Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Dere som tror på covid-konspirasjoner


Morromann

Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?  

722 stemmer

  1. 1. Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?

    • Ja
      55
    • Nei
      585
    • Nei, men myndigheter verden over har en hemmelig agenda
      56
    • Vet ikke
      25


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+513
6 hours ago, Morromann said:

Jeg lurer på to ting:

1)mener du at alle vaksiner av alle slag er noe svineri?

2)ville du tatt rabies-vaksine om du ble bitt av en frådende og skitten hund i den tredje verden?

1) Ja.

2) Jeg visste ikke at vaksiner hadde tilbakevirkende kraft.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+513
4 hours ago, amber said:

Gates kommer med en del temmelig skrullete uttalelser, man bør kanskje ikke ta fyren for seriøst. Man får tro at pengene hans ikke kan kjøpe verdens regjeringer. Ifølge offisielle kilder er det helt feil å si at MRNA-vaksine er 'å sprøyte inn GMO' - helt på jordet.

Vet du ikke at mange vaksiner inneholder genmanipulerte virus? Det var ikke snakk om en spesifikk vaksine.

Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (6 timer siden):

1) Ja.

2) Jeg visste ikke at vaksiner hadde tilbakevirkende kraft.

2)Stønn! Det er ikke snakk om "tilbakevirkende kraft". Kanskje du bør begynne å lese litt medisinske tidsskrift og ikke bare konspirasjonssider, selv om det kanskje er mer tung og kjedelig lesing.  Men rabies har en veldig lang inkubasjonstid; ca. 1-3 måneder. Derfor vil man reddes dersom man tar vaksine så fort som mulig etter mulig eksponering. Og i og med at inkubasjonstiden er såpass lang har man da tid til å bygge opp en immunrespons i kroppen før sykdommen rekker å utvikle seg. MEN - når syptomene kommer og sykdommen starter ja DA er det for sent. Da hjelper ingen vaksine. Da dør man og det er en horribel og grusom død. Men heldigvis kan livegt bli reddet om man vaksineres så fort som overhodet mulig. I og med at man må gjennom 5 doser er det derfor også viktig at man kommer seg til en klinikk med rabiesvaksiner ASAP. Men du hadde kanskje ignorert et bitt av en frådende og skabbete løsbikkje i den tredje verden om den beit deg? Hadde du latt være å ta livreddende vaksine da også?

Isåfall ser jeg et stjerneeksempel på at konspirasjonstenkning ER farlig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
8 minutes ago, Morromann said:

Isåfall ser jeg et stjerneeksempel på at konspirasjonstenkning ER farlig.

Kanskje det handler mer om mangel på tillit. Så kan vi spørre oss : Hva kan være årsaken til at vi har nettopp det?

Hvis vaksiner hadde vært så trygge som du og mange andre tror, så hadde vi ikke hatt en debatt om det. Det betyr ikke at ALLE vaksiner er farlige. Kan godt hende at rabiesvaksinen er helt trygg. Det er bare det at kan vi stole på de SAMME selskapene som har kommet med vaksiner som IKKE er trygge? Kan vi stole på experter som har lyvet for oss før?

Synes ikke jeg stiller urealistiske spørsmål her...

Lenke til kommentar
Betroz skrev (22 minutter siden):

Kanskje det handler mer om mangel på tillit. Så kan vi spørre oss : Hva kan være årsaken til at vi har nettopp det?

Hvis vaksiner hadde vært så trygge som du og mange andre tror, så hadde vi ikke hatt en debatt om det. Det betyr ikke at ALLE vaksiner er farlige. Kan godt hende at rabiesvaksinen er helt trygg. Det er bare det at kan vi stole på de SAMME selskapene som har kommet med vaksiner som IKKE er trygge? Kan vi stole på experter som har lyvet for oss før?

Synes ikke jeg stiller urealistiske spørsmål her...

Ingen vaksiner er 100% trygge. Men rabies er 100% dødelig. Sjansen for å dø av rabies om man utvikler det er 100%. Sjansen for å dø av en rabiesvaksine er tja....promiller av promiller av promiller. Så hva vil man veie tyngst?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
21 minutes ago, Morromann said:

Ingen vaksiner er 100% trygge. Men rabies er 100% dødelig. Sjansen for å dø av rabies om man utvikler det er 100%. Sjansen for å dø av en rabiesvaksine er tja....promiller av promiller av promiller. Så hva vil man veie tyngst?

Man kan jo legge til at ingen legemidler er 100% trygge. 

Likevel har jo konspirasjonsfolket rett - disse covid-vaksinene har flere og oftere bivirkninger enn vaksiner ellers. 

Lenke til kommentar
amber skrev (13 timer siden):

Ifølge offisielle kilder er det helt feil å si at MRNA-vaksine er 'å sprøyte inn GMO' - helt på jordet. Det er en midlertidig modifikasjon av kroppens celler til å imitere virusets spike protein og dermed skape resistens. Problemet er at prosessen er ny og ufullstendig utprøvd.

Nå har man holdt på å utvikle medisiner basert på mRNA-teknologien siden 90-tallet: https://www.nature.com/articles/nrd.2017.243 Så kan man sikkert diskutere hva som skal til før noe ikke lenger kan klassifiseres som "ny og ufullstendig utprøvd". Det vil alltid være en avveining mellom risiko knyttet til medisinen vs. risikoen knyttet til sykdommen. Det jeg kanskje stusser mest over, er at det fremstår til at vaksineskeptikerne ser ut til å ha noen andre krav til prosessen når det kommer til vaksiner kontra andre medikamenter.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Jeg kan ikke forstå at det går an å hjernevaske en hel verden på denne måten, nå er dette blitt helt normalt visst:

– Jeg skulle hente vann, og krasjet i veggen. Jeg holdt også på å ramle ned trappa. Det var en intens smerte i de store musklene. Jeg ravet rundt i huset med feberfantasier og hadde flere rare innfall, sier Aaen.

38-åringen tror aldri han har vært så skrøpelig som han var natt til onsdag. Han beskriver seg selv som en mann i «brukbar fysisk form», og ble overrasket over at han skulle bli så redusert.

https://www.tv2.no/nyheter/13880504/?utm_medium=referral&utm_source=upday

Og her har vi en som ble ordentlig syk med covid etter to sprøyter:

 https://sverigesradio.se/artikel/gerd-fick-covid-19-trots-tva-sprutor

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (19 minutter siden):

Jeg kan ikke forstå at det går an å hjernevaske en hel verden på denne måten, nå er dette blitt helt normalt visst:

– Jeg skulle hente vann, og krasjet i veggen. Jeg holdt også på å ramle ned trappa. Det var en intens smerte i de store musklene. Jeg ravet rundt i huset med feberfantasier og hadde flere rare innfall, sier Aaen.

38-åringen tror aldri han har vært så skrøpelig som han var natt til onsdag. Han beskriver seg selv som en mann i «brukbar fysisk form», og ble overrasket over at han skulle bli så redusert.

https://www.tv2.no/nyheter/13880504/?utm_medium=referral&utm_source=upday

Døde han?

Endret av aklla
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
25 minutes ago, Hapi70 said:

Jeg kan ikke forstå at det går an å hjernevaske en hel verden på denne måten, nå er dette blitt helt normalt visst:

Men du vet jo det at det er bare paranoide, tinfoilhat konspirasjonsteoretikere som mener at Covid vaksinene kan være årsaken til alvorlig sykdom og død...trodde det var åpenbart. Blir noen syke eller dør, så er det selvsagt ikke vaksinen! Hallo! 

🤪

Lenke til kommentar
Hapi70 skrev (28 minutter siden):

Jeg kan ikke forstå at det går an å hjernevaske en hel verden på denne måten, nå er dette blitt helt normalt visst:

– Jeg skulle hente vann, og krasjet i veggen. Jeg holdt også på å ramle ned trappa. Det var en intens smerte i de store musklene. Jeg ravet rundt i huset med feberfantasier og hadde flere rare innfall, sier Aaen.

38-åringen tror aldri han har vært så skrøpelig som han var natt til onsdag. Han beskriver seg selv som en mann i «brukbar fysisk form», og ble overrasket over at han skulle bli så redusert.

https://www.tv2.no/nyheter/13880504/?utm_medium=referral&utm_source=upday

Og her har vi en som ble ordentlig syk med covid etter to sprøyter:

 https://sverigesradio.se/artikel/gerd-fick-covid-19-trots-tva-sprutor

Men du svarte ikke på dette spørsmålet mitt: ville du ha nektet å ta en vaksine mot rabies dersom du ble bitt av en skabbete og frådende hund i den tredje verden? Om du så visste at den hadde rabies?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Betroz skrev (Akkurat nå):

Men du vet jo det at det er bare paranoide, tinfoilhat konspirasjonsteoretikere som mener at Covid vaksinene kan være årsaken til alvorlig sykdom og død...trodde det var åpenbart. Blir noen syke eller dør, så er det selvsagt ikke vaksinen! Hallo! 

🤪

Men media og helsevesen slår jo alarm om bivirkningene og setter denne vaksinetypen på stans. Hvordan kan det ha seg da i og med at de bare lyver og prøver å skjule at vaksinene er et plott for å utrydde oss?

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Just now, Morromann said:

Men du svarte ikke på dette spørsmålet mitt: ville du ha nektet å ta en vaksine mot rabies dersom du ble bitt av en skabbete og frådende hund i den tredje verden? Om du så visste at den hadde rabies?

Så du mener man kun har to valg i det tilfellet? Ta rabies vaksinen eller kanskje dø av rabies? For det finnes ingen annen medisin for det...

Lenke til kommentar
Betroz skrev (5 minutter siden):

Så du mener man kun har to valg i det tilfellet? Ta rabies vaksinen eller kanskje dø av rabies? For det finnes ingen annen medisin for det...

Ja, man har da kun to valg. Får man rabies og utvikler det så dør man. Slik er den saken. Tar man vaksinen i rimelig tid etter mulig eksponering blir man sannsynligvis reddet fordi inkubasjonstiden er veldig lang. Men man må ta den så fort som mulig.

Ingen annen medisin finnes for det som er det aller mest dødelige viruset som finnes i verden men som heldigvis er sjeldent hos mennesker. Og som heldigvis også har blitt mye sjeldnere hos dyr også grunnet et ganske godt vaksineringsprogram.

Når jeg har vært i fattigere land med mye lausbikkjer har jeg alltid passet på å holde "sosial avstand" til hundene. Men så er det alltid naive turister som liker å klappe, kose og leke med løshundene. Noen oppdaget det den harde måten at det kan koste en livet.

Endret av Morromann
  • Liker 2
Lenke til kommentar
1 minute ago, Morromann said:

Men media og helsevesen slår jo alarm om bivirkningene og setter denne vaksinetypen på stans. Hvordan kan det ha seg da i og med at de bare lyver og prøver å skjule at vaksinene er et plott for å utrydde oss?

Kan det tenkes at det er kun 1 av vaksinene som har den virkningen som eliten ønsker? Det kan være en vaksine som ikke er ute enda engang. Kaos er noe eliten bevisst bruker - Problem - Reaction - Solution. Mange konspirasjonsteorier er satt ut på nettet av samme grunn. Kaos, forvirring og frykt leder folket til å gi fra seg enda mer makt. Ikke noe nytt dette her.

Lenke til kommentar
3 minutes ago, Morromann said:

Ingen annen medisin finnes for det som er det aller mest dødelige viruset som finnes i verden men som heldigvis er sjeldent hos mennesker.

Hvem idiot er det som besøker en uggen gate i uggabugga land som folk advarer at det finnes hunder med rabies da... I bunn og grunn er det da din frykt som gjør at du tar vaksinen i tilfelle man kanskje er uheldig da.

Men ja hvis jeg ble bitt og fikk påvist Rabies, og hvis det er sant at vaksinen er ENESTE reddningen fra sikker død, så hadde jeg selvsagt tatt vaksinen! Men Covid-19 er OVERHODET ikke så farlig - så her tar jeg ikke vaksinen. Det er en forskjell....

Lenke til kommentar
Betroz skrev (8 minutter siden):

Hvem idiot er det som besøker en uggen gate i uggabugga land som folk advarer at det finnes hunder med rabies da... I bunn og grunn er det da din frykt som gjør at du tar vaksinen i tilfelle man kanskje er uheldig da.

Men ja hvis jeg ble bitt og fikk påvist Rabies, og hvis det er sant at vaksinen er ENESTE reddningen fra sikker død, så hadde jeg selvsagt tatt vaksinen! Men Covid-19 er OVERHODET ikke så farlig - så her tar jeg ikke vaksinen. Det er en forskjell....

En norsk kvinne ble smittet av rabies av en hund på Fillipinene. Jeg forstod det slik at hun hadde plukket opp en valp som var skadet og pleide den. Reiseguidbøker advarer mot å ha nærkontakt med løsdyr i slike land med mindre man er vaksinert på forhånd og oppdaterer vaksineringen. Hun hadde kanskje ikke lest dette og var ikke vaksinert og døde en grusom død etter å ha kommet hjem til Norge. Tragisk sak. Nå pleier ikke jeg å rabesvaksinere meg før utenlandsbesøk men så sørger jeg også for å holde "sosial avstand" til alt som er av løsdyr i slike land. Selv en søt hundevalp kan bety den sikre død.

Endret av Morromann
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
15 hours ago, Morromann said:

2)Stønn! Det er ikke snakk om "tilbakevirkende kraft". Kanskje du bør begynne å lese litt medisinske tidsskrift og ikke bare konspirasjonssider, selv om det kanskje er mer tung og kjedelig lesing.  Men rabies har en veldig lang inkubasjonstid; ca. 1-3 måneder. Derfor vil man reddes dersom man tar vaksine så fort som mulig etter mulig eksponering. Og i og med at inkubasjonstiden er såpass lang har man da tid til å bygge opp en immunrespons i kroppen før sykdommen rekker å utvikle seg. MEN - når syptomene kommer og sykdommen starter ja DA er det for sent. Da hjelper ingen vaksine. Da dør man og det er en horribel og grusom død. Men heldigvis kan livegt bli reddet om man vaksineres så fort som overhodet mulig. I og med at man må gjennom 5 doser er det derfor også viktig at man kommer seg til en klinikk med rabiesvaksiner ASAP. Men du hadde kanskje ignorert et bitt av en frådende og skabbete løsbikkje i den tredje verden om den beit deg? Hadde du latt være å ta livreddende vaksine da også?

Isåfall ser jeg et stjerneeksempel på at konspirasjonstenkning ER farlig.

Jøsses, så du legger til grunn at jeg ikke kan lese nå? Er det ikke behagelig å tenke at 'vaksinemotstandere er jaggu dumme gitt' istedenfor å stille spørsmål ved sin egen overbevisning? Umiddelbart tenker jeg at jeg ikke hadde tatt den, og særlig ikke fem doser. Men jeg skal gjerne innrømme at jeg vet ingenting om rabies. Eneste jeg vet er at hunder både kan bli syke, dø og bli aggressive av den rabiesvaksinen som de får. For noen år siden husker jeg at en norsk champion som skulle stilles ut i utlandet døde raskt etter vaksinen.

En rask googling viser også at sprøyten(e) ikke er noen garanti for mennesker, noe som igrunn var ventet:

https://www.livescience.com/49583-rabies-vaccine-failure.html

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4502497/ 

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...