Gå til innhold

NVIDIA RTX 30XX - Levering, forsinkelse, fortvilelse og forhåpninger


OddZen

Anbefalte innlegg

19 minutes ago, jon-t said:

Tenkte jeg skulle høre kjapt med Elkjøp hvordan det ligger ann med 3080 TUF OC kortet jeg bestilte også nå. Må si jeg ikke skjønner meg så mye på de 😛

"Jaa som det ser ut skall denna redan vara send dock er den ikke det. Så jeg kommer kontakta varuhuset for att tjekka opp når den den sends da det står som om den redan ska blivit så ska vi få tjekka på allt sammen med når den blir send ( oavsett såner den i den første batchen køn) :)"

Av og til lurer jeg på om det bare er jeg som ikke forstår svensk eller om de ikke har styr på ting, tror det er litt av begge.

Edit: (Elkjøp-chat nettopp)

Meg: Hvordan ligger det an med sending av disse?

Elkjøp: Det er en underleverandør, og bestillingsvare, og sendes direkte fra leverandørdøren. Derfor kan vi ikke holde tallene oppdatert, og de vil bli sendt så snart som mulig. Slik det ser ut nå, blir de sendt ut i januar

Meg: Så til og med de som bestilte 17.09 må vente til januar?

Elkjøp: ja desvärre, då de skickas ut direkt från producenten

----------------------------------------------------------------------------------------------------

Ikke helt den samme beskjeden. 🤥

Endret av Tommy Mathisen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
32 minutes ago, Mala said:

Har NetOnNet fått inn jevnlig med kort, dere som har hatt anledning til å følge mer med ?

Jeg har spurt ukentlig, og jeg var garantert blant de første ordrene på 3090 på grunn av en glipp som gjorde at jeg kunne bestille det en uke før faktisk lansering.

Senest tirsdag fikk jeg beskjed om at de ikke aner noe om når de får inn kort. Ett døgn senere; varsel om at det er sendt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Tommy Mathisen skrev (13 minutter siden):

Av og til lurer jeg på om det bare er jeg som ikke forstår svensk eller om de ikke har styr på ting, tror det er litt av begge.

Edit: (Elkjøp-chat nettopp)

Meg: Hvordan ligger det an med sending av disse?

Elkjøp: Det er en underleverandør, og bestillingsvare, og sendes direkte fra leverandørdøren. Derfor kan vi ikke holde tallene oppdatert, og de vil bli sendt så snart som mulig. Slik det ser ut nå, blir de sendt ut i januar

Meg: Så til og med de som bestilte 17.09 må vente til januar?

Elkjøp: ja desvärre, då de skickas ut direkt från producenten

----------------------------------------------------------------------------------------------------

Ikke helt den samme beskjeden. 🤥

Dette er riktignok ikke helt riktig. Asus har bekreftet at de løpende sender ut kort til Elkjøp/elkjøpkunder. Det er riktignok noe som tyder på at kort sendes direkte fra Asus, men det er ikke slik at alle har fått utsatt til Januar.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
7 minutes ago, tbfk said:

Noen som vet hvordan det fungerer med garanti hvis man kjøper et av finn kortene. Kan man få en digital kvittering fra komplett slik at man kan ta i bruk garantien hvis noe skulle skje?

Jeg har aldri måtte benyttet meg av det selv, men har, der det er mulig (og med såpass nye varer) bedt om kvittering fra butikk i tilfelle det skulle skje noe.

Butikken hjelper deg nok ikke med å finne en kvittering fra en annen person for varen du har kjøpt via Finn. 

Lenke til kommentar
tbfk skrev (9 minutter siden):

Noen som vet hvordan det fungerer med garanti hvis man kjøper et av finn kortene. Kan man få en digital kvittering fra komplett slik at man kan ta i bruk garantien hvis noe skulle skje?

Det er bare å be selger om å få videresendt kvitteringen på epost det. Jeg pleier å be om den før jeg betaler, slik at jeg vet at selger faktisk har varen og ikke er svindler.

Endret av Pc Lynet
  • Liker 1
Lenke til kommentar
30 minutes ago, tbfk said:

Noen som vet hvordan det fungerer med garanti hvis man kjøper et av finn kortene. Kan man få en digital kvittering fra komplett slik at man kan ta i bruk garantien hvis noe skulle skje?

Så lenge du får med kvittering fra selger hos Finn skal det ikke være noe problem om det oppstår noe garanti/reklamasjonssak hos Komplett. Har hatt et par reklamasjoner hos Komplett hvor jeg selv ikke har vært kjøper og det har gått smertefritt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...