Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Dere som tror på covid-konspirasjoner

Morromann

Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?  

761 stemmer

1. 1. Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?

• Ja
      58
    • Nei
      613
    • Nei, men myndigheter verden over har en hemmelig agenda
      60
    • Vet ikke
      29

Anbefalte innlegg

Skrevet
Morromann skrev (25 minutter siden):

Kan du med hånden på hjertet si at du ikke har private formeninger om hvem som stod bak sabotasjen av  Norstream-ledningen?

Hvorfor trekker du inn det? Uansett, der har det vært diskutert så mange teorier at nei, det har jeg faktisk ingen formening om.

Jeg husker det var noen brukere på forumet her som var skråsikre på at Norge var dypt involvert, for det hadde en gammel journalist med hemmelige kilder sagt. Det siste jeg så om saken var at en ukrainer var arrestert. Så mye for den journalistikken.

Angående Wuhan, det er ikke så lenge siden jeg kom over en lang artikkel fra forskere som hadde sett på zoonose-sporet igjen, og det var mye interessant der. Det er heller ikke urealistisk. Jeg finner den ikke igjen, men det er heller ikke så forbaska nøye. Laben kan ha skjedd. Dyresmitte kan ha skjedd. Så lenge Kina la fullstendig lokk på saken og aldri kommer til å røpe noe, så vil vi vel aldri få et sikkert svar med to streker under.

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
:utakt skrev (2 minutter siden):

Hvorfor trekker du inn det? Uansett, der har det vært diskutert så mange teorier at nei, det har jeg faktisk ingen formening om.

Poenget var at dersom man har bestemte meninger om det er man per definisjon en konspirasjonsteoretiker selv om de teoriene man har slett ikke er umulige. Og hvorfor "vi alle" er konspirasjonsteoretikere" mer eller mindre. Men om du ikke har noen meninger om det er du kanskje ikke konspirasjonsteoretiker:). Men jeg må innrømme at jeg ikke er 0% konspirasjonsteoretiker og de fleste av oss er på et spektrum der; det blir veldig vanskelig å ikke ha teorier om ting som skjer bak ryggen på oss. Korrupsjon er per definisjon en konspirasjon og det vet vi jo finnes.

• Innsiktsfullt 1
Skrevet

Jeg er selv ateist og "skEpTikER", men Tjomlid har jeg ingen tillitt til. Mannen er rar. Når det er sagt, har jeg ingen mening om Covid kom fra et laberatorium eller ikke. Selv om det gjorde det, så betyr ikke det at det finnes en "nEW WoRLd oRDeR" bak det hele. 

• Liker 2
Skrevet
:utakt skrev (11 minutter siden):

nalistikken.

Angående Wuhan, det er ikke så lenge siden jeg kom over en lang artikkel fra forskere som hadde sett på zoonose-sporet igjen, og det var mye interessant der. Det er heller ikke urealistisk. Jeg finner den ikke igjen, men det er heller ikke så forbaska nøye. Laben kan ha skjedd. Dyresmitte kan ha skjedd. Så lenge Kina la fullstendig lokk på saken og aldri kommer til å røpe noe, så vil vi vel aldri få et sikkert svar med to streker under.

Nei, det er sikkert men at Kina ikke vil åpne labben for å renvaske seg fra mistanken er et rødt flagg likeså.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Morromann skrev (8 minutter siden):

Poenget var at dersom man har bestemte meninger om det er man per definisjon en konspirasjonsteoretiker selv om de teoriene man har slett ikke er umulige. Og hvorfor "vi alle" er konspirasjonsteoretikere" mer eller mindre. Men om du ikke har noen meninger om det er du kanskje ikke konspirasjonsteoretiker:). Men jeg må innrømme at jeg ikke er 0% konspirasjonsteoretiker og de fleste av oss er på et spektrum der; det blir veldig vanskelig å ikke ha teorier om ting som skjer bak ryggen på oss. Korrupsjon er per definisjon en konspirasjon og det vet vi jo finnes.

Jeg er kanskje litt kjedelig sånn, men jeg gidder virkelig ikke å bruke energi på å spekulere i mulige årsaker til en hendelse. Det eneste som skjer er at man får tunnelsyn og bare fokuserer på informasjon som støtter ens egen oppfatning.

Krig og fred skrev (8 minutter siden):

Jeg er selv ateist og "skEpTikER", men Tjomlid har jeg ingen tillitt til. Mannen er rar. Når det er sagt, har jeg ingen mening om Covid kom fra et laberatorium eller ikke. Selv om det gjorde det, så betyr ikke det at det finnes en "nEW WoRLd oRDeR" bak det hele. 

Jeg har egentlig ikke noen sterke meninger om Tjomlid heller, bortsett fra at han skriver altfor langt. Men, han er dyktig til å oppsummere informasjon og legge ved gode kilder på det han finner. 

• Liker 2
Skrevet
:utakt skrev (35 minutter siden):

Jeg er kanskje litt kjedelig sånn, men jeg gidder virkelig ikke å bruke energi på å spekulere i mulige årsaker til en hendelse. Det eneste som skjer er at man får tunnelsyn og bare fokuserer på informasjon som støtter ens egen oppfatning.

Det er ganske lurt å ikke være for skråsikker om ting som er veldig uklart, det har du helt rett i. Selv tør ikke jeg ha noen bestemte oppfatninger om hva som har skjedd akkurat når det gjelder rørledningen siden det er ganske så stor sjanse for at man har tatt feil.

• Innsiktsfullt 1
Skrevet
Morromann skrev (2 timer siden):

Det er fortsatt mange som avfeier det hele som en "tinfoliehatt konspirasjonsteori, koko, konspirskrull, konspiranoia"

Det er det. Men det er fortsatt den teorien som flest tror på, også blant de som ikke tror på de andre teoriene. Men det er som du sier, noen er det umulig å få til å endre mening... og det gjelder begge sider.

Morromann skrev (2 timer siden):

Ja, jeg husker noen som ble ekstremt slett ut og dårlige i Norge i slutten av 2019 så det var sannsynligvis covid-19

Mine foreldre var med i et arrangement i desember 2019. De møtte mange mennesker fra flere steder i verden, blant annet italienere og kinesere. De ble veldig syke få dager etter... min mor ble hardest rammet, og sa for eksempel at hun hadde aldri opplevd noe lignende, og da jeg var hjemme på julaften, var jeg nær ved å be henne ringe legevakta for det hørtes ut som hun slet med å puste. Senere har hun sagt at mange av symptomene på tidlig Covid-19 sykdom, stemte skremmende mye med det hun opplevde.

Begge ble vaksinert mot årets influensa tidligere på høsten, som det året visstnok var en ganske bredspektret vaksine. Så det er lite trolig at det var vanlig influensa de hadde.

Selv om jeg var hjemme den julen, ble jeg ikke smittet. Men mulig at begge var forbi det smittsomme stadiet.

• Liker 4
Skrevet
Nukleosid skrev (8 minutter siden):

Det er det. Men det er fortsatt den teorien som flest tror på, også blant de som ikke tror på de andre teoriene. Men det er som du sier, noen er det umulig å få til å endre mening... og det gjelder begge sider.

Mine foreldre var med i et arrangement i desember 2019. De møtte mange mennesker fra flere steder i verden, blant annet italienere og kinesere. De ble veldig syke få dager etter... min mor ble hardest rammet, og sa for eksempel at hun hadde aldri opplevd noe lignende, og da jeg var hjemme på julaften, var jeg nær ved å be henne ringe legevakta for det hørtes ut som hun slet med å puste. Senere har hun sagt at mange av symptomene på tidlig Covid-19 sykdom, stemte skremmende mye med det hun opplevde.

Begge ble vaksinert mot årets influensa tidligere på høsten, som det året visstnok var en ganske bredspektret vaksine. Så det er lite trolig at det var vanlig influensa de hadde.

Selv om jeg var hjemme den julen, ble jeg ikke smittet. Men mulig at begge var forbi det smittsomme stadiet.

Åpenbart hva det var og at dette viruset kom til verden mye tidligere enn det historien forteller; også til Europa. Så det passer jo bra at det heter covid-19 og ikke covid-20. Men fortsatt står det at den første coronapasienten kom til Norge fra Kina i slutten av februar 2020. Den første DOKUMENTERTE ja. Men det var nok inne i landet vårt lenge før det. Men muligens var det mindre smittsomt frem mot februar-mars. Jeg mener folk minglet jo helt normalt helt frem til mars den vinteren. Finnes det noen rapporter om en økning av eldre pasienter som døde av lungebetennelser etter rare symptomer i den peioden? Hadde vært interessant.

• Liker 1
Skrevet (endret)
5 hours ago, Morromann said:

OK, her går du inn på en teori som jeg....ikke helt kan gå med på. For meg blir det for søkt om Demokratene i USA konspirerte med Kina for å slippe løs viruset om det er det du sikter til. Det blir for drøyt.

Man trenger ikke hele det demokratiske partiet for å sende en ordre til 1 ansatt i laboratoriet. Trenger bare en person for å sende ordren, og en ansatt på innsiden i laboratoriet som man kan stole på at gjør som blir beordret. Eller så enkelt som en ansatt i laboratoriet med tilkoblinger til visse politiske krefter. Og så er det bare å ta i bruk kreativiteten. Kanskje det var noen fra ett departement i USA (f.eks det departementet som støttet laboratoriet), stasjonert på laboratoriet i Wuhan, så da har man potensielt en person man kan stole på at gjør som beordret.

Ja det er bare en hypotese. Men vi har jo alle sett kanskje rundt 200 filmer som gir oss eksempler av slike ting.

Det kan bare ha vært ett 'uhell', selv om jeg da mener at å ha noe i lav sikkerhet med vitende vilje, egentlig ikke kvalifiserer til å være ett uhell når det omsider selvfølgelig skjer pågrunn av dårlige sikkerhetstiltak.

Hvis de som driver å renoverer hus, lager seg ett stilas bestående av paller som de stabler oppå hverandre i forskjellige vinkler, (istedet for stålkonstruksjoner nå, eller trekonstruksjoner i virkelig gamle dager), så vil 'stilaset' etterhvert falle ned bare det blir utsatt for nok stress. Da er det ikke ett uhell i mine øyne. Da ville det enten vært pågrunn av begrensninger i kunnskap hos de som bygget det. Eller forsøk på å spare penger, materialer og tid, der de inkluderer eventuelle bekostninger av menneskers liv. Eller det ble laget med vitende vilje for at det skal være ustabilt og føre til en ulykke en eller annen gang.

Nå som jeg har funnet en tredje mulighet, så kan jeg revidere mine forrige uttalelser. Kanskje det bare var for å spare penger og tid på eventuelt bekostning av menneskers liv? I dette tilfellet svært mange menneskers liv.

Men det er ett annet element som nok skremmer en del av de som ikke vil godta alle de bevisene vi har for labblekkasje, uansett om de har gjort seg kjent med dem eller ikke, som gjør at de kvier seg for å akseptere en labblekkasje. For, hvis det var en labblekkasje... hvorfor skulle de lage dette viruset til og begynne med?... Dette er ett spørsmål som vekker skumle tanker i de fleste, og derfor kan det være mye enklere å ikke akseptere hele premisset. Spesielt for folk i Norge, som ofte er opplært til å tenke det beste om andre, og ikke tro at noen egentlig kan være ond. Vi får ikke fortalt på skolen at mennesker i mange hundretusener av år har vært i stand til helt ekstremt grusomme ting.

Det er da veldig greit å bare se det beste i folk, og si at de lagde dette viruset for å gardere oss for fremtiden. Men en slik forklaring er ikke særlig overbevisende, og jeg tror ikke riksdekkende medier har så lyst til å prøve å forklare til folk at vi måtte lage farlige virus for å beskytte oss i fremtiden...

Resultatet av denne avregningen blir da kanskje for mange at man bør falle tilbake på at hele premisset ikke skal aksepteres. Selv om virus har blitt laget og trikset og mikset med i laboratorier verden over i svært mange år nå, med påfølgende enkelte lekkasjer.

Endret av Selfuniverse
  • Liker 1
Skrevet
Selfuniverse skrev (11 timer siden):

Man trenger ikke hele det demokratiske partiet for å sende en ordre til 1 ansatt i laboratoriet. Trenger bare en person for å sende ordren, og en ansatt på innsiden i laboratoriet som man kan stole på at gjør som blir beordret. Eller så enkelt som en ansatt i laboratoriet med tilkoblinger til visse politiske krefter. Og så er det bare å ta i bruk kreativiteten. Kanskje det var noen fra ett departement i USA (f.eks det departementet som støttet laboratoriet), stasjonert på laboratoriet i Wuhan, så da har man potensielt en person man kan stole på at gjør som beordret.

Jeg synes likevel det er for søkt til at jeg vil spekulere i noe slikt. Men jeg antar at det sikkert er utbredt en del slike oppfatninger hos diverse MAGA-folk i USA som er av oppfatningen at demokratene gjør hva som helst for å knuse dem.

Det kan bare ha vært ett 'uhell', selv om jeg da mener at å ha noe i lav sikkerhet med vitende vilje, egentlig ikke kvalifiserer til å være ett uhell når det omsider selvfølgelig skjer pågrunn av dårlige sikkerhetstiltak.

Hvis de som driver å renoverer hus, lager seg ett stilas bestående av paller som de stabler oppå hverandre i forskjellige vinkler, (istedet for stålkonstruksjoner nå, eller trekonstruksjoner i virkelig gamle dager), så vil 'stilaset' etterhvert falle ned bare det blir utsatt for nok stress. Da er det ikke ett uhell i mine øyne. Da ville det enten vært pågrunn av begrensninger i kunnskap hos de som bygget det. Eller forsøk på å spare penger, materialer og tid, der de inkluderer eventuelle bekostninger av menneskers liv. Eller det ble laget med vitende vilje for at det skal være ustabilt og føre til en ulykke en eller annen gang.

Nå som jeg har funnet en tredje mulighet, så kan jeg revidere mine forrige uttalelser. Kanskje det bare var for å spare penger og tid på eventuelt bekostning av menneskers liv? I dette tilfellet svært mange menneskers liv.

Jeg tror at de som føler seg "dedikert" til å drive med slike ting hverken er ute etter å skape en pandemi eller er særlig nevneverdig opptatt av sikkerheten. Jeg tror rett og slett de føler stor entusiamse over gleden av å utvikle menneskeskapte virus; "se hva vi får til wow" og aldri så lite gudefølelser om seg selv heller over at de lykkes i å manipulere naturen. Jeg heller til at det etiske er komplett fraværende hos disse individene men det er jo bekvemmelig å unnskylde seg med "det er for å forhindre en pandemi". Som om hurtigspredende coronaviruser som en større gruppe mennesker dør av var noe sannsynlig til å begynne med.

Her ser vi for eksempel hvor "trygt og hygienisk" det var på laboratoriet i Wuhan da den fremste støttespilleren i USA til monsterfabrikken i Wuhan var på besøk en eller annen gang før pandemien:

210203144208-shi-daszak-wuhan-lab-01.jpg

Ser du nøye etter kan du også skimte en kaffekopp det er drukket av i bakgrunnen. Men, men disse "dedekerte" forskerne som "redder oss fra pandemi" må da få en kaffepause må skjønne....

Siden dette var Kina kan man jo spekulere i om slik forskning der er et ledd i forskning på eventuell biologisk krigføring. Det er også godt mulig kinesiske myndigheter i det stille har skjerpet sikkerheten på laboratoriet etter det som skjedde, men det er selvfølgelig ikke noe man snakker høyt om da det vil være forbundet med tap av ansikt for presidenten og regjeringen. Og selvfølgelig forbudt å snakke om. Det er vel noe som ikke har blitt snakket så mye om, men når det gjelder Kinas håndtering av utbruddet som selvfølgelig har sammenheng med at det også er et brutalt diktatur også har sammenheng med det østlige konseptet om "ansikt" og at det var derfor de holdt på med absurde nedstenginger nesten et helt år etter at resten av verden var gått tilbake til normalen i og med at det å bare åpne opp igjen ville være å innrømme nederlag i politikken med å utrydde viruset; en umulighet i et land med over en milliard mennesker. At det å spraye gatene med desinfiksjonsmidler så sent som sommeren 2022 bare var tull var vel noe de visste men det handlet om å ikke innrømme at mye av det de holdt på med var feil.

Selfuniverse skrev (12 timer siden):

Men det er ett annet element som nok skremmer en del av de som ikke vil godta alle de bevisene vi har for labblekkasje, uansett om de har gjort seg kjent med dem eller ikke, som gjør at de kvier seg for å akseptere en labblekkasje. For, hvis det var en labblekkasje... hvorfor skulle de lage dette viruset til og begynne med?... Dette er ett spørsmål som vekker skumle tanker i de fleste, og derfor kan det være mye enklere å ikke akseptere hele premisset. Spesielt for folk i Norge, som ofte er opplært til å tenke det beste om andre, og ikke tro at noen egentlig kan være ond. Vi får ikke fortalt på skolen at mennesker i mange hundretusener av år har vært i stand til helt ekstremt grusomme ting.

Det er da veldig greit å bare se det beste i folk, og si at de lagde dette viruset for å gardere oss for fremtiden. Men en slik forklaring er ikke særlig overbevisende, og jeg tror ikke riksdekkende medier har så lyst til å prøve å forklare til folk at vi måtte lage farlige virus for å beskytte oss i fremtiden...

Resultatet av denne avregningen blir da kanskje for mange at man bør falle tilbake på at hele premisset ikke skal aksepteres. Selv om virus har blitt laget og trikset og mikset med i laboratorier verden over i svært mange år nå, med påfølgende enkelte lekkasjer.

Som sagt så er det idiotiske argumentene deres at det er for å "forhindre pandemi" gjennom å først lage et virus og så finne en fiks ferdig kur mot det før det skjer. Vel, isåfall kan man si at de mislyktes på begge områder og at man på absolutt ikke noen måte kan si at hensikten helliget middelet her; det må man vel nærmest hete Gunnar Tjomlid for å tro på. Dessuten; hvorfor forske på mer dødelige og superspredende coronaviruser til å begynne med? Hurtigspredende coronaviruser som forårsaker dødsfall og sykehusinnleggelser hos større grupper mennesker er lite sannsynlig fra naturen. Jeg mener; CORONAVIRUSER; vi snakker faktisk om forkjølelsesviruser her. Hvor mange dør av forkjølelse? Hva er poenget med å tenke seg et hurtigspredende forkjølelsesvirus som fører til dødsfall og sykehusinnleggelser da slikt er veldig lite sannsynlig. Hurtigspredende viruser med høy dødelighet er lite sannsynlig i og med at levedyktige viruser ikke dreper verten. De mest dødelige virusene i verden; som rabies eller HIV skal det en del til å bli smittet av nettopp av den grunnen. Da har man maks uflaks, ihvertfall når det gjelder rabies. Hele argumentasjonen med at "det er for å forhindre pandemier" er søppel når vi ser konsekvernsene av hva som skjedde. Det som har skjedd viser at hensikten IKKE helliger middelet fordi om det ikke hadde vært for det j*vla laboratoriet hadde vi ikke hatt denne dritten til å begynne med; en del eldre og svake mennesker kunne fortsatt være blant oss og livene til millioner av mennesker hadde ikke blitt så forandret og i mange tilfeller ødelagt av de to årene som fulgte. Så - NEI! Kommer det en superdødelig fugleinfluensavariant som sprer seg som forkjølelse kan du banne på at det er gain of functioning denne gangen også! Jeg vil ihvertfall ha VELDIG VANSKELIG for å tro noe annet selv om du kan banne på at mange vil skylde på klimaendringer. Og det å drive mye av døgnets våkne timer, som Tjomlid og en del andre på å fornekte dette er enten de er klar over det eller ikke å drive PR for en livsfarlig forkning som nå kjemper med nebb og klør for sin egen overlevelse.

• Hjerte 1
Skrevet
3 hours ago, Morromann said:

Hva er poenget med å tenke seg et hurtigspredende forkjølelsesvirus som fører til dødsfall og sykehusinnleggelser da slikt er veldig lite sannsynlig.

Ikke minst fordi vi har rundt ett dusin legemidler mot slike virus som ganske effektivt forhindrer alvorlig sykdom. Disse ble i 2020 og fremover lagt i en hylle der det sto "Nja... kanskje de har en effekt, men disse kan vi ikke drive med på pasientene våre akkurat nå. Det var bare i mange år før 2020 at vi hadde lov til det."

Siden dette er en tråd om teorier, så har jeg hørt om en annen helt tullete teori.

Den går ut på at når dette viruset spredte seg i verdens befolkning, så benyttet myndigheter verden over det som en god mulighet for å innskrenke friheten til individer. Og beordre dem til å selvisolere fra hele samfunnet. Og at noen land sperret folk inne ved tvang, på småe celler der de nesten ikke hadde kontakt med omverdenen. Denne teorien går også ut på noe så tullete at vestlige land på ett eller annet vis skulle ha prøvd å gi befolkningen ett ultimatum om at hvis de ville ha ett sosialt liv, så måtte de påføre seg ett nytt preparat som det ble laget store mengder av fra firmaer som tjente enorme penger på det, og at noen land var godt på vei til å tvangspåføre alle dette omdiskuterte preparatet.

Haha!! 😂 Det er bare så syke ting der ute!

Spoiler

Ja det var ment sarkastisk. Blir mer tankevekkende på den måten.

• Liker 1
Skrevet
Morromann skrev (4 timer siden):

Ser du nøye etter kan du også skimte en kaffekopp det er drukket av i bakgrunnen. Men, men disse "dedekerte" forskerne som "redder oss fra pandemi" må da få en kaffepause må skjønne....

Hva er poenget du forsøker å illustrere her?

• Liker 3
Skrevet
Selfuniverse skrev (16 timer siden):

Det har skjedd stadig vekk, men at det kunne skje i Wuhan, det er bare en tinnfoliehatt-konspirasjon som koko-høyre, narsissister, konspiskruller og skrotinger tror på. Sier de.

Mye av denne lekkasjefornektelsen har unektetlig med den sterke politiske polariseringen i USA som også påvirket narrativene rundt coronapandemien; hvor republikanerne følte seg som "team freedom" og demokratene "team science" og det å bruke munnbind ble sett på som å vise at man var imot Donald Trump; jeg mener på demokratisk side var man ofte ganske fanatiske rundt munnbind på en måte nesten ingen var i Norge, som med munnbind utendørs og munnbind på barn(begge deler noe vi ikke drev med i Norge)og slagsmål rundt munnbind som minnet om scener fra Jerry Springer Show.

Og slik har det vel vært rundt debatten om laboratorielekkasjen også; da det er noe man "må" avvise fordi Trump har frontet den vinklingen, selv om ting har blitt mer nyansert i USA rundt dette i senere tid og ikke er så kategorisk avvist på demokratisk side lenger. Men det slår også inn over enkelte innenfor norsk debatt hvor man ikke klarer å få seg selv til å være enig i Donald Trump om noe; nesten som om det er slik at om Trump sier jorda er rundt melder man seg inn i Flat Earth Society for å vise sin uenighet. Og selv om jeg absolutt ikke er noen fan av Trump er det helt riktig av ham å forby finansiering av gain of functioning i utlandet noe også Joe Biden burde ha gjort. Helst mener jeg at det bør totalforbys internasjonalt og bør klassifiseres som bioterrorisme, men det er det desverre alt for få som er enig med meg i. I ytterste konsekvens er dette farligere enn utvikling av atomvåpen siden atomvåpen rammer mer lokalt enn globalt.

Maskinfører skrev (16 timer siden):

Ja håper også at de straffeforgølges også

Man kan ikke gi lover tilbakevirkende kraft. Selv mener jeg som nevnt over at det bør innføres lover som klassifiserer dette som bioterror men da må det være om man fortsetter med dette. Peter Daszak og hans medsammensvorne har ikke gjort noe ulovlig med å støtte bioterrorlabben i Wuhan med mindre viruset faktisk ble sluppet med vilje men slik er umulig å noensinne finne ut av og langt fra sikkert. Selv tror jeg på karma så en form for straff vil de nok få i løpet av livet. Visstheten om hva de har vært med å forårsake er nok en straff i seg selv med mindre disse er 100% sosiopater; noe enkelte av dem sannsynligvis er.

Selfuniverse skrev (1 time siden):

Siden dette er en tråd om teorier, så har jeg hørt om en annen helt tullete teori.

Den går ut på at når dette viruset spredte seg i verdens befolkning, så benyttet myndigheter verden over det som en god mulighet for å innskrenke friheten til individer. Og beordre dem til å selvisolere fra hele samfunnet. Og at noen land sperret folk inne ved tvang, på småe celler der de nesten ikke hadde kontakt med omverdenen. Denne teorien går også ut på noe så tullete at vestlige land på ett eller annet vis skulle ha prøvd å gi befolkningen ett ultimatum om at hvis de ville ha ett sosialt liv, så måtte de påføre seg ett nytt preparat som det ble laget store mengder av fra firmaer som tjente enorme penger på det, og at noen land var godt på vei til å tvangspåføre alle dette omdiskuterte preparatet.

Haha!! 😂 Det er bare så syke ting der ute!

Vis skjult innhold

Ja det var ment sarkastisk. Blir mer tankevekkende på den måten.

Om du hadde sagt til noen i 2019 eller så sent som i januar 2020 at slike ting snart ville skje hva ville vært resultatet da tro?

Noen ganger lurer jeg på om jeg har ligget i koma siden 2019 rett etter å ha sett en syk og dystopisk film. Skulle ønske det var slik også.

• Hjerte 1
Skrevet
Morromann skrev (8 minutter siden):

Hva tror du selv? Prøver du å insinuere noe her?

At det er useriøst å drikk kaffe på jobb? Jeg aner ikke, så derfor spør jeg.

• Liker 3
Skrevet
Morromann skrev (Akkurat nå):

Trodde det var ganske forståelig at jeg siktet til hygieniske forhold i et laboratorium som driver med utvikling av viruser. VIRUSER!

Du avslører jo bare at du ikke vet noenting om hvordan de jobber der. De har heller ikke på seg hansker eller maske, så enten er de amatører eller så er ikke ekstrem hygiene påkrevd akkurat der bildet er tatt. Går du aldri lei av å gnage om covid i denne tråden?

• Liker 3
Skrevet (endret)

Og DER kom personangrepene jeg VISSTE du satt inne og ventet på. Ja, jeg er lei av denne tråden og og jeg har bedt morderatorene om å stenge den fordi jeg er drittlei av alle personangrepene som jeg vet kommer MED EN GANG jeg skriver noe; selv om de pussig nok ikke rammer andre som langt på vei er enige med meg. Men jeg vet jo litt om hvordan noen er ute etter å "ta" bestemte debattanter gjennom personangrep, stråmenn og insinueringer og hvordan pussige mange dukker opp på listen over hvem som leser nå. Men en ting er sikkert; uansett hvor provoserende svar jeg leser så kommer jeg ikke til å bite på noen flamebait med å svare med samme mynt slik at noen i samme sekund masseklager til moderator. DET trikset kjenner jeg til så det blir bortkastet tid. Rart det der at når jeg ser enkelte brukernavn svarer meg på noe så mistenker jeg at her er det et subtilt personangrep og ofte får jeg rett. Som den gangen du prøvde å insinuere at jeg tror WHO-ledelsen drikker barneblod eller noe lignende tull du prøvde å kaste over på meg. Regner med at du får en rekke upvotes, stjerner og lyspærer nå. Personangrep og drittkasting gjør ofte det og jeg gjenkjenner den typen strategi og bakgrunnen for det også. Men det sier også litt om de som stemmer opp slikt.

Endret av Morromann
  • Hjerte 1
Skrevet
17 hours ago, Selfuniverse said:

Man trenger ikke hele det demokratiske partiet for å sende en ordre til 1 ansatt i laboratoriet. Trenger bare en person for å sende ordren, og en ansatt på innsiden i laboratoriet som man kan stole på at gjør som blir beordret.

lol, amerikanere lider av main character syndrome, og du som norsk (?) har adoptert deres vrangforestillinger, av en eller annen grunn. Akkurat som om amerikanske politikere har noe som helst med å gjøre med laboratorier i Kina, en totalitær ettpartistat. 

• Innsiktsfullt 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...