Jump to content
OddZen

NVIDIA RTX 30XX - Levering, forsinkelse, fortvilelse og forhåpninger

Recommended Posts

6 minutes ago, Datafriken said:

Da har jeg fått leveringsbekreftelse på "KFA2 GeForce RTX 3080 Ti EXG 1-click OC" fra Non som jeg bestilte ca 16.30 

1630 eller 1530? Jeg bestilte 1535, men har ikke fått noe 😵

Garvis skrev (4 minutter siden):

Jeg bestilte 16:28 i henhold til ordre epost med prioritert frakt / levering tingen til 69kr så kanskje jeg havna før noen i kø som valgte gratis frakt alternative vet jeg ikke .

Garvis skrev (5 minutter siden):

Skulle visst ha bestillt kl 15 jeg og scalpa til dere :lol:

Aha, ja det kan være sant, tenkte ikke på det med frakten. Kanskje det er håp likevel 😅

Leste at den EXG-versjonen har en nyere kjøler enn de forrige i 3080/3090 serien, spent på om det er bedre 😄

1 minute ago, Garvis said:

Aha, ja det kan være sant, tenkte ikke på det med frakten. Kanskje det er håp likevel 😅

Leste at den EXG-versjonen har en nyere kjøler enn de forrige i 3080/3090 serien, spent på om det er bedre 😄

Den nye kjøleren gir i snitt 15 grader høyere temp :(

Edited by ManglerGPU

Litt interessant bakgrunnsinfo: https://www.tomshardware.com/news/mercury-research-gpu-report-q1-2021

22 millioner grafikkchipper solgt i 1. kvartal, Nvidia har 81% av markedet. 5% flere chipper solgt enn 1. kvartal 2020. Nvidia noe opp, AMD flatt. 

Nå fulgte jeg ikke med så veldig på GPU-markedet i fjor, men alt tyder på at etterspørselen er mye høyere når produksjonen faktisk har økt. 

I henhold til prisen på NoN og de 2 kfa kortene så kommer den andre som var 1000kr billigere med en ekstra vifte til baksiden og en gpu braket min kommer ikke med noen av delene og er dyrere 😛

Garvis skrev (2 minutter siden):

Ser at på SG versjonen følger det med vifte for bakplate også, sikkert for kjøling av minne.

Kalle Klo skrev (20 minutter siden):

Litt interessant bakgrunnsinfo: https://www.tomshardware.com/news/mercury-research-gpu-report-q1-2021

22 millioner grafikkchipper solgt i 1. kvartal, Nvidia har 81% av markedet. 5% flere chipper solgt enn 1. kvartal 2020. Nvidia noe opp, AMD flatt. 

Nå fulgte jeg ikke med så veldig på GPU-markedet i fjor, men alt tyder på at etterspørselen er mye høyere når produksjonen faktisk har økt. 

Det virker som det har gått litt "sport" I det å få tak i GPU å. Kjenner flere som melder seg på konkurranser og følger med på slipp uten att di overhode har tenkt å bruke det engang😅

Edited by Paccoo

Datafriken skrev (20 minutter siden):

I henhold til prisen på NoN og de 2 kfa kortene så kommer den andre som var 1000kr billigere med en ekstra vifte til baksiden og en gpu braket min kommer ikke med noen av delene og er dyrere 😛

Men du får større PCB og større kjøler. 

Gutten fikk konfirmasjons gave.. en stasjonær pc med  ryzen 5800x CPU  og msi ventus 3x 3080.... bestilte denne på black friday... antatt levering rett før julaften...    penger trekt fra konto med engang.... først rett før påske kunne vi hente pc  dog uten noe skjermkort...

Og fortsatt har ikke gutten fått 3080 kortet....  Litt rart at butikken ikke klarer å skaffe seg hardware til pc'er de bygger til kundene sine...  er det ikke OEM produkter de bestiller ?

Hva gjør en ?

Edited by idleman_2

55 minutes ago, idleman_2 said:

Gutten fikk konfirmasjons gave.. en stasjonær pc med  ryzen 5800x CPU  og msi ventus 3x 3080.... bestilte denne på black friday... antatt levering rett før julaften...    penger trekt fra konto med engang.... først rett før påske kunne vi hente pc  dog uten noe skjermkort...

Og fortsatt har ikke gutten fått 3080 kortet....  Litt rart at butikken ikke klarer å skaffe seg hardware til pc'er de bygger til kundene sine...  er det ikke OEM produkter de bestiller ?

Hva gjør en ?

Du har jo mange, så her har du svikta gutten. Gi han 3090

• Like 5

Dette grenser til barnevernssak. Her sitter far å miner på en haug med 3090 etc i flere måneder mens gutten sitter med en svart skjerm uten gpu. En god far kutter litt i profitten og redder gamingkarrieren til sønnen :p

• Like 3