Gå til innhold

NVIDIA GeForce RTX 30xx Bioser for flashing


Nizzen

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet0187
JFM skrev (På 9.10.2020 den 14.12):

Hvilken bios passer best til hvilke kort?

For å si det enkelt, disse kortene er så nedstrupet at det eneste som virkelig gir en merkbar effekt er å finne frem loddebolten. Selv med 500 watt, har du for lite. Så om du bruker en bios som har 365, 375,385 eller 390 watt har det nærmest ingen betydning!(Noen få poeng i syntetiske benchmarks) Jeg har prøvd alle! Om du er i det minste usikker på hva du holder på med, eller er redd for å miste garantien din, bare dropp det. I tilegg til minimal ytelse økning og at du mister displayporter, vil du også få vesentlig lavere viftehastighet en du hadde på stock bios( hvertfall på mitt palit kort). Jeg gikk fra 3500 rpm til 2900 rpm med Gigabyte biosene.. En annen ting som er verdt å nevne, er at INGEN vet langtidseffekten av å bruke "feil" bios. Du har en bios med 18 powerstages og bruker en bios designet for 20 ? Jeg mener bare at alle som gjør dette, inkludert meg selv må være inneforstått med risikoen. 

Endret av Slettet0187
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Carillo skrev (8 minutter siden):

En må ikke henge seg opp i antall %. En må først vite hva 100% betyr. en 1000 watts bios med "kun" 100% PL yter mere enn en 500 watts bios med 150% PL :) 

 

Dette og de som bare skriver hvor mye de har plussa på i Afterburner, spesielt uten å nevne spesifikk modell, irriterer meg mer enn det burde... 😅 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet0187
6u4rdi4n skrev (1 minutt siden):

 

Dette og de som bare skriver hvor mye de har plussa på i Afterburner, spesielt uten å nevne spesifikk modell, irriterer meg mer enn det burde... 😅 

hahaha, ja! :D

Lenke til kommentar
2 hours ago, Carillo said:

For å si det enkelt, disse kortene er så nedstrupet at det eneste som virkelig gir en merkbar effekt er å finne frem loddebolten. Selv med 500 watt, har du for lite. Så om du bruker en bios som har 365, 375,385 eller 390 har nærmest ingen betydning!(Noen få poeng i syntetiske benchmarks) Jeg har prøvd alle! Om du er i det minste usikker på hva du holder på med, eller er redd for å miste garantien din, bare dropp det. I tilegg til minimal ytelse økning og at du mister displayporter, vil du også få vesentlig lavere viftehastighet en du hadde på stock bios( hvertfall på mitt palit kort). Jeg gikk fra 3500 rpm til 2900 rpm med Gigabyte biosene.. En annen ting som er verdt å nevne, er at INGEN vet langtidseffekten av å bruke "feil" bios. Du har en bios med 18 powerstages og bruker en bios designet for 20 ? Jeg mener bare at alle som gjør dette, inkludert meg selv må være inneforstått med risikoen. 

Fullestending enig og var en av tingene som ble fremhevet av Gamernexus i sin første LN2 runde.
Så man får altså ikke noe særlig FPS økninger i 4K i spill veld å trikse med bioser? Takk, da dropper jeg tanken.

Hva tenker du om klokking generelt med orginalbios? Det virker å ha noe men lite potensiale ift. bedring i spill.
Samt hvis du tar med "hvilket kort bør man kjøpe" her? Er Strix OC noe som gir merkbar forskjell?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Gjest Slettet0187
Theo343 skrev (8 minutter siden):

Fullestending enig og var en av tingene som ble fremhevet av Gamernexus i sin første LN2 runde.
Så man får altså ikke noe særlig FPS økninger i 4K i spill veld å trikse med bioser? Takk, da dropper jeg tanken.

Hva tenker du om klokking generelt med orginalbios? Det virker å ha noe men lite potensiale ift. bedring i spill.
Samt hvis du tar med "hvilket kort bør man kjøpe" her? Er Strix OC noe som gir merkbar forskjell?

Overklokking skaper bare mere throttling, og dårlige frametimes. Nå snakker jeg om 2x8 pins kort. Min erfaring er at 875mV på VF curve, med så høy mhz din die klarer er sweetspot for spill og stabil fps uten shunt mod. Minneoverklokk bør en holde seg unna med under 400 watt bioser. Kort med 3x8 pins, er en annen verden. Da har du plutselig 480 watt, eller mere til rådighet, og det utgjør en enorm forskjell. Jeg angrer som en hund på at jeg ikke bestilte Strix på launch. Jeg har riktignok bestilt nå, men blir sikkert vinter og vår før jeg får det kortet. Her er en link til scoren min med stock bios og noen panasonic SMD'r på luft. https://www.3dmark.com/pr/384058  Rundt 500 watt dro jeg fra veggen der med bare 1000mV......Blir morro med vannblokk når den kommer. 

Lenke til kommentar

Akkurat så det å overklokke minnet på 2x8 kortene du nevner vil bare føre til at man får et trangere strømbudsjett. Det samme som noen har nevnt ift. viftehastighet. Da er det kun UV som gjelder der, super, takk :)

Vil du da si at også Trio X har et godt klokkepotensial eller er det enkelte 3x8 som utmerker seg? Strix er nevnt.

Hadde vært interessant å se hvor mange FPS man kan hente i div. titler i 4K med stock kontra luft-overklokk på kort med 3x8 og 480W bios 😮

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Gjest Slettet0187
Theo343 skrev (2 minutter siden):

Akkurat så det å overklokke minnet på 2x8 kortene du nevner vil bare føre til at man får et trangere strømbudsjett. Det samme som noen har nevnt ift. viftehastighet. Super, takk :)

Vil du da si at også Trio X har et godt klokkepotensial eller er det enkelte 3x8 som utmerker seg?

Ja, Strix bios fungerer bra på det kortet. Problemet slik jeg ser det, er at vi sannsynligvis aldri vil få en vannblokk til det kortet. Om du ikke har plan om det, og skal kjøre på luft, er nok det det beste valget akkurat nå.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet0187
Theo343 skrev (5 minutter siden):

Akkurat så det å overklokke minnet på 2x8 kortene du nevner vil bare føre til at man får et trangere strømbudsjett. Det samme som noen har nevnt ift. viftehastighet. Da er det kun UV som gjelder der, super, takk :)

Vil du da si at også Trio X har et godt klokkepotensial eller er det enkelte 3x8 som utmerker seg?

Hadde vært interessant å se hvor mange FPS man kan hente i div. titler i 4K med stock kontra luft-overklokk på kort med 3x8 og 480W bios 😮

Har sett opp i 10% mere.... Det er mye

Lenke til kommentar
Gjest Slettet0187
Theo343 skrev (Akkurat nå):

Kremt, hvor f... skal man bestille Strix nå da og hvorfor i h. avbestilte jeg mine 2 ROG Strix haha.

Bestill 3090 Strix non OC fra Proshop.. Da blir du nummer 10 i køen, og vil sannsynligvis få kort på første batch

Lenke til kommentar
Gjest Slettet0187
Theo343 skrev (3 minutter siden):

10% er definitivt mye, det er nok til å kanskje å klare å låse FPS til ønsket verdi hvis man ligger litt under.

Spiller Forza Motorsport 7 alt på max, 4k native med 200% resscale, altså 8K! Aldri under 60 FPS. Ser pent ut med LG 48CX OLED.. men jeg har ikke stor nok PSU! Venter på ny, haha :) 

Endret av Slettet0187
Lenke til kommentar
6 minutes ago, Carillo said:

Spiller Forza Motorsport 7 alt på max, 4k native med 200% resscale, altså 8K! Aldri under 60 FPS... men jeg har ikke stor nok PSU! Venter på ny, haha :) 

Nyyydelig :D

Jeg tenker også litt fremover med et slikt kort. At jeg kan få hentet ut mer ettersom jeg kanskje oppgraderer til ny plattform osv.

Akkurat nå har jeg en litt "svak" Seasonic Platinum Prime 750W, men jeg planlegger oppgradering. Kommer nok til å gå opp til en kvalitetsmessig god 1000W eller 1200W da jeg alltid har kjøpt litt overkill PSU men denne runden var alle tomme for det eller de kostet 5000.

Jeg hadde egentlig sett meg ut 3090 Aorus Extreme men de får ikke ut fingern og Rog Strix er definitivt et godt valg.

Hvilken PSU kjører du nå?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Gjest Slettet0187
Theo343 skrev (1 minutt siden):

Nyyydelig :D

Jeg tenker også litt fremover med et slikt kort. At jeg kan få hentet ut mer ettersom jeg kanskje oppgraderer til ny plattform osv.
Da har jeg mye potensiale å hente ut over tid selv om jeg har en muligens "svak" Seasonic Platium Prime 750W PSUakkurat nå, men jeg planlegger oppgradering.

Om denne 750w single rail psu'n ikke er dedikert til skjermkortet, ville jeg bytta den ut FØR du setter inn Strix kortet :) Jeg har 620 watt kun til GPU, og den shutter ned med laster over 500 watt.. Jeg dro 680 watt i timespy test 2 i 1,5 sekund før det blei svart 😛 

 

Lenke til kommentar
5 minutes ago, Carillo said:

Om denne 750w single rail psu'n ikke er dedikert til skjermkortet, ville jeg bytta den ut FØR du setter inn Strix kortet :) Jeg har 620 watt kun til GPU, og den shutter ned med laster over 500 watt.. Jeg dro 680 watt i timespy test 2 i 1,5 sekund før det blei svart 😛 

 

haha skjønner - såpass! jeg har en grei men gammel og lite brukt Corsair 1200W PSU jeg kan sette dedikert til skjermkortet til jeg finner en ny PSU jeg vil ha :). Må bare sjekke om jeg faktisk har 3x8 PCIe til den. Hvilke PSUer anbefaler du til hele riggen btw?

Bruker du en slik kabel for å jerryrigge PSUene så de starter opp likt eller snakker vi binders mekk 😛

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Gjest Slettet0187
Theo343 skrev (7 minutter siden):

haha skjønner, såpass! Men jeg har en grei men gammel og lite brukt Corsair 1200W PSU jeg kan sette dedikert til skjermkortet til jeg finner en ny PSU jeg vil ha :). Hvilke PSUer anbefaler du til hele riggen btw?

Seasonic er jo det beste der ute, men en 1300 watt prime titanium koster jo heroin :) En 1200 watt Asus ROG THOR, har jo også Seasonic innmat :) Ikke lett å handle PSU i disse dager.....Min 750 watt Prime Titanium gikk i luften for 3 uker siden... Den kjøpte jeg ny på komplett i 2017, og jeg må si det var litt uventa.. Jeg skal bruke en Bitmain APW3++ 1600watt Platinum dedikert mens jeg venter på en skikkelig PSU :) 

Endret av Slettet0187
Lenke til kommentar
1 minute ago, Carillo said:

Seasonic er jo det beste der ute, men en 1300 watt prime titanium koster jo heroin :) En 1200 watt Asus ROG THOR, har jo også Seasonic innmat :) Min 750 watt Prime Titanium gikk i luften for 3 uker siden... Den kjøpte jeg ny på komplett i 2017, og jeg må si det var litt uventa.. Jeg skal bruke en Bitmain APW3++ 1600watt Platinum dedikert mens jeg venter på en skikkelig PSU :) 

Jøsses, ja. Du kommer nok til å dra en del mer ut av kortet enn meg :). Jepp selv om jeg kjøper et grafikkort til 20k så har jeg ikke helt lyst til å bruke mer enn 5000+ på PSU men sjekker, må man så må man.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...