Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Dere som tror på covid-konspirasjoner

Morromann

Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?  

758 stemmer

1. 1. Tror dere coronapandemien er en iscenesatt bløff?

• Ja
      57
    • Nei
      611
    • Nei, men myndigheter verden over har en hemmelig agenda
      60
    • Vet ikke
      29

Anbefalte innlegg

Skrevet
Morromann skrev (3 timer siden):

Klikket meg inn på VG nå og så at det var en "hovedsak" der nå om hvor forferdelig det var at man ikke lenger anbefaler coronavaksiner til friske unge mennesker og gravide i USA. Hva?

I følge artikkelen betyr det at i halve USA vil de som ønsker vaksinen, ikke få den.
Syns du det er korrekt ?
Er ikke dette en viktig sak å ta opp ?

Ellers ønsker jeg en tilbakemelding på bevisene for at covid19 var fremtilt i laboratorium.
(eller driver du å sprer konspirasjonsteorier ?)

Merk, jeg holdt min del av avtalen du skisserte, nå er det din tur. 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Morromann skrev (4 timer siden):

I etterrtid er det jo rimelig å spørre; slik jeg ser det om det i det hele tatt var nødvendig å prioritere vaksinering av friske mennesker i yngre aldersgrupper.

Med den kunnskapen vi har nå - nei. Men med den kunnskapen vi satt med på det tidspunktet så virket det nok som riktig strategi. Husk at hensikten med vaksinering av de yngre aldri var å beskytte disse selv. Hensikten var å bremse smitteutbredelsen for å verne om utsatte grupper, slik at de ikke overbelastet helsevesenet. Hadde smitten gått raskere ville flere blitt syke samtidig og da ville mange ikke fått nødvendig helsehjelp pga kapasitetsbegrensninger.

Så det var litt 1-2-3 effekt. Vaksinere de unge for å flate ut smittetoppen i utsatte grupper.

Skrevet (endret)

Det er ikke så forferdelig fristende å diskutere med personer som beskylder en for narsissisme. Da har man i mine øyne misbrukt sin godvilje og slikt er det med ganske mange andre debattanter her som har gått for langt med nettopp det - personangrep og stråmenn. Jeg orker ikke å krangle med slike i lengden. Og det er mitt standpunkt der. Jeg diskuterer velvillig så busta fyker med folk jeg er uenige i så lenge de kan oppføre seg - men trår de over streken er det bye bye for min del. Fordi det blir altfor toxic og nedbrytende. Det sliter ut energien. Negativ energi rett og slett og det trenger jeg ikke i hverdagen.

Endret av Morromann
  • Hjerte 1
Skrevet
Ribo skrev (29 minutter siden):

Ellers ønsker jeg en tilbakemelding på bevisene for at covid19 var fremtilt i laboratorium.
(eller driver du å sprer konspirasjonsteorier ?)

Bevis finnes vel neppe, men denne er jo interessant.
https://www.vg.no/nyheter/i/OooK9w/kan-bli-tidenes-stoerste-skandale

Finnes det bevis for at det var en konspirasjonsteori?
https://www.faktisk.no/artikkel/lekket-koronaviruset-ut-fra-et-kinesisk-laboratorium/115857

Eller kanskje NRK er bevis?

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)
Simen1 skrev (23 timer siden):

Med den kunnskapen vi har nå - nei. Men med den kunnskapen vi satt med på det tidspunktet så virket det nok som riktig strategi. Husk at hensikten med vaksinering av de yngre aldri var å beskytte disse selv. Hensikten var å bremse smitteutbredelsen for å verne om utsatte grupper, slik at de ikke overbelastet helsevesenet. Hadde smitten gått raskere ville flere blitt syke samtidig og da ville mange ikke fått nødvendig helsehjelp pga kapasitetsbegrensninger.

Så det var litt 1-2-3 effekt. Vaksinere de unge for å flate ut smittetoppen i utsatte grupper.

Jo da; men etter at delta overtok for den opprinnelige varianten; som var på den tiden vaksinene ble rullet ut ble det jo ganske klart at vaksinene ikke var mer enn symptomdempende og ikke beskyttet mot smitte og ikke skapte noen "flokkimmunitet" så da var massevaksinering av unge en sløsing av både ressurser og penger som kunne blitt brukt til å bedre intensivkapasiteten for eksempel. Det var heller ikke noe argument for at sykepleiere uten tillegssykdommer måtte ta vaksinen da de uansett ikke forhindret at de selv - eller pasientene  - ble smittet. Likevel var det et enormt press på å få vaksinert så mange som overhodet mulig.

sk0yern skrev (23 timer siden):

Bevis finnes vel neppe, men denne er jo interessant.
https://www.vg.no/nyheter/i/OooK9w/kan-bli-tidenes-stoerste-skandale

Altså:

-Ikke et eneste bevis på dett viltmarkedet eller NOE ANNET STED blant villdyr

-Verdens største laboratorium for luguber forskning for coronaviruse befinner seg I NØYAKTIG SAMME BY som man hevder at en flaggermus på et marked hvor man IKKE solgte flaggermus spredde smitten

-Støtte til livsfarlig gain-of-function-forskning var forbudt i USA i flere år nettopp fordi det er livsfarlig men amerikanske forskere ivret etter å få skattebetalerpenger til å tukle med NETTOPP CORONAVIRUSER i Wuhan, Kina

-Og Peter Daszak og hans organisasjon ivret etter statlig støtte til å produsere et coronavirus fra laboratorium i Kina med elendig sikkerhet:

210203144208-shi-daszak-wuhan-lab-01.jpg

- de søkte etter støtte til å lage et hurtigspredende og dødeligere coronavirus med den beryktede "turboknappen" som skulle gjøre det mer smittsomt

-Coronaviruser er som regel ikke spesielt dødelige i det hele tatt. Sars-viruset fra 2002 var mer dødelig men det var ikke spesielt smittsomt og døde derfor fort ut. Disse Frankenstein/Mengelse-forskerne ivret etter å skape et coronavirus som var mer dødelig og smittsomt og nettopp i WUHAN.

OG: så dukker det opp NETTOPP i den byen; av ALLE STEDER på jordkloden.

Jaja; verden er full av tilfeldigheter. Og noen vinner i Lotto to ganger eller blir slått ned av lynet en håndfull ganger. Men det skal mer enn personangrep og beskyldninger om "konspirasjonsteorier" for å overbevise meg om at det ikke er noe fishy her. Men jeg merker jo at det er en stortstilt kampanje nå for å diskredittere alle som stiller spørsmål om dette som en organisert og ussel kampanje som finner sted mot Sigrid Bratlie for tiden. Fra amerikanske forskere med tilknytning til bandittene i EcoHealth Alliance som flyr til Norge for å holde foredrag som er dårlig skjulte personangrep mot henne. Og selvutnevnte "faktasjekkere" på nettet som har trukket konklusjonen på forhånd om at hun er "konspisnisse", "Trumpist", "Putinist", generell "Guilt by ascoscisation-argumentasjon og andre billige og usle hersketeknikker de kan finne på. Som disse på Facebook-siden "vi som foretrekker fakta" som egentlig burde kalles "Vi som foretrekker narrativer" fordi det er nettopp det de ønsker; bekreftelse av narrativer og er overhodet ikke interessert i hva som har funnet sted. Men det er jo slik som regel med de som graver i skitt som har funnet sted; kampanjene og mobilisering av mobb er så gjennomskuelig og avslørende at jeg ikke vet hvor jeg skal begynne.

De samme folkene som driver denne hetskampanjen er også de samme som forsvarer denne uforsvarlige og livsfarlige dr. Mengelse-forskningen med begrunnelse at det er for å "forhindre pandemier". WTF? Det startet en pandemi som ikke trengte å være der til å begynne med! Fordi coronaviruser vanligvis ikke er superspredende om de er mer dødelige. Ingen skal komme og fortelle meg at fordelene oppveier ulempene etter det vi har vært gjennom. Det finnes ikke et argument på jordkloden som kan overbevise om det! "Fordelene" veier IKKE opp mot ulempene her; det har vi sett bevise på her. Så benektelsen overbeivser meg ikke. Og så ser jeg noen argumenter med "spiller det noen rolle hvor det kommer fra"? Visst f*en siller det en j*vla stor rolle om hele dritten startet i et kinesisk laboratorium med støtte fra psykopat-narsissistiske amerikanske nazileger. Uten dette hadde vi ikke hatt den dritten til å begynne med og verden ville sett annerledes ut nå. For et argument! De ansvarlige for dette; om rettferdigheten fortjener å stenges inne i fengsel på livstid med nøklene kastet i smelteovner. Peter Daszak også selvfølgelig. Ikke dødsstraff for det er jeg imot; men livsvarig opphold bak murene burde være straffen.

Og til slutt: hvis Kina ikke har noe å skjule; hvorfor viser de ikke hva de har i dette laboratoriet men skjuler fortsatt resultatet av denne coronavirus-forskningen. Jeg mener; om Kina åpner fryseren i monsterlabben i Wuahan og kan avkrefte at det opprinnelige Sarscov2-viruset er å finne der vil jo det være en seier for kineserne å kunne avkrefte det. Er det ikke mistenkelig at de tviholder på hemmeligholdet når det å vise det frem ville "clear their name"? Ville vært en seier for Kina det.

sk0yern skrev (23 timer siden):

Eller kanskje NRK er bevis?

"Coronaeksperten" Halvard Sandberg har vel gått videre til andre former for "ekspertise" etter at hans nisje ikke lenger var lukurativ går jeg ut i fra. Hva driver han med nå?

Endret av Morromann
  • Hjerte 1
Skrevet
Morromann skrev (11 timer siden):

-Ikke et eneste bevis på dett viltmarkedet eller NOE ANNET STED blant villdyr

Jo, det nærmeste man vet er villdyr. Jeg har etterlyst infor fra deg hvor andre plasser du har informasjon. 

-Verdens største laboratorium for luguber forskning for coronaviruse befinner seg I NØYAKTIG SAMME BY som man hevder at en flaggermus på et marked hvor man IKKE solgte flaggermus spredde smitten

Så, da sitter man med like mye bevis for market og luguber forskning.. Null. 

-Støtte til livsfarlig gain-of-function-forskning var forbudt i USA i flere år nettopp fordi det er livsfarlig men amerikanske forskere ivret etter å få skattebetalerpenger til å tukle med NETTOPP CORONAVIRUSER i Wuhan, Kina

Det er ikke helt korrekt, det lå (ligger fortsatt men er endret fra Obama) ett forbud i grunn for offentlige prosjekter. Men dette var ikke et totaltforbud (og det er det heller ikke i dag). 

Hvor er bevisene for at covid19 er et resultat av gain-of-funktion. ?

• Liker 2
Skrevet (endret)

Det er veldig kjedelig å drive å gjenta seg selv om ting man allerede har skrevet og gjort klart men jeg får gjøre det igjen: det er ikke spesielt fristende å begi seg ut i lang argumentasjon med motdebattanter som kommer med beskyldninger om at jeg har cluster-B-personlighetsforstyrrelser; jeg betrakter slikt som det man på godt norsk kaller personangrep. Og jeg har en grense for slikt og for meg avføder ikke det stort mer enn negativ energi og det ønsker ikke jeg å bruke min dyrebare tid på.

Endret av Morromann

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...