Gå til innhold

NVIDIA GeForce RTX 30xx Bioser for flashing


Nizzen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Har per nå en Strix 3090 OC. Er litt ufornøyd med ytelsen akkurat nå, ser ut til å slite med power limiten. Under TimeSpy kan jeg ha den rundt 2050-2100MHz, men med en gang den treffer 2150MHz så restartes driveren (usikker på om det er hardcap av silisiumet eller at det ikke er stabilt nok pga. manglende voltage; noe som en høyere power limit [forhåpentligvis :D] bør hjelpe på).

Ser i HwInfo at PL er grunnen til at den ikke booster lenger så og si 100% av tiden. (Det er nå hvertfall ikke temperaturen som er problemet, har den vannkjølt og går aldri over 55C)

Vurderer å flashe over quiet-biosen (heldigvis har kortet dual bios :D) med EVGA's 1000W. Thoughts?

Lenke til kommentar
7 minutes ago, ZyCeGrubby_ said:

Nei, den er på vann med en Alphacool block som nevnt :)

ah.. så bare på mobilen med et halvt øye 😛

Joda.. Det går det nok fint, men vær obs på at alle sikkerhetsfunksjoner er fjernet (uheldig om du har dårlig montering eller at pumpen stopper etc.)
Tryggere med shunt mod rett og slett

Lenke til kommentar
Mumriken skrev (35 minutter siden):

ah.. så bare på mobilen med et halvt øye 😛

Joda.. Det går det nok fint, men vær obs på at alle sikkerhetsfunksjoner er fjernet (uheldig om du har dårlig montering eller at pumpen stopper etc.)

Ah. Det kan være kjipt, men mener jeg har et program som har funksjon til å skru av maskinen basert på temperatur, så kan sette at hvis GPU når 80C+ så skrur den seg av. Bare for å være sikker

edit: har heldigvis også litt redundanse i pumpe, har nemlig to og får varsel hvis en svikter

Mumriken skrev (35 minutter siden):

Tryggere med shunt mod rett og slett

Ser den men problemet er at jeg har hverken loddebolt eller erfaring med lodding. Så er ikke særlig keen på å risikere et kort til 22 tusen når jeg ikke har peiling på hva jeg gjør 😅

Endret av ZyCeGrubby_
tilføying av mer info
Lenke til kommentar
3 hours ago, ZyCeGrubby_ said:

Ah. Det kan være kjipt, men mener jeg har et program som har funksjon til å skru av maskinen basert på temperatur, så kan sette at hvis GPU når 80C+ så skrur den seg av. Bare for å være sikker

edit: har heldigvis også litt redundanse i pumpe, har nemlig to og får varsel hvis en svikter

Ser den men problemet er at jeg har hverken loddebolt eller erfaring med lodding. Så er ikke særlig keen på å risikere et kort til 22 tusen når jeg ikke har peiling på hva jeg gjør 😅

Bruk 520w evga bios. Er ikkje den nok til gaming, så er ikkje kortet kjølig nok ;)

Lenke til kommentar
26 minutes ago, ZyCeGrubby_ said:

Er 40W over stock 480W bios virkelig nok til å la Strixen strekke på beina? Eller gjør den BIOSen noe annet i tillegg?

Med 1000w så trekker ofte ikkje kortet mere enn 550w om ikkje kortet er kaldt nok. Kortet trekker det som trengs. Er kortet for varmt, så roper den ikkje etter mere power, enkelt sagt :)

Lenke til kommentar
1 minute ago, Mumriken said:

Nja... Kommer ann på last og oppløsning, men det er noen få spill som lett blåser langt forbi 520W 

Jepp, og mange som ikkje trenger like mye. Derfor er 520w en fin plass å begynne for å se om man får kortet kjølig nok for 600-600w trekk.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

OK, har kjørt 520W biosen nå i 2 dager og er både fornøyd og ikke fornøyd.

Et stort problem for meg er at det virker som driverne tuller mye. F.eks har GeForce experience sluttet å fungere i helhet. Er dette noe kjenner til/har en løsning på? Trenger GeForce Experience for en del (bl.a for å aktivere spillet som kom med 3090en...) 

Har opplevd at kortet yter bedre nå med litt ekstra headroom da, så det er jo ganske greit. Sitter nå med maks 48C under en stress test. Så tenker kanskje 1000W-biosen er noe jeg kan prøve meg på.

Lenke til kommentar

Synes fortsatt det yter dårlig da når jeg kjører benchmarks. I TimeSpy får jeg 18900 i GPU score når andre stock 3090'er får rundt 20000 utifra det jeg har sett... usikker på om det er min GPU som er dårlig eller om det er driver-relatert. Nå får jeg heller ikke sett noe i 3Dmark-applikasjonen (tekst og knapper er der, men hele applikasjonen er bare hvit) og av og til blir elementer som tekstbokser i bl.a. GPU-Z og HWInfo helt svarte og går ikke tilbake før de "oppdaterer" seg ved å putte musepekeren over... Prøver å oppdatere til 1000w-BIOSen og gjør enda en runde med DDU... hvis problemene fortsetter så går jeg dessverre tilbake til stock BIOS :( 

Lenke til kommentar
35 minutes ago, ZyCeGrubby_ said:

TimeSpy får jeg 18900 i GPU score når andre stock 3090'er får rundt 20000 utifra det jeg har sett...

Svak score for å være et strix... Sjekket med thermspy om du throttler mye? Misstenker dårlig mount av vannblokk. Da må du ikke bruke 1000w bios fyi

 

Endret av Mumriken
Lenke til kommentar
Mumriken skrev (5 minutter siden):

Svak score for å være et strix... Sjekket med thermspy om du throttler mye? Misstenker dårlig mout av vannblokk. Da må du ikke bruke 1000w bios fyi

Throttler ikke i det hele tatt, sitter rundt 2050-2100MHz på den scoren. Maks temp var 48C på core (iflg. Afterburner/GPU-z) og rundt 70 på mem iflg HWInfo.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...