Gå til innhold

NVIDIA RTX 30XX - Levering, forsinkelse, fortvilelse og forhåpninger


OddZen

Anbefalte innlegg

Garvis skrev (6 minutter siden):

Vet ikke om vi misforstår hverandre, men du sier du blir forbannet og må vente lenger?

Ideen bak det Komplett gjør med 3080 serien er å tilby en annen 3080 modell/merke så du slipper vente lenger, altså at det går raskere.

Scenario:
1. Du kan velge å vente på kortet ditt, som kanskje aldri kommer.. 
2. Komplett får inn annen modell av 3080 (la oss si OC versjon) og tilbyr sende deg dette så du slipper vente

Som jeg sa tidligere jeg driter i hva komplett gjør. Men hvis elkjøp gjør det, så er jeg forbanna, ettersom de har jugd meg opp i trynet flere ganger med leveringstatus. Noe som medfører hveetfall et helt års ventetid ekstra på meg. Driter i om det er end of life og erstattening er oc. 

 

Ifølge rlkjøp har de fått 0 rog strix oc de siste månedene (basert på deres kommentarer og plass i køen, som noen har gitt ut ved å gjennomgå bestillingene)

Endret av Ephrus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
rfm skrev (38 minutter siden):

Idgi, bli forbanna før å slippe vente? Er det så gøy å låne ut penger til Elkjøp?

Hakke lånt dem 5 øre... er via klarna. Hvis de hadde holdt pengene mine i et halvt år så ville jeg sett på muligheten til å kreve renter

Lenke til kommentar
Dragonlove skrev (På 3.6.2021 den 23.00):

Mangler kun ett kort fra Elkjøp nå, Pny 3070 til rundt 6600,- skulle visstnok leveres i juli, men tar det med en klype salt, har noen flere kort i bestilling hos Non, men det Elkjøp kortet kommer jeg til å kjøre reklamasjon opp mot kortutsteder gidder ikke låne ut mer penger til Elkjøp nå.

Har fler kort jeg og i bestilling fra release dato på 3080 osv. Er det sånn at disse en eller annen gang blir sendt til oss? Eller må vi bare gi opp å få disse kortene til deg herlige prisen vi bestillte det for?

Lenke til kommentar
snp skrev (På 4.6.2021 den 7.12):

Jeg venter fortsatt på (fra fire ulike nettbutikker):

  • ASUS Geforce RTX 3080 10GB ROG Strix
  • ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG Strix OC
  • ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG Strix OC
  • ASUS GeForce RTX 3080 10GB ROG Strix OC
  • EVGA RTX 3080 FTW3 ULTRA HYBRID GAMING 10GB
  • EVGA RTX 3080 XC3 ULTRA HYBRID GAMING 10GB
  • MSI GeForce RTX 3080 SUPRIM X 10GB

Jeg har mine tvil.

Ja noe av det samme jeg sliter med. Har vi noen krav til å få disse kortene? Er det noen triks i boka for å snakke seg til disse kortene eller få en annen modell til samma pris som vi har gitt?

Lenke til kommentar
Garvis skrev (5 timer siden):

Vet ikke om vi misforstår hverandre, men du sier du blir forbannet og må vente lenger?

Ideen bak det Komplett gjør med 3080 serien er å tilby en annen 3080 modell/merke så du slipper vente lenger, altså at det går raskere.

Scenario:
1. Du kan velge å vente på kortet ditt, som kanskje aldri kommer.. 
2. Komplett får inn annen modell av 3080 (la oss si OC versjon) og tilbyr sende deg dette så du slipper vente

Til hvilken pris, og hvordan går man frem for å få tak i en annen 3080? Har ventet siden release. 

Lenke til kommentar

Så når de skriver restnotert på kort jeg har bestillt for ett halvt år siden så kan jeg bare glemme å få dette? Bestillingen å alt gikk igjennom da jeg gjorde dette. Kan vi bare glemme å få disse gamle bestillingene på kortene vi har bestillt til god pris? Eller hva er trikset for å få ett av disse kortene eller samme type kort til samme opprinnelige pris vi gav.

Lenke til kommentar
15 minutes ago, 1995lancer said:

Så når de skriver restnotert på kort jeg har bestillt for ett halvt år siden så kan jeg bare glemme å få dette? Bestillingen å alt gikk igjennom da jeg gjorde dette. Kan vi bare glemme å få disse gamle bestillingene på kortene vi har bestillt til god pris? Eller hva er trikset for å få ett av disse kortene eller samme type kort til samme opprinnelige pris vi gav.

Det er ingen triks

enten så får du det eller ikke

 

Lenke til kommentar

Har du fått ordrebekreftelse er en avtale inngått, og da skal den holdes. Så enkelt er det, men det blir komplisert av den globale manglene. F.eks. er det ikke så enkelt å ty til dekningskjøp når ingen andre forhandlere har varen heller.

Jeg har vært i kontakt med Forbrukerrådet og Forbrukertilsynet mht dette. Tanken er å skrive en artikkel, men hvis det ikke blir noe av det, legger jeg uttalelsen fra dem ut her, slik at den kan siteres i henvendelser til forhandlerne, om nødvendig.

Lenke til kommentar
Aetius skrev (1 minutt siden):

Har du fått ordrebekreftelse er en avtale inngått, og da skal den holdes. Så enkelt er det, men det blir komplisert av den globale manglene. F.eks. er det ikke så enkelt å ty til dekningskjøp når ingen andre forhandlere har varen heller.

Jeg har vært i kontakt med Forbrukerrådet og Forbrukertilsynet mht dette. Tanken er å skrive en artikkel, men hvis det ikke blir noe av det, legger jeg uttalelsen fra dem ut her, slik at den kan siteres i henvendelser til forhandlerne, om nødvendig.

Gjerne legg den ut her

Lenke til kommentar
51 minutes ago, Aetius said:

Har du fått ordrebekreftelse er en avtale inngått, og da skal den holdes. Så enkelt er det, men det blir komplisert av den globale manglene. F.eks. er det ikke så enkelt å ty til dekningskjøp når ingen andre forhandlere har varen heller.

Jeg har vært i kontakt med Forbrukerrådet og Forbrukertilsynet mht dette. Tanken er å skrive en artikkel, men hvis det ikke blir noe av det, legger jeg uttalelsen fra dem ut her, slik at den kan siteres i henvendelser til forhandlerne, om nødvendig.

Gjerne legg den ut her, ja. 

Jeg sitter og venter på et 3080 Asus TUF jeg bestilte fra Elkjøp 28.09.20 men har mista helt trua på at jeg får det..

Lenke til kommentar
Nizzen skrev (2 timer siden):

Ser det er mange som prøver å selge 3080ti på finn.no, som de ikke selv har fått enda....

 

Ser å komplett.no har flere "på lager" av 3080ti. Ikke alle som kjøpte selv om di hadde mulighet kansje?

Ny konkurranse med 3070ti til uka sikkert👍🏻

Endret av Paccoo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...