Gå til innhold

NVIDIA GeForce RTX 30xx Bioser for flashing


Nizzen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nizzen skrev (På 1.10.2020 den 20.51):

Sette powerlimit opp når f.eks bios støtter 370w men skjermkortet bare går til max 330w.


C:\Program Files\NVIDIA Corporation\NVSMI
CMD (administrator mode)
nvidia-smi.exe -pl 370

restart

Jeg har ingen NVSMI folder :wow:

nvidia-smi.exe ligger i c:\Windows\System32

Endret av Kyrre S.
Lenke til kommentar
16 minutes ago, JFM said:

Nei, jeg er enda i venting. Er bare nysgjerrig :)

F.eks: Strix bios er best for skjermkort med 3x8 pin strømkontakter. Referanse kort liker best bioser fra andre referansekort. Sånn grovt sett..

Strixbiosen er enn så lenge den beste som finnes, untatt XOC bioser som noen få youtubere har fått fra EVGA.

Lenke til kommentar
2 minutes ago, Theo343 said:

Hva er den beste 3080 referansekort biosen så langt? Aorus Master?

Kommer ann på hvilket kort du skal bruke det på. På mitt Palit 3080 kort, så er nyeste Palit OC den beste biosen. Aorus Master er kanskje ikkje referanse, så er nok derfor det ikkje er så bra på et vanlig referansekort som f.eks Palit.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet0187
jon-t skrev (På 6.10.2020 den 12.45):

Hvordan er det å flashe ny bios på Founders Edition kortene ? Noen som har forsøkt dette ? Er de med noen av de andre biosene som funker på Founders Edition ? Ser for meg at det fort kan bli problemer siden PCB er så ulik og spesielt konfigurasjonen med shunt motstander er ulik ?

FE kortene har et særeget design med 1x12 pins, så ingen annen bios fra AIB vil fungere på de.  

Lenke til kommentar
Gjest Slettet0187
Xisto skrev (31 minutter siden):

Virker som  Palit OC updated biosen funker best for meg på mitt Zotac trinity OC. Orginal biosen går bare til 100% powerlimit.

Har prøvd Tuf oc og gigabyte gaming oc, men mister da bilde på den ene skjermen. (Sikkert pga forskjellige utganger på kortene)

En må ikke henge seg opp i antall %. En må først vite hva 100% betyr. en 1000 watts bios med "kun" 100% PL yter mere enn en 500 watts bios med 150% PL :) 

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...