før den får eksklusive apper.

Før den kan brukes til det den skal brukes til*

Bottekott skrev (10 minutter siden):

Høres jo litt rart ut?

Ja, det høres rart ut når man ikke har satt seg inn i hva personen argumenterer for, og istedenfor finner på egne påstander.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Grimbeorn skrev (2 timer siden):

Ja, for de som har søkt på kun dette er det riktig, men har alle som har interesse for neste generasjon kun søkt på PS5 og Series X? Der har du feilkilden din og hvorfor det er relevant å legge til flere søketermer. Men hvilken boks som trender er, som sagt, lite interessant for meg. Det får konsollkrigerne ta seg av.

Takk for diskusjonen. Ser liten grunn til å fortsette den siden du ikke en gang kan gå med på at oppgradert hardware gir bedre ytelse og brukeropplevelse, og at det er grunn god nok for å oppgradere for noen.

Er bare å gi opp. Han henger i omtrent alle Xbox tråder og holder på slik. Bare det at han godtar sin graf som ikke har noe søketermer, men ikke min fordi jeg kan ha lagt på "irrelevante ting" er jo veldig spesielt . Jeg har uansett lagt ut et globalt bilde hvor man faktisk ser "alt" som har blitt søkt på og det viser at PS er mer populær i Europa mens Xbox er mer populær i resten av verden. Det kommer aldri til å gi 100% riktig svar uansett fordi det er for mange variabler, men poenget mitt var uansett å motbevise påstanden om at PS5 var 10 ganger så populær enn Xbox, noe han heller ikke har klart å bevise.

Det er relevant til å legge til flere søketermer som du sier fordi folk søker på flere ting, folk søker ikke utelukket et ord som han tror noe som gir et mer uriktig bilde. Playstation får sånn sett en fordel av de har et mye lettere navn/forkortelse . Så da må man prøve å inkludere de ordene og forkortelse som kan bli brukt, men samtidig må man passe på at det ikke krasjer med andre ting. F.eks ordet "ps"
 Noen skriver Playstation 5, mens andre skriver PS5, Playstation, PS 5 and so on. Ting som "new playstation" kan jeg også se for meg får en del søk.

Så lenge det ikke passer opp i virkeligheten hans så er det virkelig ikke noe vits å prøve uansett hvor riktig du/andre har, eller i dette tilfelle vi har. Jeg har prøvd og jeg har egentlig bare konkludert med at han er enten et troll eller en ihuga fanboy som nekter å realisere virkeligheten.

Ble vel postet i dag. 

Xbox-sjef Phil Spencer har dårlige nyheter til de som enda ikke har sikret seg en ny Xbox-konsoll: det kommer ikke flere leveringer før om flere måneder.

Xbox Series X er utsolgt

Med andre ord kan mange risikere å ikke få sin konsoll før i februar eller mars. Kanskje enda senere.

Det vil rett og slett være for få konsoller, og det vil vare ut året:

“Vi vet hvor mange vi har for resten av året, og derfor vet vi at vi har større etterspørsel enn vi kan møte”, forklarer Spencer.

 “Jeg vil på forhånd beklage. Vi så hvor mye energi det var rundt forhåndsbestillingene, og vi var mer eller mindre tomme etter et par timer – det er beklagelig. Jeg tror vi kommer til å ha for få konsoller i noen måneder.”

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Iki said:

Min originale påstand er at man her skal velge mellom en ps5 som har nye spill, og en Xbox som ikke har nye spill.

Og at det å kjøpe en konsoll for 5.000,- + er dumt om du ikke har noen grunn til dette over å fortsette å spille spillene du allerede har på de eldre konsollene.

Ikke noe poeng å kjøpe den før det kommer et spill til den*

TV-diskusjonen er et sidespor og jeg mener din sammenligning ikke holder. Du ser jo samme innhold på TVen, selv om du oppgrader til 4K og du har de samme appene på telefonen selv om du oppgrader. Akkurat som at du kan nyte samme innhold men med bedre brukeropplevelse på oppgradert konsoll-hardware

Er du virkelig ikke enig i at alle spill, både gamle og nye, vil fungere bedre på ny hardware?

Poenget mitt er at alle spillene jeg allerede har blir bedre, i større eller mindre grad. Noe av det i backloggen har jeg ikke fått spilt enda engang, og er i så måte nye for meg. Jeg har backloggen på Xbox og måtte kjøpe dem på nytt hvis jeg skulle gå for PS5, dessuten har jeg Game Pass et par år fram i tid. Gir masse mening for meg å bruke 5,5K på å kjøpe Series X framfor PS5.

Lenke til kommentar
Grimbeorn skrev (9 minutter siden):

TV-diskusjonen er et sidespor og jeg mener din sammenligning ikke holder. Du ser jo samme innhold på TVen, selv om du oppgrader til 4K og du har de samme appene på telefonen selv om du oppgrader. Akkurat som at du kan nyte samme innhold men med bedre brukeropplevelse på oppgradert konsoll-hardware

Igjen.

Hadde du kjøpt et 4k TV om absolutt alt du så på det tv ble vist i 1080p?

Grimbeorn skrev (10 minutter siden):

Er du virkelig ikke enig i at alle spill, både gamle og nye, vil fungere bedre på ny hardware?

Enkelte spill vil gå fra variabel framerate til låst.

Enkelte vi gå fra dynamisk oppløsning til låst.

Det er forskjellen vi snakker om her.

Om et spill ligger på 1440p 10% av tiden, eller om det aldri går under 4k.

 

Joda, det er bedre.

Men hvorfor skal man velge å kjøpe en Xbox series X nå, for å få denne lille oppgraderingen og ikke noe annet, når man kan kjøpe en Playstation 5 å få samme oppgradering, men også mye mer?

 

Det er hele poenget i argumentasjonen.

Det er det den første kommentaren her handler om.

 

Det er nå snakk om å velge mellom to konsoller.

En som for øyeblikket og inn i det første året kun kan skilte med oppgraderte spill.

Den andre kan skilte med nye spill, nye opplevelser, og oppgraderte spill.

Grimbeorn skrev (15 minutter siden):

Poenget mitt er at alle spillene jeg allerede har blir bedre, i større eller mindre grad. Noe av det i backloggen har jeg ikke fått spilt enda engang, og er i så måte nye for meg. Jeg har backloggen på Xbox og måtte kjøpe dem på nytt hvis jeg skulle gå for PS5, dessuten har jeg Game Pass et par år fram i tid. Gir masse mening for meg å bruke 5,5K på å kjøpe Series X framfor PS5.

Enkelte*

Igjen om et spill hadde låst framerate og låst oppløsning vil du ikke få noen oppgradering i forhold til å spille dem på en one X.

 

Du har kjøpt spill du ikke hadde tid til å spille, det er ulogisk.

 

Gamepass er greit.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Ezio skrev (1 time siden):

Bare det at han godtar sin graf som ikke har noe søketermer, men ikke min fordi jeg kan ha lagt på "irrelevante ting" er jo veldig spesielt . 

Jeg har ikke kommentert noe sted at min graf er gyldig, kun at dine ikke er det.

Les igjen.

Ezio skrev (1 time siden):

men samtidig må man passe på at det ikke krasjer med andre ting. F.eks ordet "ps"
 Noen skriver Playstation 5, mens andre skriver PS5, Playstation, PS 5 and so on. Ting som "new playstation" kan jeg også se for meg får en del søk.

Nøyaktig, men i dine grafer legger du til enkeltord som "Xbox" noe som ikke er en forkortelse for noen av de nye konsollene, men heller generelt for hele systemet, inkludert PC.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
11 minutes ago, Iki said:

Igjen.

Hadde du kjøpt et 4k TV om absolutt alt du så på det tv ble vist i 1080p?

Enkelte spill vil gå fra variabel framerate til låst.

Enkelte vi gå fra dynamisk oppløsning til låst.

Det er forskjellen vi snakker om her.

Om et spill ligger på 1440p 10% av tiden, eller om det aldri går under 4k.

 

Joda, det er bedre.

Men hvorfor skal man velge å kjøpe en Xbox series X nå, for å få denne lille oppgraderingen og ikke noe annet, når man kan kjøpe en Playstation 5 å få samme oppgradering, men også mye mer?

 

Det er hele poenget i argumentasjonen.

Det er det den første kommentaren her handler om.

 

Det er nå snakk om å velge mellom to konsoller.

En som for øyeblikket og inn i det første året kun kan skilte med oppgraderte spill.

Den andre kan skilte med nye spill, nye opplevelser, og oppgraderte spill.

Enkelte*

Igjen om et spill hadde låst framerate og låst oppløsning vil du ikke få noen oppgradering i forhold til å spille dem på en one X.

 

Du har kjøpt spill du ikke hadde tid til å spille, det er ulogisk.

 

Gamepass er greit.

Angående TV så er ikke det en god sammenligning, det er ikke slik at det ikke finnes innhold til Series X. Lar du være å kjøpe 4K TV fordi du allerede kan se det samme innholdet på 1080p eller venter du til det kommer noe eksklusivt 4k innhold, blir en riktigere sammenligning. 

Veldig mange spill vil få betraktelig bedre ytelse på en eller annen måte, om ikke annet raskere lastetid. Hvorfor er du så opptatt av å underspille det? F.eks. er det bedre å kunne spille 4k/60 enn å måtte velge 1080p/60 eller 4K/30, slik du må med mange nyere spill. Influensere og journalister som har fått Series X tidlig sier det er kjipt å gå tilbake til gammel konsoll, så noen forbedringer må det være.

Det  kommer jo nesten ikke noe nytt til noen av konsollene, så da velger jeg den der jeg har backloggen min. Det er ikke ulogisk å kjøpe spill du har lyst på når de er på salg, selv om du må utsette å spille dem. Jeg tror ikke jeg er alene om dette.

Lenke til kommentar
2 hours ago, Iki said:

Du har kjøpt spill du ikke hadde tid til å spille, det er ulogisk. 

Er vel ikke uvanlig med en backlog. Har en del spill selv jeg har fått via PS+ jeg ennå ikke har spilt, for å ikke snakke om Steam-backloggen min fra diverse salg. 

Eller var det en "sick burn" rettet mot vedkommende? 

Lenke til kommentar
saywhat skrev (1 time siden):

Er vel ikke uvanlig med en backlog. Har en del spill selv jeg har fått via PS+ jeg ennå ikke har spilt, for å ikke snakke om Steam-backloggen min fra diverse salg. 

Eller var det en "sick burn" rettet mot vedkommende? 

Jeg mener det er ulogisk å bruke penger på ting man ikke har planer om å bruke.

Joda, om noe skulle skje så hadde det kanskje vært greit å ha en gassmaske, men jeg går ikke på butikken og kjøper en med håp om å kanskje få bruk for den en eller annen gang.

 

Selvfølgelig, det er de som gjør dette.

Folk som sløser bort penger.

Men det ser jeg ikke noe poeng med.

 

Selv om du får et spill billigere på et salg så betyr ikke det noe om du ikke får tid til å spille spillet.

Spill man får gratis er noe annet, da de er gratis.

 

Gjennomsnittlig bruker en spiller litt under 1 time per døgn på spilling.

Det vil si at det vil ta over 70 dager å spille gjennom et spill som the Witcher 3.

Men det er nok litt overdrevet langt.

Hvor mange interessante spill kommer det hver måned?

2? 5?

Om man begynner å kjøpe alle spill man finner interessante så blir man aldri ferdig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
40 minutes ago, Iki said:

Jeg mener det er ulogisk å bruke penger på ting man ikke har planer om å bruke.

Joda, om noe skulle skje så hadde det kanskje vært greit å ha en gassmaske, men jeg går ikke på butikken og kjøper en med håp om å kanskje få bruk for den en eller annen gang.

 

Selvfølgelig, det er de som gjør dette.

Folk som sløser bort penger.

Men det ser jeg ikke noe poeng med.

 

Selv om du får et spill billigere på et salg så betyr ikke det noe om du ikke får tid til å spille spillet.

Spill man får gratis er noe annet, da de er gratis.

 

Gjennomsnittlig bruker en spiller litt under 1 time per døgn på spilling.

Det vil si at det vil ta over 70 dager å spille gjennom et spill som the Witcher 3.

Men det er nok litt overdrevet langt.

Hvor mange interessante spill kommer det hver måned?

2? 5?

Om man begynner å kjøpe alle spill man finner interessante så blir man aldri ferdig.

Oi! Det var litt av en avhandling. 

Jeg stusset mest på hvor random kommentaren din virket

  • Liker 1
Lenke til kommentar
saywhat skrev (30 minutter siden):

Oi! Det var litt av en avhandling. 

Jeg stusset mest på hvor random kommentaren din virket

Random?

Jeg svarer på spørsmål som blir stilt og holder meg saklig.

 

Du spør etter grunnlaget for påstanden min om at jeg mener det er ulogisk å kjøpe spill man ikke skal spille, så da svarer jeg på det spørsmålet.

Lenke til kommentar
10 minutes ago, Iki said:

Random?

Jeg svarer på spørsmål som blir stilt og holder meg saklig.

 

Du spør etter grunnlaget for påstanden min om at jeg mener det er ulogisk å kjøpe spill man ikke skal spille, så da svarer jeg på det spørsmålet.

Ikke svaret ditt nå, men kommentaren din i stad til Grimbeorn. Hadde et inntrykk at dere diskuterte hvor vits det er å kjøpe en XSX ved launch - fyren nevner at han er backlog han kan spille på sin XSX. Så kommer en kommentar som jeg leser som: "Haha, du har sløst med penger." Mulig setningen var litt feil formulert, eventuelt tolket feil av meg. Utfra hva dere snakket om virket det... random. 

 

Lenke til kommentar

Sammenligner spill backlog med gassmaske. Saklig? Eller random? 😂

Du skjønner vel at folk flest kjøper ikke spill de ikke skal spille, men noen ganger utgår spill om det dukker opp noe annet eller noe man spiller tar lenger tid enn forventet. Jeg tviler på at intensjonen er å kjøpe for å ikke spille.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
saywhat skrev (44 minutter siden):

Ikke svaret ditt nå, men kommentaren din i stad til Grimbeorn. Hadde et inntrykk at dere diskuterte hvor vits det er å kjøpe en XSX ved launch - fyren nevner at han er backlog han kan spille på sin XSX. Så kommer en kommentar som jeg leser som: "Haha, du har sløst med penger." Mulig setningen var litt feil formulert, eventuelt tolket feil av meg. Utfra hva dere snakket om virket det... random. 

 

Da sier vi det var en feiltolkning.

barezell skrev (18 minutter siden):

Sammenligner spill backlog med gassmaske. Saklig? Eller random? 😂

Du skjønner vel at folk flest kjøper ikke spill de ikke skal spille, men noen ganger utgår spill om det dukker opp noe annet eller noe man spiller tar lenger tid enn forventet. Jeg tviler på at intensjonen er å kjøpe for å ikke spille.

 

Saklig og ikke random.

På samme måte som å sammenligne et 4k TV med Xbox series X også er saklig.

 

Jeg skjønner at folk kan komme i situasjoner hvor de ikke får spilt et spill de nettopp har kjøpt, men her er det altså snakk om flere spill, eller tenker du / dere det er verdt å kjøpe en Xbox series X KUN for å spille et enkelt spill som kom ut på Xbox one?

 

Jeg hadde alltid regnet med at man kjøpte spill for man hadde planlagt å spille det spillet, men her får jeg altså høre at folk kjøper flere spill enn det de kan håpe å bli ferdige med.

Lenke til kommentar
barezell skrev (8 minutter siden):

Tipper jeg har 20+ spill på steam jeg ikke har spilt ass. Fort gjort 😂

Fint det.

Betyr det at du har planer om å spille spillene når du endelig får deg et RTX 3090?

(Om man skal forstå Xbox forkjemperne her så må man jo forvente at man ikke spiller spill før man får en oppgradering)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...