Jump to content
OddZen

NVIDIA RTX 30XX - Levering, forsinkelse, fortvilelse og forhåpninger

Øystein

Spørreundersøkelse:

Message added by Øystein

Recommended Posts

2 hours ago, Emile the rat said:

Kranglet med Komplett så mange ganger tidligere, så dropper heller å handle på komplett igjen :) 

Det lønner seg definitivt å benytte seg av klagemulighetene sine, og ta saken til forbrukerrådet/forbrukerklageutvalget.

Jeg kjøpte en 3950x hos Komplett, og valgte å handle en del julegaver der rett i forkant for å utløse den 10% rabattkupongen du får i Komplett Club ved 6000 poeng. Så også at Komplett var noe dyrere enn en konkurrent, og ba om prismatch i tillegg. Komplett nektet, og sa at det var min rabatterte pris som skulle legges til grunn for prissammenligningen. Diskuterte litt med de, og oversendte saken til forbrukerrådet.

Etter et par måneder i forbrukerrådet ble saken oversendt forbrukerklageutvalget(sak 20/551, oversendt 25/5-20). Knappe 3 uker senere, 16/6-20 valgte Komplett å endre sin prismatch(ref https://www.komplett.no/kundeservice/prismatch/) og du må nå kontakte kundeservice ved kjøpstidspunktet for å få justert prisen på varen direkte i handlekurven. Dette lar deg nå kombinere en 10% rabattkupong med prismatch, akkurat som jeg ønsket. 

Saken min avventer fortsatt behandling i forbrukerklageutvalget, men det lønner seg definitivt å klage. Ting endrer seg aldri om du ikke gjør noe ;)

Edited by Biggdogg
  • Like 5

Ah, så det var DU som ødela den der!

Det funket nemlig utmerket for meg i fjor, og jeg fikk både prismatch-gavekort og 10%-rabatt i huet og rævva, og sparte masse penger. Og så endret de prismatch-løsningen til slik den er nå, og den er no' dritt.

Du var for øvrig heldig som fikk en avgjørelse så raskt. Jeg har holdt på i et drøyt år nå, i en sak mot CDON, og jeg vil tro det er minst et halvt år igjen før FTU konkluderer i saken.

Edited by Aetius

Biggdogg skrev (3 minutter siden):

Det lønner seg definitivt å benytte seg av klagemulighetene sine, og ta saken til forbrukerrådet/forbrukerklageutvalget.

Jeg kjøpte en 3950x hos Komplett, og valgte å handle en del julegaver der for å utløse den 10% rabattkupongen du får i Komplett Club ved 6000 poeng. Så også at Komplett var noe dyrere enn en konkurrent, og ba om prismatch i tillegg. Komplett nektet, og sa at det var min rabatterte pris som skulle legges til grunn for prissammenligningen. Diskuterte litt med de, og oversendte saken til forbrukerrådet.

Etter et par måneder i forbrukerrådet ble saken oversendt forbrukerklageutvalget(sak 20/551, oversendt 25/5-20). Knappe 3 uker senere, 16/6-20 valgte Komplett å endre sin prismatch(ref https://www.komplett.no/kundeservice/prismatch/) og du må nå kontakte kundeservice ved kjøpstidspunktet for å få justert prisen på varen direkte i handlekurven. Dette lar deg nå kombinere en 10% rabattkupong med prismatch, akkurat som jeg ønsket. 

Saken min avventer fortsatt behandling i forbrukerklageutvalget, men det lønner seg definitivt å klage. Ting endrer seg aldri om du ikke gjør noe ;)

Så brukervennlig at man må sitte i kø lenge før man kan fullføre kjøpet 😅

• Like 1

Jeg har ingen avgjørelse enda, som jeg skrev avventer jeg fortsatt behandling i forbrukerklagetutvalget. Regner ikke med å høre noe før neste år.

On 10/12/2020 at 4:14 PM, Deepo said:

Endelig en oppdatering!

image.png.2bc183ea594396182f850bcce704e32b.png

Og der var jeg tilbake til start igjen 😭

image.png.0627c077312d3b1a0e572a5cfb2dce1e.png

• Like 2

Deepo skrev (Akkurat nå):

Og der var jeg tilbake til start igjen 😭

image.png.0627c077312d3b1a0e572a5cfb2dce1e.png

Vi har sett tidligere her at den kan gå til grønn og så rett tilbake på gul, så ikke dra fram partyustyret før du faktisk har fått sporingsnummer og bekreftelse at den er sendt.

• Like 1

Pc Lynet skrev (2 minutter siden):

3080 TUF OC still holding strong på 22.10

Kommer nok til å gjøre det frem til 20 eller 21, for så å skuffe nok en gang 😭

4 minutes ago, Pc Lynet said:

3080 TUF OC still holding strong på 22.10

1. nov i mitt tilfelle, men den har ikke endret seg siden jeg bestilte 19.09. Håpet er fortsatt lysegrønt, om enn litt frynsete i kantene.

• Like 2

Det er egentlig den prisen det skulle vært fra begynnelsen av, med tanke på hva slags power man faktiskt får for pengene.

Centy88 skrev (3 minutter siden):

Det er egentlig den prisen det skulle vært fra begynnelsen av, med tanke på hva slags power man faktiskt får for pengene.

Ville nå heller sett at trenden går nedover.