Gå til innhold

NVIDIA GeForce RTX 30xx Bioser for flashing


Nizzen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fått testet Gigabyte OC bios på Ventus grundig nå. Ikke store forbedringen - cirka 350 poeng mer i Port Royal på samme klokk. Kortet makset på 320W med Ventus OC bios, makset 348W hittil på Gigabyte BIOS. Shunt next? Gigabyte OC biosen er vel den beste for 2x8pin? 

EDIT: Fant denne med 370W limit, prøver den. Den forrige hadde 345W limit (VGA Bios Collection: Gigabyte RTX 3080 10 GB | TechPowerUp)

VGA Bios Collection: Gigabyte RTX 3080 10 GB | TechPowerUp

Endret av L1pslide
Lenke til kommentar
12 minutes ago, L1pslide said:

Fått testet Gigabyte OC bios på Ventus grundig nå. Ikke store forbedringen - cirka 350 poeng mer i Port Royal på samme klokk. Kortet makset på 320W med Ventus OC bios, makset 348W hittil på Gigabyte BIOS. Shunt next? Gigabyte OC biosen er vel den beste for 2x8pin? 

Tror kanskje det er denne:
GALAX RTX 3080 EX 

Limit: 360.0 W

https://www.techpowerup.com/vgabios/226038/226038

Jeg husker jeg testet TUF OC 370w? på mitt gamle 3080 Palit, men det hjalp ikkje. Palit har en 350w bios dem også.

 

Lenke til kommentar
1 minute ago, Nizzen said:

Tror kanskje det er denne:
GALAX RTX 3080 EX 

Limit: 360.0 W

https://www.techpowerup.com/vgabios/226038/226038

Jeg husker jeg testet TUF OC 370w? på mitt gamle 3080 Palit, men det hjalp ikkje. Palit har en 350w bios dem også.

 

Kortet trekker iallfal litt mer enn stock. Tenkte å prøve denne nå - 370W limit:  VGA Bios Collection: Gigabyte RTX 3080 10 GB | TechPowerUp

Lenke til kommentar
39 minutes ago, Nizzen said:

Ja godt valg å teste den også ja. Kom gjerne med rapport her, så vi kan se :D

Flashet nå. Nå gjenstår det bare å se hva kortet klarer å trekke. Kommer tilbake straks jeg har testet litt :p

smi.PNG

 

EDIT: Topper på 348W i Port Royal. Prøver med noen spill ila kvelden. Temperaturene er hakket bedre etter bytte av bios. Ned fra 75C max til 70C, samt litt høyere boost clock.

EDIT2: Fikk en ulyd i den tredje viften og flashet tilbake. Høres ok ut nå. Kjørte litt hardere clock på orginal bios og oppnådde samme PR tall. Ikke verdt det på Ventus imo. 

Stock bios:

stock.thumb.PNG.d8405a5931f8d9473ef0e1f927739ce8.PNG

Endret av L1pslide
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
1 minute ago, L1pslide said:

TUF OC har 375W limit.

Ja, men man får det ikkje om man flasher på andre kort virker det som. Testet på Palit 3080 gaming pro oc. Der var faktisk palit sin oppdaterte bios på 350w bedre enn Tuf OC sin bios. Er visst noe med "power table" som teller, ikkje hva som står som max.

Dog jeg er ikkje ekspert på dette.

 

Beste er jo å teste selv hvilken som er best for det kortet man har. Er tydeligvis ikkje èn regel her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...