Gå til innhold

iPhone 12-tråden: Spesifikasjoner, tips og råd


Gjest Slettet-404071

iPhone 12  

147 stemmer

  1. 1. Hvilken iPhone 12 ville du ha kjøpt?

    • iPhone 12
      29
    • iPhone 12 Mini
      28
    • iPhone 12 Pro
      41
    • iPhone 12 Pro Max
      49


Anbefalte innlegg

Sharpings skrev (6 minutter siden):

Ønsker meg en iPhone 12 Mini jeg! Men når jeg ser prisen, så tror jeg nok at jeg står over. 9000 kr for den dårligst spesifiserte modellen er jo ran.

Men så har du telefon mye lenger enn med noe annet. Med markedets raskeste chip kan man fint bruke en iPhone i 4-5år og ha nyeste software samme dagen som nye modeller får det. Skal du kvitte deg med telefonen etter et år får du også bra igjen så totalt sett er det rimeligere med iPhone enn Android telefoner. Jeg har en topp modell av hver i året og det er desidert dyrest med Android telefoner om man ser hva en får igjen. 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vurderte å hoppe over årets modell, men kameraene frister meg, tar ganske mye bilder, og nå må jeg ha iphone. GÅr fra 4 år gml Samsung. Så jeg bestiller iphone pro max 256 gb minne, da kan jeg ha den i et år, ser det er ganske god brukt pris på 11 pro max!
Eller beholde den noen år,,,,,, tiden får vise.
Men nå, kommer det annonser før bestilling 6 nov?

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Megaoctane skrev (1 time siden):

det sterkeste kortet 12 Pro har er 6GB RAM som flere nettsteder har begynt å nevne. Hvis det stemmer, er det en no brainer. Det var jo rykter om 6GB på pro modellene ifjor også, og det stemte ikke. 

Hva vil 6GB RAM utgjøre i merkbar forskjell mellom de to modellene?

Lenke til kommentar
Merko skrev (4 minutter siden):

iPhone 12 har 4GB minne, ikke usb C, ikke 120hz.. Her har de lang vei igjen til konkurrentene.

til og med "tulle telefoner" fra Kina leverer jo dette. 😛 

Du kan bedre enn dette, Merko - du er en smart fyr. Du veit jo at disse telefonene er råe, hvorfor trolle? 😑

Lenke til kommentar
bshagen skrev (2 minutter siden):

Du veit jo at disse telefonene er råe, hvorfor trolle?

Hadde de blitt lansert for et år eller to tilbake, så ja. 
Men når absolutt -alle- leverer med rask ladning og 120hz skjermer hos konkurrentene, så burde strengt tatt Apple ha fulgt etter. Om du mener det er trolling får stå for din regning. :) 

Lenke til kommentar
Merko skrev (10 minutter siden):

Hadde de blitt lansert for et år eller to tilbake, så ja. 
Men når absolutt -alle- leverer med rask ladning og 120hz skjermer hos konkurrentene, så burde strengt tatt Apple ha fulgt etter. Om du mener det er trolling får stå for din regning. :) 

Men du hopper jo bukk over resten av telefonen, ting som Apple er overlegne på? Man kan jo fint plukke på to-tre ting ved enhver telefon og si "haha", men det er jo ikke akkurat grunnlag for en seriøs diskusjon? Jeg er forsåvidt enig i at det burde vært 120Hz i år, men jeg ser heller for meg at de dropper porten og går helt trådløst, og antall GB Ram f.eks er jo skalert iht OSet på telefonen, og ikke sammenlignbart med noen Android-enhet? Likevel, det er absolutt ingen tvil om at disse telefonene ikke er flaggskiptelefoner, bare chipen alene burde jo fortelle deg det? Jeg ser liksom ikke helt greia med å spytte på Apple når man ikke kan noe særlig om produktene en gang. Men mulig det bare er jeg som tenker slik, du står selvsagt fritt til å tenke annerledes :) 

Endret av bshagen
  • Liker 3
Lenke til kommentar
bshagen skrev (4 minutter siden):

Men du hopper jo bukk over resten av telefonen, ting som Apple er overlegne på? Man kan jo fint plukke på to-tre ting ved enhver telefon og si "haha", men det er jo ikke akkurat grunnlag for en seriøs diskusjon?

Hva er iPhone overlegen på kontra en toppmodell fra konkurrentene?

Operativsystem er jo en smak sak. Kamera er ca. det samme, de aller fleste vil ikke merke noe særlig forskjell fra tlf til tlf. Nå har man ikke sett noen tester av kameraet til 12 Pro enda. Så hva er det iPhone er helt overlegen på?

Lenke til kommentar
Merko skrev (34 minutter siden):

iPhone 12 har 4GB minne, ikke usb C, ikke 120hz.. Her har de lang vei igjen til konkurrentene.

til og med "tulle telefoner" fra Kina leverer jo dette. 😛 

Hvorfor er det så viktig med mere ram og 120hz på en iPhone for dæi da? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Merko skrev (22 minutter siden):

Hva er iPhone overlegen på kontra en toppmodell fra konkurrentene?

Operativsystem er jo en smak sak. Kamera er ca. det samme, de aller fleste vil ikke merke noe særlig forskjell fra tlf til tlf. Nå har man ikke sett noen tester av kameraet til 12 Pro enda. Så hva er det iPhone er helt overlegen på?

I min mening? iOS og sikkerhet. FaceID (nevnt av andre her også) er så deilig når det kommer til innlogging alle steder og det er det sikreste hittil.

iOS er så smør og når det kommer til integrasjonen i hele økosystemet, det er lynraskt - svært enkelt i bruk, samt kjøper du i en ny iPhone i dag så er du garantert oppdateringer i åresvis. Det finnes noen Androids som gjør dette også, men det blir ofte gråimport og mye greier. Her syns jeg Apple er gode

Når det er sagt, det finnes ting Apple burde bli flinkere til, som Android kan bedre. Men jeg gidder ikke gå i en Samsung tråd å skrive; «har de ikke skikkelig FaceID enda? De henger så etter ass!» fordi jeg veit at toppmodellene til Samsung er noen knalltelefoner :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
bbios skrev (14 minutter siden):

Hvorfor er det så viktig med mere ram og 120hz på en iPhone for dæi da? 

Mye ram er jo kjekt om man har mange apper åpne samtidig og multitasker, men det er mulig iPhone ikke klarer dette like bra. Har lite erfaring med multitasking på iPhone. Men har man mange apper som krever litt, så spiser det minne, da er det kjekt med noe ekstra. :)

90/120hz skjermpanel gjør jo hele opplevelsen på telefonen veeldig mye bedre i alle situasjoner hvor man scroller, eller det er bevegelse på skjermen. Alt føles "silkemykt" istedenfor at ting hakket nedover. Man ser ikke dette like godt før man har brukt en telefon med 90 eller 120hz skjermpanel.

Lenke til kommentar

Jeg vil gjerne ha 120hz skjerm, men det kommer nok ikke før neste iPhone. Skal også sies at disse panelen spiser batteri til frokost, Android intet unntak. Så viktig at det er variabel refresh rate, som skrur ned til 60hz når du ikke trenger det :) Men «hakkete» er ikke iPhoner. Jeg har ikke merket hakkete OS i en iPhone siden 6s 🧐

Endret av bshagen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
bshagen skrev (2 minutter siden):

iOS og sikkerhet. FaceID (nevnt av andre her også) er så deilig når det kommer til innlogging alle steder og det er det sikreste hittil.

Dette har også flere av produsentene til Android også. Der har man i tillegg fingeravtrykk dersom man av ulike grunner ikke har ansiktet "tilgjengelig", noe man ikke har på iOS.

bshagen skrev (3 minutter siden):

iOS er så smør og når det kommer til integrasjonen i hele økosystemet, det er lynraskt - svært enkelt i bruk, samt kjøper du i en ny iPhone i dag så er du garantert oppdateringer i åresvis.

Igjen, dette gjelder og så for de fleste Android-telefonene (nå snakker jeg om de mest kjente, ikke billig kina-ræl.)
Samsung feks. garanterer vel OS oppdateringer i 3 eller 4 år fremover, om ikke lenger. 

 

Lenke til kommentar
Merko skrev (39 minutter siden):

Hva er iPhone overlegen på kontra en toppmodell fra konkurrentene?

Operativsystem er jo en smak sak. Kamera er ca. det samme, de aller fleste vil ikke merke noe særlig forskjell fra tlf til tlf. Nå har man ikke sett noen tester av kameraet til 12 Pro enda. Så hva er det iPhone er helt overlegen på?

bshagen har rett i det han sier. iOS og funksjonalitet. Med tiden har jeg gått til innkjøp av iPad, Apple Watch, Airpods og AppleTV og alt bare fungerer perfekt sammen. Kjøper jeg en ny iPhone eller ny iPad så tar det noen minutter og telefonen er kliss lik den forrige takket være iCloud. Hører jeg på musikk på telefonen med Airpods samtidig som jeg sitter med iPaden og starter en video på YouTube så svitsjer podsa automatisk over, så tilbake igjen når jeg fortsetter musikken. Det hele er bare et fantastisk system som man dessverre ikke finner i Android-verden. Men jeg er enig med deg ang 120Hz, der bomma Apple stygt.

For å sitere @minim; det bare virker.

Endret av brukernavn331
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...